دانلود و خرید کتاب طراحی موتور مغناطیس دائم بدون جاروبک دوین هانسلمن ترجمه محمدرضا بسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی موتور مغناطیس دائم بدون جاروبک اثر دوین هانسلمن

کتاب طراحی موتور مغناطیس دائم بدون جاروبک

معرفی کتاب طراحی موتور مغناطیس دائم بدون جاروبک

کتاب طراحی موتور مغناطیس دائم بدون جاروبک نوشتهٔ دوین هانسلمن با ترجمهٔ محمدرضا بسمی و علی بسمی در انتشارات دانشگاه شاهد چاپ شده است. با توجه به نقش ماشین‌های الکتریکی در زندگی روزمره و استفاده روزافزون ماشین‌های الکتریکی در انرژی‌های نو و خودروهای الکتریکی و تجهیزات فراوان دیگر سبب شده است تا ماشین‌های مدرن نقش بسیار پررنگی را در عصر حاضر به خود اختصاص دهند. یکی از ماشین‌های مدرن، ماشین مغناطیس دائم بدون جاروبک است. این کتاب به توضیح این موتورها پرداخته است.

درباره کتاب طراحی موتور مغناطیس دائم بدون جاروبک

 موتورهای بدون جاروبک جریان مستقیم، سنکرون‌های PM و پله‌ای PM همه از نوع موتورهای آهنربا دائم بدون جاروبک هستند. این نوع موتورهای ویژه به‌مرور زمان برای برآورده کردن محصولات متفاوت تکامل ‌یافته‌اند، اما اصول عملکرد آن‌ها لزوماً یکسان هستند؛ بنابراین، موارد ارائه‌شده در این کتاب برای هر سه نوع موتور با تأکید بیشتر به موتورهای بدون جاروبک DC و سنکرون PM کاربردی صورت گرفته است. مشخصه موتورهای بدون جاروبک DC معمولاً با داشتن یک نیروی ضد محرکه الکتریکی با مشخصه ذوزنقه‌ای و درایو با جریان پالس مستطیلی قابل ‌تشخیص هستند که این مشخصه از عملکرد موتورهای جاروبک دار DC می‌باشد. از این دیدگاه، اسم موتور بدون جاروبک DC می‌باشد، حتی اگر مانند یک موتور AC عمل کند. موتورهای سنکرون PM با موتورهای DC بدون جاروبک در اینکه به‌صورت مرسوم یک نیروی ضد محرکه الکتریکی سینوسی دارند و به‌وسیله جریان‌های سینوسی درایو می‌شوند متفاوت هستند. موتورهای پله‌ای عموماً تعداد زیادی قطب دارند و در نتیجه نیاز به پریودهای زیادی برای تحریک یک گردش شفت دارند. اگرچه آن‌ها می‌توانند مانند سایر موتورهای سنکرون درایو شوند ولی آن‌ها معمولاً به‌وسیله پالس‌های جریان درایو می‌شوند. موتورهای پله‌ای معمولاً درجاهایی که هزینه کم، حجم زیاد، برنامه کنترل موقعیت و هزینه‌های فیدبک موقعیت موردتوجه نباشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب طراحی موتور مغناطیس دائم بدون جاروبک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دروسی مانند طراحی ماشین‌های الکتریکی خاص و یا ماشین‌های مدرن مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این کتاب می‌تواند در طراحی ماشین‌های مغناطیس دائم مفید باشد.

بخشی از کتاب طراحی موتور مغناطیس دائم بدون جاروبک

با شناختی که از تولید گشتاور داریم، اکنون این امکان وجود دارد تا چگونگی کارکرد یک موتور آهنربا دائم را بدون جاروبک نشان دهیم. همه آنچه نیاز است بدانیم، دانش ابتدایی است که آهنرباها آهن را جذب می‌کنند و قطب‌های مخالف آهنربا یکدیگر را جذب می‌کنند و قطب‌های همنام همدیگر را دفع می‌کنند و جریان سیم‌پیچ منجر به تولید نیروی الکترومغناطیس می‌شود. با توجه به آهنربای دائمی نصب‌شده‌ در یک حلقه آهنی که در شکل ۱-۱ نشان داده شده است، جایی که میله آهنربا آزاد است تا حول مرکزش بچرخد، در غیر این صورت ثابت است. آهنربا روتور و حلقه آهنی، استاتور است که توسط یک فاصله هوایی از یکدیگر جدا شده‌اند. همان‌گونه که در شکل نشان داده شده است، آهنربا در هیچ موقعیتی ترجیح ندارد. هر انتهای آهنربا نیروی شعاعی جذبی به حلقه را در خلاف جهت دریافت می‌کند که تابعی از جهت خاص آهنربا نیست. آهنربا هیچ نیروی خالصی را دریافت نمی‌کند و بدین ترتیب گشتاوری تولید نمی‌کند. سپس تغییرات حلقه آهنی را در نظر بگیرید که دو برآمدگی یا قطب دارد همان‌طوری که در شکل ۱-۶ نشان داده شده است؛ مانند قبل، هر انتهای آهنربا، نیروی شعاعی برابر اما در خلاف جهت را تجربه می‌کند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۲۳۷۶۷۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

علیرغم اینکه این کتاب دارای مطالب جذاب و مفیدی بوده و توسط یک نویسنده مطرح در این حوزه نوشته شده ولی به علت ترجمه بسیار ضعیف و بعضا تحت الفظی، عملا انتقال مطلب را از دست داده و خواننده باید

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

حجم

۱۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان