دانلود و خرید کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی گیلیان باتلر ترجمه مهدی قراچه داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی اثر گیلیان باتلر

کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی

انتشارات:نشر آسیم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی

کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی نوشتهٔ گیلیان باتلر و ترجمهٔ مهدی قراچه داغی است و نشر آسیم آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای خودیار با استفاده از روش‌های رفتاردرمانی شناختی است.

درباره کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی

کتاب‌های خودیار روان‌شناسی هرگز قرار نیست که جایگزین روان‌درمانگرها بشوند. بسیاری از مردم برای درمان خود به روان‌درمانگرهای باتجربه نیاز دارند. با آنکه روش‌های روان‌درمانی رفتاری شناختی بسیار مؤثرند، ولی ممکن است روی بعضی از اشخاص تأثیر مطلوب بر جای نگذارند. این اشخاص نیازمند روش‌های درمانی متفاوتی هستند. اما در مجموع تجربه نشان می‌دهد که کتاب‌های خودیار روان‌شناسی می‌توانند بی‌آنکه بیمار نیازی به مراجعه به روان‌درمانگر پیدا کند، او را درمان کنند.

بسیاری از مردم در سکوت و بی‌آنکه به روی خود بیاورند سال‌هاست که از مشکلات روانی رنج می‌برند. گاه به رغم تلاش این عده، درمان مؤثری صورت خارجی پیدا نمی‌کند و در مواقعی این بیماران خجالت می‌کشند و یا احساس گناه می‌کنند که مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارند. برای بسیاری از این بیماران، کتاب‌های خودیار رفتاردرمانی‌شناختی می‌تواند آینده بهتری را نوید دهد. کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی از آن دست کتاب‌های راهنمایی است که به کسانی که دچار اضطراب اجتماعی هستند یاری می‌رساند.

مطالعهٔ ۵ فصل بخش اول کتاب از اهمیت فراوان برخوردار است. در فصل اول، مسئلهٔ اضطراب اجتماعی توضیح داده شده است. با خواندن این مطالب متوجه می‌شوید آیا دقیقا این همان کتابی است که به خواندن آن احتیاج دارید. فصل دوم کتاب، دربارهٔ کمرویی و خجالتی بودن است. در این فصل به شباهت‌ها و تفاوت‌های میان کمرویی و اضطراب اجتماعی اشاره شده است. اما در بقیه کتاب هر جا به اضطراب اجتماعی اشاره شده، منظور هردوی این اختلالات است. زیرا نشانه‌ها و اثرات مشابهی دارند و برای غلبه بر هردوی آن‌ها راهکارهای مشابهی وجود دارد.

در فصل سوم، به اندیشیدن در اضطراب اجتماعی اشاره شده است. توضیح داده شده اگر قرار است تغییری ایجاد شود چه اقداماتی باید صورت گیرد. فصل چهارم، به مهم‌ترین سؤالی که بیماران مضطرب اجتماعی با آن روبه‌رو هستند جواب می‌دهد و آن اینکه: این مسئله و مشکل از کجا آمده است؟ و سرانجام فصل ۵، به این موضوع می‌پردازد که در شرایط اضطراب اجتماعی چه می‌گذرد. خواننده متوجه می‌شود که روی چه موضوعاتی باید کار کند تا بر مسئله غلبه کند.

خواندن کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که از اضطراب اجتماعی یا کمرویی رنج می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی

«اضطراب اجتماعی به معنای هراس، بی‌قراری و تشویش و نگرانی است که اغلب مردم در روابط خود با دیگران آن را تجربه می‌کنند. بعضیها که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند، می‌گویند کمرو و خجالتی هستند و ممکن است در همه عمرشان کمرو و خجالتی باقی بمانند، امّا بعضیها که خجالتی هم نیستند با اضطراب اجتماعی روبه‌رو هستند. بنابراین خجالتی بودن همه ماجرا نیست. اضطراب اجتماعی مشمول حال کسانی می‌شود که می‌ترسند اگر کاری بکنند اسباب خجالت شوند. اضطراب اجتماعی سبب می‌شود فکر کنید که دیگران شما را به خاطر حرفی که زده‌اید یا کاری که کرده‌اید داوری می‌کنند، و داوری‌شان منفی است. البته هراس از اینکه کاری که باعث خجالت است انجام خواهید داد تحقیرآمیز و بازدارنده است. چه کسی فکر می‌کند اگر حرفی بزند اسباب مضحکه خود را فراهم خواهد کرد؟ کسانی که اضطراب اجتماعی دارند تصور می‌کنند که تبادل با دیگران سبب می‌شود آنها به نقاط ضعفشان پی ببرند. تصور می‌کنند دیگران نظر آنها را رد می‌کنند، آنها را نادیده می‌انگارند، از آنها انتقادمی‌کنند به این دلیل که آنها رفتار قابل قبولی از خود نشان نداده‌اند.»

نظرات کاربران

کاربر ۶۹۳۰۱۲۱
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

دقیقاحرفای دل منو زد که تاحالا باهیچکس درمیون نزاشته بودم ، باخوندنش حس کردم تنهانیستم ودکتری پیداکردم که داره درمانم میکنه !نکاتی که گفته شد رو هیچ کجا نشنیده بودم وبرام جذاب وجدیدبودوالبته کاربردی

unique
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

اگر کمرو هستید و روابط اجتماعی خوبی ندارین، مثل یک روانشناس به شما کمک میکنه ریشه های مشکلتون رو پیدا کنید و پله پله مراحل غلبه بر کمرویی رو طی کنید. برای من خیلی موثر بوده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
فکری که در سر دارید می‌تواند روی احساس شما تأثیر بگذارد. وقتی بیاموزید که چگونه افکارتان را انتخاب کنید، روی احساستان تأثیر می‌گذارد.
بیتا
توجه داشته باشید که پنج سال دیگر کسی یادش نمی‌ماند که شما حرف کسی را قطع کردید و یا در جلسه‌ای خارج از نوبت حرف زدید. کسی یادش نمی‌ماند که شما قبل از حرف زدن سرخ شدید. بدانید که مکالمه و صحبت کردن اصولی همتای قانون و مقررات ندارد.
کاربر ۴۷۵۱۳۶۹
اضطراب اجتماعی ریشه در اندیشه دارد.
sana
اضطراب اجتماعی ریشه در اندیشه دارد.
sana
مداومت به احتمال زیاد به پیشرفت منتهی می‌شود، هر چند ممکن است در شروع پیشرفت بسیار کند باشد.
کاربر ۵۱۱۳۸۴۳
مداومت به احتمال زیاد به پیشرفت منتهی می‌شود، هر چند ممکن است در شروع پیشرفت بسیار کند باشد.
کاربر ۵۱۱۳۸۴۳
مداومت به احتمال زیاد به پیشرفت منتهی می‌شود، هر چند ممکن است در شروع پیشرفت بسیار کند باشد.
کاربر ۵۱۱۳۸۴۳

حجم

۹۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۹۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰
۱۰%
تومان