دانلود و خرید کتاب مجموعه راهنمای اینساراگ دفتر همکاری امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) ترجمه تورج اکبرلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مجموعه راهنمای اینساراگ

کتاب الکترونیکی «مجموعه راهنمای اینساراگ» اثری از دفتر همکاری امور بشر‌دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) با ترجمهٔ تورج اکبرلو و حمید نظری تاج آبادی و فیروز سالاریان در انتشارات پشتیبان چاپ شده است.

درباره کتاب مجموعه راهنمای اینساراگ

اینساراگ یک شبکه بشردوستانه بین‌دولتی از مدیران سوانح، مسئولین دولتی، سازمان‌های غیردولتی و متخصصان یوسار است که زیر چتر سازمان ملل متحد کار می‌کند و در حیطه اختیارات خود به اجرای راهبرد بین‌المللی کاهش بلایا کمک می‌کند.

چشم‌انداز اینساراگ نجات حیات انسان‌ها با ارتقای کارایی، افزایش کیفیت و هماهنگی بین تیم‌های ملی و بین‌المللی یوسار بر اساس پیروی از دستورالعمل‌ها و روش‌های مشترک است.

نقش اینساراگ آماده‌سازی، تجهیز منابع و هماهنگی مؤثر و اصولی کمک‌های بین‌المللی یوسار در پشتیبانی از کشور آسیب‌دیده در سوانح منجر به ریزش آوار و پشتیبانی از ایجاد ظرفیت در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی است. اینساراگ این اهداف خود را با انجام کارهای زیر دنبال می‌کند:

• ایجاد و ارتقای استانداردهای مشترک برای کمک‌های یوسار، روش‌ها و ابزارهای هماهنگی و پروتکل‌های تجهیز منابع و تبادل اطلاعات بین ذی‌نفعان.

• ارتقای همکاری و مبادله تجارب بین‌المللی با مشارکت کشورهای عضو، سازمان‌های غیردولتی و طرفین در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی.

کتاب مجموعه راهنمای اینساراگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به فعالین حوزه‌های امداد و نجات پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مجموعه راهنمای اینساراگ

«الزامات جسمی و روانی پرسنل و کنترل وضعیت سلامت آن‌ها

از آنجا که عملیات نجات به قدرت جسمانی بالایی نیاز دارد، پرسنل تیم باید با الزامات آمادگی جسمانی کشور عضو، مطابقت داشته باشند. اعضای تیم باید توانایی انجام کارهایی مانند حمل و استقرار تجهیزات سنگین را داشته باشند. به‎علاوه، اعضای تیم باید آمادگی روانی و جسمانی و تاب‌آوری لازم برای زندگی و کار در شرایط سخت را برای مدت طولانی داشته باشند.

توصیه می‌شود که سازمان‌های حامی، سیاستی را برای ارزیابی وضعیت سلامت تک‌تک اعضای تیم یوسار تدوین کنند که هم قبل از پیوستن به تیم و هم به‌صورت دوره‌ای با گذشت زمان (طبق سیاست‌ تیم یوسار) این ارزیابی انجام شود. عدم وجود چنین سیاستی ممکن است موجب افزایش خطرپذیری در زمینه‌های زیر شود:

• بیماری جدی، آسیب دیدن یا مرگ عضو تیم در شرایط سخت.

• پیامدهای زیانباری که بر توانایی کارکرد تیم یوسار تأثیر می‌گذارد و منجر به جدا شدن زودهنگام و پرهزینه شود.

• تخلیه پزشکی اورژانس که عملیات تیم یوسار را خراب می‌کند.

• تأثیر زیان‌بار بر زیرساختار سلامت محلی که از قبل تحت فشار است.

سرپرست پزشکی یوسار باید در تدوین چنین سیاستی شرکت کند. در دستورالعمل‌های پزشکی اینساراگ، سرپرست پزشکی یوسار کسی است که وظیفه سیاست‌گذاری بر عهده او است، از برتری بالینی کلی برخوردار است و مسئول تضمین آمادگی دائم قسمت پزشکی یک تیم یوسار جهت انجام مأموریت است.

سازمان حامی باید سیاستی برای واکسیناسیون همه اعضای تیم یوسار با همکاری سرپرست پزشکی یوسار داشته باشد. سابقه دقیق واکسیناسیون و مصرف تقویت‌کننده (در صورت نیاز) برای همه اعضای تیم یوسار باید ثبت شود. سازمان جهانی بهداشت یا مراجع بهداشت ملی، راهنمای الزامات واکسیناسیون را ارائه می‌دهند.

2-6-3- انتخاب پرسنل تیم

انتخاب پرسنل بخش مهمی از سازمان‌دهی و ایجاد تیم فنی نجات است. فرآیند انتخاب باید افراد کاندید را بر اساس تعهد، آموزش و تجربه قبلی آن‌ها در رابطه با نجات و مهارت‌هایی که کسب کردند، رهبری و آمادگی جسمانی مناسب را غربال کند.

بسیاری از تیم‌ها فرآیند انتخاب را با اعلام تشکیل تیم و درخواست نامه علاقه‌مندی یا توضیح سوابق از افراد علاقه‌مند شروع می‌کنند. پرسنل تیم باید افرادی علاقه‌مند، باانگیزه و متعهد به برنامه تیم باشند.

سازمان‌ها می‌توانند مصاحبه کتبی یا شفاهی با داوطلبان انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که این افراد از تعهد خود آگاهی دارند و مصاحبه را به‌عنوان روشی برای انتخاب بهترین افراد واجد شرایط به کار گیرند. به‎‌علاوه، ممکن است آزمون آمادگی جسمانی نیز لازم باشد، به‌ویژه اگر هنگام پیوستن اعضا به تیم انجام نگرفته باشد.

ممکن است سازمان به‌عنوان بخشی از فرآیند انتخاب، از اعضای خود بخواهد که به‌عنوان عضو تیم برای دوره زمانی معینی تعهد دهند. برخی از پرسنل خود می‌خواهند قراردادی امضا کنند مبنی بر اینکه برای مدت معینی، مثلاً پنج سال، در تیم می‌مانند. چنین قراردادی را می‌توان بر اساس زمان، کار و بودجه‌ای که صرف آموزش و حفظ مهارت‌های پرسنل تیم می‌شود، توجیه کرد.

این کار یک سرمایه‌گذاری باارزش است. درخواست امضای قرارداد از پرسنل داوطلب سخت‌تر است، گرچه یک سازمان غیردولتی می‌تواند قراردادی تنظیم کند که داوطلب را ملزم ‌کند در صورت ترک تیم در یک دوره زمانی معین و پس از گذران کلاس‌های آموزشی، هزینه کلاس‌ها را به سازمان پرداخت کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان