دانلود و خرید کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد دوم) اردشیر نورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد دوم) اثر اردشیر نورایی

کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد دوم)

معرفی کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد دوم)

کتاب «ورزش و فیلسوفان (جلد دوم)» نوشتۀ اردشیر نورایی و تهمورث نورایی است و نشر میترا آقاکوچک آن را منتشر کرده است. این اثر جلد دوم کتاب ورزش و فیلسوفان است و عصر روشنگری تا دوران معاصر را دربرمی گیرد. 

درباره کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد دوم)

کتاب ورزش و فیلسوفان رویکردی اتخاذ کرده است که با کتاب‌های دیگر در حوزۀ فلسفۀ ورزش و تربیت‌بدنی تفاوت دارد. کتاب‌های فراوان و معتبری چه به صورت تألیفی و چه به صورت ترجمه دررابطه‌با اصول و مبانی فلسفۀ ورزش منتشر شده است. در این کتاب به برخی مصادیق فلسفی از جنبه‌های ورزش و همچنین خلاصه‌ای از زندگی، تفکرات و دیدگاه‌های هر فیلسوف اشاره شده است. اردشیر نورایی و تهمورث نورایی در کتاب فیلسوفان و ورزش تلاش کرده‌اند تا فیلسوفان را به زبان ساده‌تر از کتاب‌های مرجع معرفی کنند.

تمرکز کتاب فیلسوفان و ورزش بر دیدگاه‌ها و عملکرد فیلسوفان در مورد جنبه‌های مختلف ورزش است. ازیک‌طرف نظریات مستقیم آنها دررابطه‌با ورزش، حرکت، تربیت و سلامت بدن و از طرف دیگر دیدگاه‌های غیرمستقیم آنان دربارۀ این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

اگر برخی از فیلسوفان به حضور در صحنه‌های ورزشی علاقه‌مند بودند و یا حتی اگر سابقهٔ ورزشی در کارنامۀ زندگی خود داشته‌اند، این امر موردتوجه نویسندگان بوده است و به بیان، معرفی و توضیح آن پرداخته‌اند. دیدگاه شماری از فیلسوفان نسبت به اسطوره‌های قهرمان به‌ویژه در دوران باستان هم ازجمله مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. همچنین کاربرد واژۀ ورزش، حرکت و کلمات مربوط به آن‌ها در نوشته‌ها یا محاورات فیلسوفان نیز در کتاب فیلسوفان و ورزش اشاره شده است. نکتۀ قابل‌توجه در جلد دوم کتاب ورزش و فیلسوفان پرداختن به برخی از فیلسوفان و چهره‌های مطرح ایرانی است کسانی مثل: غلامحسین ابراهیمی دینانی، عزت‌الله فولادوند و مصطفی ملکیان. اشاره به این اشخاص مطالعۀ کتاب را جذاب‌تر کرده است.

خواندن کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به فلسفه و ورزش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ورزش و فیلسوفان (جلد دوم)

«جان لاک را بانی مکتب پرورش ذهنی یا ورزش ذهنی می‌دانند. وی بر تقدم هوش به تربیت خلق‌وخوی تأکید دارد. جان لاک، باتوجه‌به این که تحصیلات پزشکی داشت، دررابطه‌با تربیت بدن نیز اظهارنظر کرده است. وی برای تندرستی و بهداشت اهمیت قائل بود. این موضوع امروزه از نیازهای مهم انسان است. در زمان لاک نشانی از سلطهٔ ماشینیزم نبود، بااین‌حال تأکید زیادی بر بازی کودکان داشت. فقدان حرکت در جهان امروز این نیاز را چندبرابر می‌کند. لاک به یادگیری شنا در کودکان اهمیت می‌داد. وی بر تربیت کودکان در راستاي طبیعت بیشتر جهان طبیعی خارج از بدن او تأکید داشت. از دیدگاه او کودک برای دویدن، خواندن، فریادکشیدن و جست‌وخیز کردن آفریده شده است و نمی‌توان او را در اتاق دربسته زندانی کرد. باید کودکان را در تمرینات بدنی آزاد گذاشت و در مقابل، اجازه داد تا به حد کافی استراحت کنند. جان لاک با ورزش‌های خشن چندان موافق نبود. اشاعهٔ خوی حیوانی از سوی این ورزش‌ها را مناسب نمی‌دانست. لاک در برنامهٔ تربیتی خود اهمیت بعد تربیت‌بدنی را مقدم بر ابعاد عقلانی و عاطفی می‌دانست. از دید او می‌توان فکر را با تمرین‌های بدنی، هنری، رقص، موسیقی، زورآزمایی و سوارکاری آزموده ساخت. وی برای دستیابی کودکان به عادات مطلوب، ورزش را مفید می‌دانست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۶۷ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۶۷ صفحه

قیمت:
۹۱,۵۰۰
تومان