دانلود و خرید کتاب شغل خوب، شغل پوچ میهای چیکسنت میهای ترجمه بهروز نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شغل خوب، شغل پوچ

کتاب الکترونیکی «شغل خوب، شغل پوچ» نوشتهٔ میهای چیکسنت میهای با ترجمهٔ بهروز نوری در انتشارات ترجمان علوم انسانی چاپ شده است. چیکسنت‌میهای در کتاب شغل خوب، شغل پوچ به شرح این موضوع می‌پردازد که چه‌چیزی شیوه‌های کسب‌وکاری ‘خوب، شادی‌بخش و تحسین‌برانگیز را شکل می‌دهد و در این راستا مفاهیم خود را بر پایۀ روان‌شناسی رفتاری استوار می‌کند. ... فعالیت چیکسنت‌میهای ثابت می‌کند که او قادر است شفافیت زیادی به سؤالات بزرگ و کلی ببخشد، بی‌آنکه موضوع را به ابتذال یا ساده‌نگری بکشاند.

درباره کتاب شغل خوب، شغل پوچ

همۀ ما لحظه‌هایی را به خاطر می‌آوریم که ساعت‌ها کار بی وقفه و کسالت بار امانمان را بریده و هیچ توصیفی جز پوچی و بی‌معنایی را مناسب حال خود ندانسته‌ایم؛ از طرفی مدام خطابه‌های انگیزشی و خوش‌بینانه‌ای می‌شنویم که انگار هدفشان فقط استثمار نیروی کار و سود بیشتر است. فضای کسب‌وکار معاصر این چنین با بهره‌کشی و ملال گره خورده. اما چیکسنت‌میهای می‌گوید کسب‌وکار‌ها باید نقشی اساسی در معنابخشی به زندگی انسان معاصر ایفا کنند و معتقد است آنچه شغل خوب را از شغل پوچ جدا می‌کند نه حقوق و دستمزد، که تجربۀ غرقه شدن در کار است.غرقگی چیست و چطور می‌شود آن را ایجاد کرد؟ او در این کتاب نشان می‌دهد چه نوع رابطه‌ای با کار می‌تواند زندگی را معنادار کند و مدیران موفق چگونه توانسته‌اند محیطی معنابخش برای کارمندان خود ایجاد کنند.

تفاوت این کتاب با نمونه‌های مشابه این است که چیکسنت‌میهای نظریۀ خود را بر پایۀ علم روان‌شناسی تجربی بنا نهاده و مصاحبه با رهبران بابصیرت را به‌عنوان شاهدی بر تأیید ابعاد مختلف یافته‌هایش ذکر کرده است. از همین رو، این کتابِ الهام‌بخش و آموزنده مبنایی به وسعت تجربۀ روزانۀ تک‌تک ما انسان‌ها دارد. چیکسنت‌میهای در این کتاب کسب‌وکاری را کسب‌وکار خوب می‌داند که دغدغۀ افزایش خوبی، خوشی و معناداریِ اجتماعی محل فعالیتش را داشته باشد و حتی آن را محور تمامی فعالیت‌هایش قرار دهد.

درباره میهای چیکسنت‌میهای

میهای چیکسنت‌میهای متولد مجارستان و استاد روان‌شناسی و مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی کلرمونت تئوری‌پرداز نظریۀ غرقگی است که بیشتر عمر دانشگاهی خود را به بررسی این تجربۀ انسانی و بسط کاربرد این نظریه در دیگر حوزه‌ها همچون آموزش‌وپرورش، جامعه‌شناسی، ورزش حرفه‌ای و کسب‌وکار اختصاص داده است. او همچنین مدیر سابق گروه روان‌شناسی دانشگاه شیکاگو و گروه انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی کالج لیک فارست بوده است. 

کتاب شغل خوب، شغل پوچ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راهنمایی است برای تمامی کسانی که قصد دارند با فعالیت‌های خود در زمینۀ کسب‌وکار نه‌تنها خود به رضایت درونی و خشنودی دست یابند، بلکه دنیا را نیز به جایی بهتر برای زیستن تبدیل کنند.

بخشی از کتاب شغل خوب، شغل پوچ

حالا که همۀ مردم لاف‌زنی‌های مدیران طمع‌کار را به سنگ محک می‌زنند، هر رهبر کسب‌وکاری مشتاقانه راجع‌به پرهیزکاری صحبت می‌کند تا اولویت‌های حقیقی خود را پنهان کند. پس از آنکه شرکت بزرگ انرون سقوط کرد و تبدیل به عبرتی جهانی دربارۀ مدیریت غیرمسئولانه شد، یکی از مدیران برجستۀ آن، جف اسکیلینگ، شغل خود را به «کار خدا» تشبیه کرد. مدیر او کنت لِی پیش‌تر اعلام کرده بود «من اعتقادی قوی داشتم و دارم که یکی از رضایت‌بخش‌ترین چیزها در زندگی ایجاد محیطی بسیار اخلاقی و معنوی است که در آن هر فرد اجازه دارد و تشویق می‌شود که توان خدادادی‌اش را تحقق بخشد».

این حرف‌ها ارزشمندند، اما باید به عمل درآیند. برخلاف آن دسته از رهبران که از زبان فقط به‌عنوان لباسی مبدل استفاده می‌کنند، افرادی که تجربۀ آن‌ها در این کتاب آمده واقعاً نشان داده‌اند که سخت می‌کوشند محیط‌هایی اخلاقی ایجاد کنند که در آن‌ها افراد بتوانند توانایی‌های خود را بشناسند، البته این‌طور نیست که همیشه بر اساس اهدافی که به زبان آورده‌اند عمل کنند، اما نظرات، کلمات و رفتار و عمل آن‌ها نشان می‌دهد که کسب‌وکار می‌تواند بسیار رضایت‌بخش‌تر از تصورمان باشد. بر همین اساس کتاب حاضر، که عمدتاً بر مبنای تجربۀ این مدیرانِ نمونه است، معنای رهبر خوب، مدیر خوب و کارمند خوب را تشریح خواهد کرد.

کتاب‌فروشی‌ها پر از کتاب‌هایی هستند که دربردارندۀ توصیه‌های بسیار مفیدی دربارۀ نحوۀ مدیریت مؤثر یا رهبری موفق‌اند. بیشتر چنین کتاب‌هایی خواننده را به تقلید از منطق بدبینانۀ ماکیاوللی، عطش بی‌رحمانۀ چنگیزخان یا بی‌رحمی آتیلا ترغیب می‌کنند تا از این راه به قدرت و غنیمت بیشتری برسند. کتاب کسب‌وکار خوب اهداف متعادل‌تری دارد. این کتاب در پی این است که رهبرانی که به‌خاطر موفقیت کسب‌وکارشان و نیز تعهدشان به اهداف اجتماعی والاتر الهام‌بخش همتایانشان بوده‌اند چگونه کار خود را پیش می‌برند، چه اهدافی مشوق آن‌هاست و در مسیر رسیدن به این آرمان‌ها چه نوع سازمان‌هایی را به‌وجود می‌آورند.

نظرات کاربران

مها؛ فرزند ماه
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

نویسنده با اسم جالبش «میهای چیکسنت میهای» حدود سی سال پیش نظریه دلنشین «غرقگی یا flow» رو ارائه میده. (غرقگی زمانی اتفاق میفته که فردی که مهارت فوق العاده ای داره، در حال انجام یه چالش سطح بالا باشه و

- بیشتر
alifa
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

م‌شکل من اینه هنوز در پیدا کردن علاقم مرددم و نمیدونم چه شغلی منو به غرقگی میبره. اگر کتابی که باشه بدردبخور که بتونه کمکی در یافتن علاقه و استعدادت کنی خیلی میتونه بدردم بخوره

miiimkaaaf
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

بر خلاف عنوان و تصویر جذاب کتاب، محتوا بسیار بسیار سطحی و غیر کاربردی هست. با این که تقریبا تمام کتاب‌هایی که می‌خونم رو سعی می‌کنم تموم کنم، اصلا نتونستم این کتاب رو از نیمه ادامه بدم. کل حرف نویسنده مختصر

- بیشتر
ریاست محترم جمهوری دکتر پوریا طالبی
۱۴۰۲/۰۶/۰۳

من تازه خریدمش ، البته با طرح جالبی که طاقچه گذاشته و هر روز بهم ۵۰ تا برگ میده و از طریق رویش - رایگان افتاد. خلاصه که با خوندن کامنت های دوستان بسیار شوق دارم که سریع بخونمش. از طاقچه هم

- بیشتر
کاربر ۶۹۰۳۹۹۷
۱۴۰۲/۰۶/۰۳

عزیزانی که کتابو خوندن فقط خوب بود و الهام بخش بود و از این تعریفا یا تو زندگیشون چیزی شدن ،

S
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

عالیییی👌

محمد فروهر
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

با سلام کتاب رو نخوندم، بنابراین نظری درباره خود کتاب فعلا نمیدم، ولی‌ با نظریه های این روانشناس فقید تا حدودی آشنا هستم و در نگارش فصلی از کتاب خودم هم از آرای این نظریه پرداز بهره بردم. ایشان یکی

- بیشتر
اکنون
۱۴۰۱/۰۱/۳۰

قیمت کتاب در سایت ترجمان ۶۷۰۰۰ تومنه نه این که نوشتید.

پسرعموی کافکا
۱۴۰۱/۱۱/۲۵

کتاب بنظر میاد توسط یه کشیش یا آدم مذهبی طور نوشته باشه چون آدم خفه می کنه با صحبت های مدام اش از مذهب. بیشتر به درد آدم های میخوره خیلی کتاب خون نیستن در واقع میخام بگم برای یه

- بیشتر
ehssan
۱۴۰۱/۰۲/۱۸

پرسش اساسی درباره انتشار الکترونیکی کتاب است. بابت یک فایل بی روح متنی چرا بایست حدود یک سوم‌مبلغ کتاب را پرداخت کنم. ترجیح من در این موارد که فایل کتاب اینگونه است خرید نسخه چاپی خواهد بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵۹)
غالباً اینکه به‌شدت نگران هدف نهایی باشیم با عملکرد فرد تداخل پیدا می‌کند. اگر یک بازیکن تنیس تنها به برنده‌شدن در مسابقات فکر کند قادر نخواهد بود به ضربۀ قدرتمند حریف خود پاسخ دهد. فروشنده‌ای که بیش‌ازهمه نگران کسب کمیسیون خود است و به اندازۀ کافی به روحیۀ خریدار توجه ندارد شانس کمتری برای فروش دارد. دغدغۀ اصلی ما در اینجا باز هم این نیست که چه‌چیزی عملکرد موفقیت‌آمیز را شکل می‌دهد، بلکه کیفیت تجربه در طول فعالیت برایمان مهم است. اگر موافق باشیم که هدف نهایی زندگی شادکامی است و نه موفقیت، این عبارت معنادار خواهد بود که می‌گویند این مسیر سفر است که اهمیت دارد و نه رسیدن به مقصد.
حسین
انتظار پول‌درآوردن، کسب شهرت و تحسین و ستایش را نداشته باشید، انتظار هیچ کوفتی نداشته باشید. انجامش دهید چون عاشقش هستید
SaNaZ
ذهن انسان طوری برنامه‌ریزی شده است که، وقتی فعالیت فوری و مهمی برای انجام‌دادن ندارد و توجهش آزادانه پرسه می‌زند، به تهدیدات، کارهای ناتمام، ناکامی‌ها و امیال ارضانشده معطوف می‌شود. بسیاری از ما، در نبودِ فعالیتی که توجهمان را به آن معطوف کنیم، خود را به‌طور مداوم افسرده می‌یابیم. در غرقگی هیچ فضایی برای چنین نشخوار ذهنی‌ای وجود ندارد: «نگرانی‌ها و مشکلات ذهنی‌ام موقتاً از بین می‌رود.
BiNam
متأسفانه این باور عام وجود دارد که یادگیری نه‌تنها سخت، بلکه تلخ است. اما درحقیقت، معمولاً شیوه‌ای که ما آموزش می‌دهیم تلخ است، نه خود یادگیری.
SaNaZ
انسان به امید زنده است. وقتی دلیلی برای زیستن نداریم جز همان نیازهای زیستی دستگاه عصبی‌مان، خیلی زود به سطح زیست حیوانی تنزل می‌یابیم که در آن فقط خوراک، راحتی و موضوعات جنسی مهم است.
BiNam
ناپلئون می‌گفت اگر نیاموزید از یک گروهبان دستور بگیرید، هرگز فرماندۀ خوبی نمی‌شوید.
SaNaZ
به گفتۀ برخی، بالاترین سطح شادکامی -خودشکوفایی- توانایی بروز تمام استعدادهایی است که در ذات انسان نهفته است.
SaNaZ
صداقت یعنی ارتباط عمیق با خود و بیان خود از طریق عملی منسجم و یکپارچه.
SaNaZ
پول، امنیت و آسایش شاید برای شادی ما لازم باشند، اما قطعاً کافی نیستند.
f.r
فرد برای احساس شادکامی همچنین باید احساس کند که استعدادهای او به‌طور کامل به خدمت گرفته شده‌اند، می‌تواند توانایی‌های بالقوه‌اش را بالفعل کند و زندگی روزمره‌اش استرس‌زا یا خسته‌کننده نیست، بلکه دربردارندۀ تجربیات عمیقاً خشنودکننده است.
f.r

حجم

۲۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان