دانلود و خرید کتاب نوبلی ها؛ ادیسه آس الیتیس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوبلی ها؛ ادیسه آس الیتیس اثر فریدون فریاد

کتاب نوبلی ها؛ ادیسه آس الیتیس

گردآورنده:فریدون فریاد
انتشارات:نشر مشکی
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نوبلی ها؛ ادیسه آس الیتیس

کتاب الکترونیکی «نوبلی ها؛ ادیسه آس الیتیس» نوشتهٔ فریدون فریاد در نشر مشکی چاپ شده است. ادیسه آس الیتیس شاعر و نویسنده اهل یونان بود. الیتیس در سال ۱۹۷۹ به خاطر شعرهایش که به سنت‌های یونانی، توصیف‌های قومی و دید روشنفکری‌ای تکیه داشت که نمایانگر مبارزه بشر امروز برای کسب آزادی و دست‌یابی به خلاقیت است، جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد.

درباره مجموعه نوبلی‌ها

مجموعۀ نوبلی‌ها به معرفی شاعران غیرایرانی که از برندگان جایزۀ نوبل ادبیات‌ هستند می‌پردازد و با ترجمهٔ آثار آن‌ها امید دارد خوانندگان ایرانی با شعر شاعران برجستهٔ جهان بیش از پیش آشنا شوند. همچنین این مجموعه حاوی مقالاتی در بارۀ زندگی و شعر هر شاعر همراه با سخنرانی وی در آکادمی نوبل است. 

مجموعه نوبلی‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه به علاقه‌مندان به شعر جهان پیشنهاد می شود.

بخشی از کتاب نوبلی ها؛ ادیسه آس الیتیس

من به رنگین‌کمان قول زمین بهتری داده‌ام، فصلی سرشار از خاک، تر و تازه از بابونه‌های پاک بر پاهای برهنه‌ای که در شتاب سبزشان، آرزوی قله‌های آب را عطرآگینه می‌سازند، همچنانی که کبک‌ها با به طپش درآوردن قلب عمیقِ فصاحت، راه‌ها را مبهوت می‌دارند. من از پرندگان سپید بی‌آلایش آکندم باد را که به آیین گشایشِ بامدادیِ دریا می‌رود!

و حال هر دوی ما آماده‌ایم، دست در دست هم داریم، اُرمکمان کودکانه است، گاه سبز و گاه صورتی، جوانه‌هایمان پژمرده‌ناشدنی.

وقتی که فوت می‌کنیم، پرده باز می‌شود، ارتعاش گستردۀ شن در سال‌های دلپذیری که خواهند آمد سرشارِ لالایی‌ها و حوریان دریایی که از آن‌ها علف‌های دریایی می‌چکد با سنگِ الماس‌های ترانه‌ها که دوباره دست‌ناخورده به ژرفنای آسمان باز می‌گردند. از آنجاست که رنج و محنت آدمی آغاز می‌شود، و خوشبختی به درون بلورینه‌هایی می‌رود که ما منتظرشان بودیم بدون ستیغ و چکادهای دیگری، بدون جزایر دیگری، داستان‌های دیگری، از آن‌یکی‌ها که مناسب سینه‌های مایند، و مناسب سینه‌های جهان به‌تمامی، چراکه همۀ جهان می‌تواند با صدایی از ارغوان از خوشبختی خود سخن بگوید، چراکه همۀ جهان آن چیزهایی را که دوستش می‌دارند، دوست می‌دارد و به درون طراوت و سرسبزیِ بی‌کران جان و روان خود می‌شود جاری به همان‌سان که آبشار با شتاب در کوهستان‌ها می‌شود جاری، و سرود حمد و ثنا در گیسوان زرین یَلان و گُردانِ دادگری، آری.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در جاده‌ها یکریز و نرم باران می‌بارید چنان که در روحمان.
ali73

حجم

۲۳۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲۳۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان