دانلود و خرید کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی داریل شارپ ترجمه مهدی سررشته‌داری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی اثر داریل شارپ

کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی

نویسنده:داریل شارپ
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی

کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی نوشتهٔ داریل شارپ و ترجمهٔ مهدی سررشته‌داری و ویراستهٔ مهدی سجودی مقدم است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی

یونگ در سال ۱۹۶۱ بدون اینکه خلاصهٔ منظمی از روان‌شناسیِ خود بر جا بگذارد، درگذشت. در طول سال‌های گذشته هزاران نفر به توضیح ایده‌های او پرداخته، در اندیشه‌های او کاوش کرده، آن‌ها را بزرگ‌نمایی کرده‌اند. از این کارها نتایج گوناگونی حاصل شده است.

فرهنگِ مفاهیم و اصطلاحاتِ روان‌ شناسی یونگی خواننده را به اصل و منبعِ اندیشه‌های یونگ می‌برد. این کتاب برای کسانی نوشته شده که می‌خواهند مفاهیم و اصطلاحاتِ مورداستفادهٔ یونگ را همان‌طور که خودِ او آن‌ها را به کار می‌بُرد، درک کنند و به این منظور از نوشته‌های خود او که در مجموعهٔ آثار وی گرد آمده، نقل شده است.

کتاب حاضر به دفاع یا انتقاد از نظرات یونگ نمی‌پردازد، بلکه قصد دارد که غنای اندیشهٔ او و عرصهٔ گستردهٔ ارتباطات درونیِ موضوعات موردعلاقهٔ او را نشان دهد.

فرهنگِ اصطلاحات و مفاهیم روان‌ شناسی یونگی که بر اساس مطالعهٔ دقیق آثارِ اصلیِ یونگ فراهم آمده است، به بررسی جامع اصولِ اساسی روان‌شناسی یونگی می‌پردازد.

کتاب حاضر به دفاع یا انتقاد از اندیشهٔ یونگ نمی‌پردازد، بلکه قصد دارد که غنای اندیشهٔ او و عرصهٔ گسترده و ارتباطات درونیِ موضوعات موردعلاقهٔ وی را نشان بدهد. 

خواندن کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان و متخصصان حوزهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره داریل شارپ

داریل شارپ متولد ۱۹۳۶، تورنتو، کانادا، فارغ‌التحصیل مؤسسهٔ یونگ در زوریخ است و اکنون در کانادا به روان‌درمانی اشتغال دارد. او ناشر و ویراستارِ اصلی انتشارات Inner City Books  و نویسندهٔ کتاب‌های متعددی است.

درباره مهدی سررشته‌داری

مهدی سررشته‌داری، متولد سال ۱۳۲۷، تهران، در سال ۱۳۴۵ از دبیرستان البرز فارغ‌التحصیل شد. دانشگاه پهلوی شیراز (پزشکی)، دانشگاه ملی (علوم سیاسی) و مدرسهٔ عالی شهر کلن (روان‌شناسی تعلیم‌وتربیت) ازجمله مراکز دانشگاهی محلِ تحصیلِ مهدی سررشته‌داری بوده است.

از مهدی سررشته‌داری، کتاب‌های فراوانی در زمینه‌های روان‌شناسی، فلسفه و عرفان، ادبیات معاصر و کهن، اسطوره و آثار یونگ منتشر شده است. برخی کتاب‌های منتشرشدهٔ ایشان به‌شرح زیر است:

طریق صوفیانه عشق؛ آفرینش؛ وجود و زمان؛ اِنیگرام، تیپ‌شناسی نُه‌گانه؛ شور عشق، رنج هجران ـ سایه‌روشن‌های رنج و ابتلا؛ تعبیر قصه‌های پریان و آنیما و آنیموس در قصه‌های پریان؛ که عشق آسان نمود اول، روان‌شناسیِ عشقِ رمانتیک؛ چهار مقالهٔ یونگی؛ آمور و سایکی، بالندگیِ روانیِ زنان؛ فرهنگ یونگ؛ تیپ‌شناسی یونگی؛ تشریح روان، نمادپردازیِ کیمیاوی در روان‌درمانی؛ کیمیاگری؛ آنیما وآنیموس، دو مقاله؛ تا ابد جوان؛ ایگو و آرکتایپ، تفرّد و عملکردِ دینیِ روان و کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی نام برد. کتاب‌های صوتیِ تختِ پولاد، بوف کور، سگ ولگرد، هشت کتاب و چرندوپرند با صدای مهدی سررشته‌داری در آمریکا منتشر شده است.

مهدی سررشته‌داری از سال ۱۳۶۴ مقیم آمریکاست و به‌جز فعالیت حرفه‌ای در امر پژوهش، تألیف و ترجمه، به تدریس در موضوعات مربوطه نیز اشتغال دارد.

بخشی از کتاب فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی

«آرکتایپ (Archetype)

عناصر بنیادین و ساختاریِ روان انسان.

آرکتایپ‌ها نظام‌های آماده‌به‌عملی هستند که تأثیر اقدامات آن‌ها را در قالبِ صورت‌های خیالی و عواطف نیز می‌توان مشاهده کرد. همراه با ساختار مغز به ارث می‌رسند و درواقع جنبهٔ روانیِ مغز به شمار می‌آیند. ازیک‌طرف بازنمود یک مقاومت غریزیِ بسیار قدرتمند در مقابل تغییر و انطباق‌پذیری هستند، ولی از سوی دیگر مؤثرترین وسیله‌ای هستند که می‌توان برای انطباق‌پذیری متصور شد. ازاین‌رو، ذاتاً بخشِ جسمی روان هستند ... بخشی که روان از طریق آن به طبیعت متصل است.

آرکتایپ به‌معنای ایده‌هایی که به ما به ارث رسیده باشند نیست، بلکه به‌معنای به ارث بردن امکانات موروثیِ بروز این ایده‌ها است. آرکتایپ‌ها چیزی نیستند که به‌صورت فردی کسب شده باشند بلکه همان‌طور که از وقوع عام آن‌ها برمی‌آید، بین همگان مشترک‌اند.

خودِ آرکتایپ‌ها قابل نمایش نیستند ولی تأثیرات آن‌ها را در قالب موتیف‌ها و تصاویر آرکتایپی می‌توان تشخیص داد.

آرکتایپ‌ها هم مانند هرچیزِ دیگری که به ضمیرِ آگاه وارد شده و به‌صورت محتوای آن درمی‌آید، خود را به‌شکلِ پندارها و تصاویر خیالی بازمی‌نمایند.

آرکتایپ‌ها، بنا بر تعریف، عوامل و موتیف‌هایی هستند که عناصر روانی را در قالب یک صورت خیالی که خصلت آرکتایپی دارد شکل می‌دهند ولی به‌نحوی‌که آن‌ها ] آرکتایپ‌ها[را فقط از طریق تأثیراتی که برجای می‌گذارند، می‌توان بازشناخت.

یونگ آرکتایپ‌ها را به‌عنوانِ «صورت‌های خیالی غریزی» یعنی صورت‌هایی که غرایز به خود می‌گیرند، نیز وصف کرده است. او برای روشن کردن این مطلب از تمثیل طیفِ نور استفاده کرده است.»


نظرات کاربران

fl
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

من کتاب رو فیزیکی تهیه کردم کامل نگاه نکردم اما بخش اسکیزوفرنی توضیحی براش نیست مشکل از چاپه یا نه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳۰۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۵۶,۰۰۰
۷۸,۰۰۰
۵۰%
تومان