دانلود و خرید کتاب زنان اندلس عباس دلال ترجمه موسی بیدج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنان اندلس اثر عباس دلال

کتاب زنان اندلس

نویسنده:عباس دلال
انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زنان اندلس

کتاب الکترونیکی «زنان اندلس» نوشتهٔ عباس دلال و موسی بیدج در انتشارات سروش چاپ شده است.

درباره کتاب زنان اندلس

مردمان اندلس مسلمانانی عرب‌زبان بودند، اما از لحاظ نژادی از قوم عرب به شمار نمی‌آمدند. در رگ‌های آنان خون فاتحان عرب و غیرعرب، همچنین خون بربرها و بشکنسی‌های اسپانیایی مسلمان‌شده و خون مادران بربری و اسپانیایی جریان داشت.

این کتاب به یک پرسش بنیادین پاسخ می‌دهد که چرا و به چه دلیل وضع زنان اندلس، از وضع معاصران خود در بغداد به‌مراتب بهتر بوده است؟ و این در حالی است که بغداد اصل اندلس تصویری از این اصل بوده است.

کتاب زنان اندلس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به مطالعات جامعه‌شناسانه دربارهٔ زنان و در طول تاریخ پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زنان اندلس

«صبح زنی زیبا و جوان بود در حالی که حکم به شصت سالگی رسیده بود. بن ابی عامر جوانی خوش‌سیما و خوش‌اندام بود و برای رضایت صبح به هر خدمتی تن می‌داد. او هر بار پیشکشی تقدیم صبح می‌کرد و مراقب بود تا هدیه بعدی گران‌تر و ارزشمندتر از قبلی باشد. یک‌بار نیز زمانی که مسئولیت سکه را بر عهده داشت، ما کت قصری از نقره که بسیار خوش‌ساخت و آذین شده بود و برایش پول بسیاری خرج کرده بود، به او هدیه کرد. تا پیش از آن تاریخ، چنین تحفه‌ای به قصر خلیفه وارد نشده بود، طوری که این هدیه برای مدت‌ها زبانزد مردم شد.

 چنین اهتمامی از سوی ابن ابی عامر برای صبح بسیار خوشایند بود. حکم شاهد این بود که چگونه ابن ابی عامر موردتوجه کنیز او و زنان دیگر قصر قرار لذا به نزدیکان خود گفته بود: این جوان، احساسات حرم ما را به گرفته است، سوی خود جلب کرده و دلشان را با هدایای دنیوی به دست آورده است. آنان همواره از هدایای او سخن می‌گویند و هیچ‌چیز دیگر به چشمشان نمی‌آید. او جادوگری بزرگ و خادمی باهوش و باذکاوت است و می‌ترسم کاری دست خودش بدهد.

زمانی که خلیفه در بستر مرگ افتاد، صبح توانست جلسه بزرگی را با حضور اعیان و اشراف آندلس برپا کند. در این نشست، خلیفه اعلام کرد که پس از او فرزندش هشام خلیفه خواهد بود. وی با این کار دست برادر خود یعنی مغیره را از تاج‌وتخت کوتاه کرد. در این زمان، هشام تنها یازده سال سن داشت و به این ترتیب مادرش صبح به‌عنوان نایب او و ملکه، قدرت اصلی را در دست گرفت. او در اولین قدم، مالیات ِ ها را کاهش داد و با این کار مهر و پشتیبانی مردم را به دست آورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان