دانلود و خرید کتاب تعامل امام علی (ع) با مخالفان اعظم ویسمه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعامل امام علی (ع) با مخالفان اثر اعظم ویسمه

کتاب تعامل امام علی (ع) با مخالفان

معرفی کتاب تعامل امام علی (ع) با مخالفان

کتاب تعامل امام علی (ع) با مخالفان نوشتهٔ اعظم ویسمه است و انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تعامل امام علی (ع) با مخالفان

 امام علی (ع) در دوران حیات رسول اکرم (ص)، لیاقت و شایستگی خود را برای رهبری پس از ایشان، نشان داد و بارها پیامبر (ص) این مطلب را به مسلمانان یادآوری کرد. ولی پس از رحلت پیامبر (ص) عده‌ای به مخالفت با امام علی (ع) برخاسته و جایگاهی را که برازندهٔ او بود، تصرف کردند. پس از گذشت سال‌ها، هنگامی که جامعهٔ مسلمین از الگوی جامعی که پیامبر (ص) برای آن بنا نهاده بود، فاصله گرفته بود، مردم به امام روی آوردند و برای سپردن رهبری، به ایشان پای‌فشاری کردند. اما این برهه از زمان، پایان مخالفت‌ها با امام نبود، بلکه مخالفت‌ها با او ابعاد گسترده‌تر و شدت بیشتری یافت. قدرت‌طلبانی که تاب تحمل عدل علوی را نداشتند و کوردلانی که پیروی از سیاست‌های حکیمانهٔ امام برایشان دشوار بود، به مخالفت با امام برخاستند و مشکلات و موانع فراوانی در برابر او به وجود آوردند. 

در کتاب تعامل امام علی (ع) با مخالفان، نویسنده پس از تبیین مبانی نظری حضرت علی (ع) در رفتار حکومتی‌اش با مردم و مخالفان، به تشریح روابط میان رهبر و مردم با استناد به سخنان گهربار ایشان پرداخته است. سپس، ضمن شناساندن مخالفان آن حضرت، روش برخورد آن حضرت را با آنان بررسی کرده است. طبق تحقیقات اعظم ویسمه در این کتاب، اصل در سیاست علوی در قبال مخالفان، مدارا و پرهیز از خشونت و پرداختن به حل منطقی اختلافات بوده است و نبرد، آخرین راهی بود که به‌ناچار برای خارج‌کردن مخالفان، به کار گرفته شده است.

فهرست مطالب کتاب از این قرار است:

سخن پژوهشکده

مقدمه

فصل اول: کلیـات

فصل دوم: مبانی نظری و روش‌های اصولی امام علی (ع)

فصل سوم: مخالفان امام علی (ع)

فصل چهارم: روش امام در برخورد با مخالفان

خواندن کتاب تعامل امام علی (ع) با مخالفان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از سیره و مشی سیاسی حضرت علی (ع) الگو بگیرند پیشنهاد می‌کنیم.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان