دانلود و خرید کتاب اسطوره ها و نشانه های ورزشی در جهان باستان (جلد اول) شهرزاد عرب پور داهویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره ها و نشانه های ورزشی در جهان باستان (جلد اول) اثر شهرزاد عرب پور داهویی

کتاب اسطوره ها و نشانه های ورزشی در جهان باستان (جلد اول)

معرفی کتاب اسطوره ها و نشانه های ورزشی در جهان باستان (جلد اول)

کتاب اسطوره‌ها و نشانه‌های ورزشی در جهان باستان (جلد اول) نوشتهٔ شهرزاد عرب پور داهویی و الهه ضیغم پور و ویراستهٔ اردشیر نورایی است و نشر میترا آقاکوچک آن را منتشر کرده است. این کتاب درک و دریافت و بررسی نشانه‌های ورزشی در اسطوره‌های جهان باستان است.

درباره کتاب اسطوره‌ها و نشانه‌های ورزشی در جهان باستان (جلد اول)

آیا مطالعه و توجه به اسطوره ضرورت دارد؟ آگاهی از گذشته در زندگی امروز اثر تعیین‌کننده و مهمی دارد. در هر حوزه‌ای از فعالیت‌های بشر چه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی شناخت ریشه‌های شکل‌گیری و تحولات بعدی آن تا حال نقش عمده‌ای در درک معنا و ضرورت وجودی آن پدیده دارد. فعالیت‌های ورزشی به عنوان بخشی از ضرورت‌های اجتماعی و فرهنگی نقش گسترده‌ای در همهٔ ابعاد زندگی انسان یافته است. درک معنایی چرایی ضرورت ورزش در طول تاریخ زندگی انسان تا حد زیادی چرایی‌های وجودی آن را تبیین می‌کند. در مسیر شکل‌گیری فعالیت‌های حرکتی انسان و جهت‌مندشدن این فعالیت‌ها در تمرکز برای دستیابی به اهداف زندگی، گستره‌ای از حرکات خشن تا حرکات ظریف و هماهنگ را در طول تاریخ شاهد هستیم.

در کتاب اسطوره‌ها و نشانه‌های ورزشی در جهان باستان، در تمامی اسطوره‌های دنیا می‌گردیم تا نشانه‌های ورزشی را بجوییم و تحلیلشان کنیم.

خواندن کتاب اسطوره‌ها و نشانه‌های ورزشی در جهان باستان (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند پی به ارتباط ورزش و اسطوره ببرند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسطوره‌ها و نشانه‌های ورزشی در جهان باستان (جلد اول)

در ادبیات پهلوی رتسختم یا رتشهم به معنی بالابلند زورمند نام است. از دید مارکوارت این نام یکی از القاب گرشاسب و رستم همانا گرشاسب است. از دید نولدکه و کریستن سن میان آن‌ها رابطه‌ای نیست و شاید رستم از سرداران اشکانی یا قهرمانان سکایی است که در روایت‌های ایرانیان به چهره‌ای اسطوره‌ و داستانی مبدل می‌شود. در افسانه‌های ایرانی و از آن شمار در شاهنامه فردوسی زاد‌ه‌شدن رستم چون زاده‌شدن پدرش زال با شگفتی همراه و با یاری سیمرغ به شیوهٔ سزارین یا رستم‌زایی از رودابه متولد می‌یابد.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۴ صفحه

حجم

۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان