دانلود و خرید کتاب راز تنهایی نرجس شکوریان‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز تنهایی اثر نرجس شکوریان‌فرد

کتاب راز تنهایی

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز تنهایی

کتاب راز تنهایی نوشتهٔ نرجس شکوریان‌فرد است و نشر عهد مانا آن را منتشر کرده است. این کتاب داستان دوستی یک جوان آمریکایی و پسری مسلمان در زندان است.

درباره کتاب راز تنهایی

کتاب راز تنهایی، داستان پسری آمریکایی به اسم دنیل است که اهل همه‌جور خطا و خلافی است؛ تا اینکه به زندان می‌افتد و در زندان آمریکا، با هم‌سلولی‌ مسلمانی به‌ نام یوسف آشنا می‌شود و این آشنایی باعث تغییرات و تحولات بزرگ در زندگی او می‌شود. قصهٔ آشنایی‌شان هم به شبی برمی‌گردد که دنیل حالش بسیار بد بود و شبْ با ناله‌‌های گاه ‌و بی‌‌گاه دنیل صبح شد. بیدارباشِ اجباری برای دنیل بدترین شکنجه بود، به‌زحمت ایستاد و خودش را کِشان‌کشان تا سالن غذاخوری رساند. خیلی‌‌ها با دیدنش تعجب کردند و از او پرسیدند چطور زنده مانده است. اما هیچ‌کس متوجه نبود که تمامِ این سر و صداها در گوشِ دنیل اکو می‌‌شود و صد برابر دردش را بیشتر می‌‌کند. یوسف ظرف غذای دنیل را قبل از آنکه بیفتد، از دستش گرفت و روی میز گذاشت و این‌گونه این دو نفر با هم دوست شدند.

خواندن کتاب راز تنهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راز تنهایی

«اولین بار که برای هواخوریِ اجباری به بیرون از سلول رفتند، هم خوش‌حال بود و هم ناراحت. بالاخره از آن سلول نهُ متری بیرون زده بودند و باز هم می‌توانست آسمان را ببیند و هوای آزاد را به ریه‌هایش برساند. میان همهمهٔ همه‌جور آدم، با احتیاط قدم برمی‌داشت و اصلا نمی‌خواست کوچک‌ترین حساسیتی به وجود بیاورد. خودش بی‌گناه بود و با تمام رذالت‌ها؛ حالا دقیقا میان آدم‌هایی قرار گرفته بود که هر کدام تَمبر مجرمیتی بر پیشانی داشتند و بارها کارهایشان شده بود خبرهای وحشتناکی که از داخل زندان به بیرون درز پیدا کرده بود، مسئولین هم هیچ‌وقت نخواسته بودند تکذیب کنند.

تکیه به دیوار سیمانی داد و چشم گرداند میان همهٔ آدم‌هایی که بی‌هدف قدم برمی‌داشتند؛ سیاه و سفید، لاغر و تنومند...

آمریکا، کشور برده‌های سیاهِ دزدیده شده از آفریقا و سرخ‌پوست‌های قتل‌عام شدهٔ ساکن آمریکا بود. اروپایی‌هایی بودند که آن سرخ‌پوست‌ها را کشتند و آن سیاه‌ها را زنجیر به گردن و دست و پا آوردند و خودشان را مالک دانستند. حالا میان همهٔ این‌هایی بود که به او نگاه تازه‌وارد داشتند و یوسف اصلا دلش نمی‌خواست چشم در چشمشان شود. تنها سر به آسمان گرفت تا چشم در چشم خورشید بدوزد و بخواهد که زیر این نورِ عظیمش راه را برای او روشن کند؛ باید چه می‌کرد در این دنیای متفاوتی که ذره‌ای و لحظه‌ای از آن، بابِ میلش نبود؟

روزهای اول بیرون را که می‌دید بی‌اختیار بغض می‌نشست توی گلویش که چرا من باید این‌جا و این‌طور باشم که برای یک ساعت هواخوری، بیست‌وسه ساعت چشم به میله‌های سرد و زنگ‌زده بدوزم، بعد هم که وارد سلول می‌شد این بغض مثل مار می‌پیچید به تمام دست و پا و زبانش و نمی‌توانست کلمه‌ای حرف بزند و قدمی راه برود، نه این‌که پشیمان باشد از کاری که انجام داده؛ بلکه سردرگم بود از این‌که حال باید برای یک عمر این‌جا و دقیقا در این نُه متر چه کند؟ سارا را چه کند؟

و آرام نمی‌شد تا اشک از گوشهٔ چشمش راه می‌گرفت و در سکوتِ سلول صورتش را نوازش می‌کرد و نوازش می‌کرد، تا بالاخره خواب او را محکم در آغوشش می‌فشرد و ساعتی را در دریایی از آرامش سپری می‌کرد.

تنها ساعات راحتی‌اش همان لحظات خواب بود و الّا که داخل سلول او بود و تنهایی. نه این‌که هم‌سلولی‌اش را بُرده باشند؛ نه! اما او چنان در خودش فرورفته بود که حاضر نبود کلامی حرف بزند.

- می‌گم این‌جا کتاب‌خونه نداره؟

- ...

- تو که چند ساله این‌جایی، چه کتابی خوب بوده؟

- من گفتم کتاب خوندم؟

موفق شده بود به حرف بیاوردش.

- نه نمی‌دونم گفتم بالأخره از کمکت... یعنی کمکم کنی!

- ...

- چند تا کتاب خوندی؟

- من کتاب نمی‌خونم. تو هم دیگه سوال نکن.

- خوبه.

- چی؟

- این‌که، این‌که... از کتاب متنفر نیستی.

نگاه حیران دَنیل باعث شده بود شانه بالا بیندازد و برود دنبال کارِ خودش که البته دراز کشیدن بود. البته چند بار تلاش کرده بود تا هم‌کلامی را آغاز کند اما چهرهٔ مصمم او برای نشنیدن و لب‌باز نکردن این اجازه را گرفته بود.

- تو چه کار کردی که این‌جایی؟

- ...

- نکنه مثل منی؟

- تو چه‌طوری؟ مواد فروش بودی؟ نوچهٔ کی بودی؟ ندیدمت!

- نه نه من کارم این نبود.

- پس تمومش کن.

گاهی که دنیل خوابش می‌برد در فضای سلول پنج قدم می‌رفت و پنج قدم برمی‌گشت. گاهی با دستانش روی دیوارهای آن‌جا چند کلمه می‌نوشت تا... تا... ذهنش نگذاشت حرفی از ناامیدی نقش ببندد و سریع گفت:

- تا این‌که یادش نرود انسان است و می‌تواند فکر کند، بگوید و بشنود.

شب‌ها باید زود می‌خوابیدند چون تاریکی زندان همراه می‌شد با تاریکی آسمان و همه جا را می‌پوشاند، بدنش به این‌همه سُکون عادت نداشت، کار نکردن و دائماً نشستن و دراز کشیدن؛ حبس در سه دیوار و یک میلهٔ سرد. نوشته‌های زندانیان ساکن این اتاقِ سیاه را در این چند روز خوانده بود؛ دیوارها کاغذهای خوبی بودند برای آدم‌هایی که نمایی جز سردی و سکوتِ دیوار نداشتند.»


نظرات کاربران

F.Shaker
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

شاید انقدر که به شارژ گوشی و تنظیم نور صفحه و.... موبایلتون توجه کردید، به خالق این همه قدرتی که به شما داده شده توجه نداشتید! لازمه که بدونید چه کسی واقعاً شما رو خیلی دوست داره! باید بدونید چه

- بیشتر
ابقعاا
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

لطفا به بی نهایت اضافه کنید

حُسنیه'
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

خیلی قشنگ بود و به کوب خوندم و آنلاین من تو کانالشون خوندم(ساحل رمان در ایتا)

"مُسٰافِرِمٰاھ؛
۱۴۰۱/۰۳/۲۲

محشر محشر محشر وای معرکه

کاربر ۴۲۸۱۵۷۹
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

لطفا بگذاریدش تو بی نهایت

کاربر ۲۴۲۰۲۳۳
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

من نسخه ی چاپیش را خواندم خیلی قشنگ و تاثیر گذار است ارزش یه بار خواندن را دارد😏

reihaneh1732
۱۴۰۲/۰۴/۱۴

کتاب بسیار زیبایی بود پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را بخونید ابن کتاب راجع به پسری به نام یوسف که بخاطر اتفاقاتی به زندان میره و در آنجا با پسری به نام دنیل آشنا میشه و این دو زندگی هم

- بیشتر
Kosar
۱۴۰۲/۰۳/۰۹

با دیگر کتاب های نرجس شکوریان متفاوت بود،داستان داشت،گره داستانی داشت.انگاه جلوه دیگری از دین اسلام نشون می داد که من به عنوان نوجوان خیلی جذبش شدم....

طنین
۱۴۰۲/۰۲/۱۰

خیلی خوب و هوشمندانه جواب سوالاتم رو گرفتم ممنونم از نویسنده به خاطر حال خوبم بعد از خوندن این رمان

زهرا بانو
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

ارزش یک بار خوندن رو داره ایده ی جالب و قوی، داستان پردازی نه چندان خوب... میتونست خیلی بهتر از این باشه! نویسنده توی رسوندن مفهوم ها به طور غیر مستقیم زیاد وارد نیست؛ خیلی وقتا وسط داستان نویسنده خیلی بیش از حد

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
کُفران نعمت یعنی دارایی را ندیدن و تشکر نکردن.
امیر حسین
- خب خدایا شایدها و ای‌کاش‌ها رو زیر خاک می‌کنم تا تو کمکم کنی و بتونم با هست‌هایی که دوروبرم دارم راه بیفتم. چه‌طوره؟ من باید بلد بشم در شرایطی که دارم زندگی کنم نه منتظر شرایط بهتر بشم. خودت هم می‌دونی که زندگیِ موازی هم یه بازیه جدیده. چیزی‌که حقیقت نداره، سود و نتیجه‌ای هم نداره. من زندگی حقیقی رو با تو پیش می‌برم، دستمو رها نکن.
امیر حسین
اِنَ اللّهَ یُحِبُّ التَوَّابیِن رو که بلدی. اونی‌رو نمی‌بخشه که مثل خود ابلیس متکبره نه تویی که در خونهٔ خدا، خودت رو می‌شکنی. خدا بلند می‌کنه کسی رو که مقابلش متواضعه. خودش گفته وقتی بنده‌ای مقابل من دست بلند می‌کنه تا ببخشمش، خجالت می‌کشم که دستش رو خالی برگردونم.
کاربر ۵۸۵۷۳۵۵
موسی کنار نیل ایستاده بود و فرعون فریاد می‌زد: یا موسی... یا موسی. موسی اعتنا نکرد تا او غرق شد. خدا به موسی فرمود: این‌همه تو را صدا زد، اگر من را صدا زده بود و به خودم پناه آورده بود جوابش را می‌دادم. تو به فریادش نرسیدی چون تو او را خلق نکرده‌ای ولی من خالقش هستم.
کاربر ۵۸۵۷۳۵۵
آدمی که بدنش نیاز به آب نداره آب طلب نمی‌کنه، اما باید آبی بیرون باشه که بدن به اون احتیاج داشته باشه. اگر خدا نبود که در وجود این‌همه انسان حسِ مشترک پرستش نبود.
نگار
برای هرکار ریز و درشتی خدا فوری عکس‌العمل نشان می‌داد، همه‌چیز دَرهم می‌شد و آدم‌ها به خاطر منفعتشان کار می‌کردند، نه ارزش درونی‌شان. اصلا چیزی باقی‌می‌ماند که بخواهند حولش خطا نکنند یا برایش تلاش متفاوت بکنند؟ یک نمره یک جایزه؟ فرصتی نمی‌ماند که انسان بخواهد برای ارزشی تلاشی بکند و فکر و خلاقیتی به کار ببندد.
نگار
که؟ دانشمندا تجارت اعضای بدن راه انداختن، چندهزار کودک و مرد و زن رو کشتند مخصوصا اسرائیل و آمریکا، برای این‌که به خیلی از آدما عُمر دوباره بدن. یکی رو کشتن تا یه یهودی عُمر بیشتری بکنه، اما باز هم نتونستند به زمان غلبه کنند. خدا قوی‌تر از همه است و ظالما رو هم به تسخیر زمان درمیاره. حالا تونستی دوسال دیگه هم عمر طولانی بکنی اما یه روز زمانت تموم می‌شه، حتما هم تموم می‌شه، حتما! آدمی که عمر مادام داشته باشه؛ نداریم. این یعنی قدرت. چه‌طوره دنی؟
نگار
- همین‌دیگه محبت این‌جوریاس؛ هم گرما داره، هم روشنایی داره، هم همه رو تسلیم خودش می‌کنه، هم با عصبانیت و حرص همراه نیست اما اگه بخوای کارارو با قُلدری ببری جلو، مقابلت یه جبهه درست می‌کنند و تو فقط باید زجر بکشی!
کاربر ۲۹۲۴۸۸۲
این وسط فقط انسانه که بیشترین محبت رو، امکانات رو از خدا گرفته و به همه سمتی می‌ره، دستورات همه‌کس رو گوش می‌ده، از مدل پوشش، خوراک، گفتار، تا مجازی‌ها اما حرف خالقش رو می‌گه قبول ندارم! باید انتخاب کنم! همینه که نمی‌تونه محبت خدارو حس کنه و لذت ببره! همینه که همهٔ موجودات عالم با انسان همراهی نمی‌کنند و باهاش بد می‌شن، چون گیاه و درخت و پرنده و چرنده از وجود خدا لذت می‌برن و عاشق خدا هستند و مدام سبحان‌اللّه می‌گن، اما انسان ضعیف که نمی‌تونه یه جوش صورتش رو درجا حذف کنه برای خدا گردن‌کشی می‌کنه.
کاربر ۵۸۵۷۳۵۵
یه‌بار بهم گفتی می‌دونم، زور نزن، بی‌خودی هم من رو برای خودت بزرگ نکن. تو با من به جایی نمی‌رسی چون من یکی مثل خودتم که تموم می‌شم، برو سراغ یکی که تموم نشه! این‌طوری باقی می‌مونی!
نگار

حجم

۲۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۴۰۰
۲۹,۷۰۰
۵۰%
تومان