دانلود و خرید کتاب قوی سیاه نسیم نیکلاس طالب ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوی سیاه اثر نسیم نیکلاس طالب

کتاب قوی سیاه

معرفی کتاب قوی سیاه

کتاب قوی سیاه نوشتهٔ نسیم نیکلاس طالب با ترجمهٔ رضا اردلان در نشر شنیدار چاپ شده است. این اثر که خلاصهٔ کتاب قوی سیاه است دربارهٔ اثرات غیر‌قابل پیش‌بینی‌بودن صحبت می‌کند.

درباره کتاب قوی سیاه

چرا اعتماد کردن به عقاید و دانسته‌های قبلی‌مان ممکن است عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد؟ کتاب قوی سیاه نوشته نسیم نیکلاس طالب، به بررسی ماهیت اتفاقاتی می‌پردازد که به ‌عنوان وقایع تصادفی به حساب می‌آوریم. همچنین از تله‌هایی منطقی صحبت می‌کند که باعث می‌شوند تصویر کلی موقعیت‌ها را از دست بدهیم. او به این وقایعِ ظاهراً تصادفی «قوهای سیاه» می‌گوید؛ وقایعی که اغلب عواقبی جدی برای فرد و حتی جوامع به دنبال دارند.

نویسنده در کتاب قوی سیاه به ما کمک می‌کند تا تشخیص دهیم در چه مواقعی توانایی قضاوت‌ و تصمیم‌گیری‌مان به خاطر تمایل ذاتی به دسته‌بندی کردن اطلاعات در تحلیل‌های ساده و قابل ‌فهم، تضعیف می‌شود. او این کار را از طریق ارائه تصویری واضح‌تر از نقاط ضعف ما در پیش‌بینی کردن انجام می‌دهد.

کتاب قوی سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب قوی سیاه

«فرض کنیم شخصی روی اسب مورد علاقه خود به نام «راکت» شرط می‌بندد. او با توجه به وضعیت جسمانی قویِ راکت، سابقه پیروزی در مسابقات گذشته، مهارت بالای سوارکار و ضعیف بودن رقبا معتقد است که راکت امن‌ترین گزینه برای شرط‌بندی بوده و به همین دلیل کل دارایی خود را روی راکت شرط می‌بندد. چنانچه پس از شلیک شروع مسابقه، راکت دروازه را ترک نکرده و همانجا روی زمین مسابقه دراز بکشد، می‌توان تصور کرد که آن شخص چقدر غافلگیر می‌شود.

این واقعه یک قوی سیاه محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعاتی که آن شخص جمع‌آوری کرده بود، برد راکت امن‌ترین گزینه برای شرط‌بندی محسوب می‌شد؛ اما به محض اینکه مسابقه شروع شد، او کل پول خود را از دست داد.

اما این واقعه برای همگان یک مصیبت محسوب نمی‌شود. مثلاً ممکن است مالک آن اسب با شرط‌بندی علیه اسب خودش، ثروت زیادی به دست آورده باشد. بر خلاف آن فرد عادی، صاحب راکت اطلاعات بیشتری داشت؛ او می‌دانست که راکت به خاطر نگهداری نامناسب و خشونتی که مسئول اسطبل در رفتار با او نشان داده، اخیراً آسیب دیده است و توانایی مسابقه دادن ندارد. همین اطلاعات جزئی او را از تجربه کردن یک واقعه قوی سیاه نجات داد.

همچنین قوهای سیاه می‌توانند مقیاس و گستردگی متفاوتی داشته باشند. گاهی اوقات به جای اینکه فقط یک نفر تحت تأثیر چنین واقعه‌ای قرار گیرد، کل جامعه یک واقعه قوی سیاه را تجربه می‌کنند. هنگامی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، یک قوی سیاه می‌تواند روند دنیا را عوض کرده و بر بسیاری از جوانب جامعه مانند فلسفه، الهیات و فیزیک تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، ادعای نیکولاس کوپرنیک ستاره‌شناس لهستانی مبنی بر اینکه «زمین مرکز کیهان نیست» عواقب سهمگینی در پی داشت؛ چرا که کشف او هم قدرت مسیحیان کاتولیک حاکم و هم اعتبار و صحت خود انجیل را به چالش کشید، اما در نهایت این قوی سیاه منجر به شکل‌گیری اروپای مدرن شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

حجم

۱۴٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان