دانلود و خرید کتاب تکنولوژی های نوین در مشعل مهران ساعدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنولوژی های نوین در مشعل اثر مهران ساعدی

کتاب تکنولوژی های نوین در مشعل

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تکنولوژی های نوین در مشعل

کتاب تکنولوژی های نوین در مشعل نوشتهٔ مهران ساعدی و علیرضا هنرمندبردر نوشته شده است. این کتاب را انتشارات آفتاب گیتی منتشر کرده است.

درباره کتاب تکنولوژی های نوین در مشعل

امروزه با رشد علم و تکنولوژی دسترسی به منابع انرژی آسان‌تر از قبل شده است. لازم است علاقه‌مندان به رشته تأسیسات علاوه بر داشتن نیاز پایه همگام با پیشرفت این صنعت بامطالعه منابع بر دانش خود بیفزایند و باتوجه‌به اینکه بعضی از این منابع یا ترجمه شده‌‌‌اند یا خیلی تخصصی نوشته می‌شوند نیاز همهٔ مخاطبان را برآورده نمی‌کنند. نویسندگان با جمع‌آوری اطلاعات و تدوین این کتاب به علاقه‌مندان این رشته کمک می‌کنند بهترین اطلاعات را یکجا مطالعه کنند. 

خواندن کتاب تکنولوژی های نوین در مشعل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فیزیک پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تکنولوژی های نوین در مشعل

«انواع مدل‌های مشعل شامل گاز سوز، گازوئیل سوز، مازوت سوز، دو گانه سوز، سه‌گانه سوز می‌باشند و مشعل‌ها در دو مدل جت یا روتاری ساخته می‌شوند که با توجه به نوع بویلر و زاویه پرتاب شعله و دیگر مولفه‌ها برای بویلرها کارایی دارند، انواع خط گاز با مارک‌های متنوع همچون کروم شرودر، دانگز،. ماداس و غیره نیز جهت تامین و کنترل سوخت گاز مشعل‌ها تعبیه و ارائه می‌گردد، قدیمی‌تر ترین مشعل ساز ایران شرکت پارس مشعل میباشد که انواع مدل‌های مختلف را تولید می‌نماید، شرکت‌های دیگری همچون اشتعال اراک، گرم ایران، هوفمات، ایران رادیاتور، رعد و غیره نیز بعدها به جرگه تولیدکنندگان مشعل در ایران پیوستند.

روش کار

طرز کار مشعل بدین شکل می‌باشد که با پاشش سوخت (گاز، گازوییل، مازوت) از طریق ورودی و ایجاد جرقه حرارت مورد نیاز را به صورت شعله به داخل کوره هدایت می‌کند.

در مشعل و دیگ تعدادی کنترل‌کننده وجود دارد که میزان و زمان هر کدام از فرایندهای مشعل را کنترل می‌کنند. برای مثال ترموستات دیگ و کنترل دود که گاهی به جای آن از سلول فتوالکتریک استفاده می‌شود به‌طور خودکار باعث کار کردن و از کار افتادن مشعل می‌شود.

یک سیستم ایجاد آتش یا مشعل عبارت است از:

۱. قراردادن آتش در سطوح مفید پخش گرما

۲. وارد کردن و نگهداشتن جرقه

۳. مخلوط کردن سوخت و هوا

۴. تبخیر سوختهای مایع و جامد

۵. متناسب کردن میزان سوخت و هوا

۶. تأمین سوخت و هوا با یک دبی و فشار مناسب برای تجهیزات با توجه به پنج موضوع قبلی و با ایمنی در هر سطح مورد نیاز در فرایند.

انواع

مشعل‌ها بر اساس معیارهای زیر تقسیم می‌شوند:

- پروفیل شعله تولید شده

- نوع سوخت

- روش اشتعال

- ظرفیت کاری

مشعل گازسوز

این مشعل‌ها برای احتراق گاز طبیعی طراحی شده است. دبی سوخت گازی لازم در این مشعل‌ها، توسط شیر برقی کنترل شده و هوای لازم برای احتراق آنها، توسط یک دمنده که بر روی محور موتور نصب شده‌است، تأمین می‌شود.

دبی این هوا توسط دمپر هوایی که در ساختمان مشعل نصب شده‌است، کنترل می‌شود.

جریان گاز از یک فیلتر عبور کرده، با هوای احتراق مخلوط شده و آماده احتراق می‌شود.

اگر فشار هوای احتراق از حدی کمتر شده یا دبی سوخت از مقدار مورد نظر بیشتر یا کمتر شود، این موضوع توسط سنسورهای فشارِ تعبیه‌شده در مشعل حس شده و مشعل به وسیله یک رله کنترلی، خاموش می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۳۰۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان