دانلود و خرید کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان علی نیکوزاده مشهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان اثر علی نیکوزاده مشهدی

کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان

کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان نوشتهٔ علی نیکوزاده مشهدی است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان

افزایش روزافزون مشکلات روان‌شناختی و نقشی که این مشکلات در مختل‌کردن حوزه‌های مختلف زندگی افراد ایفا می‌کند، توجه بسیاری از روان‌شناسان و متخصصان سلامت روان را به خود معطوف داشته است. تاکنون حجم وسیعی از پژوهش‌ها به منظور بررسی این مشکلات و عوامل ایجادکننده یا نگه‌دارنده آن‌ها انجام شده است. در این بین شخصیت افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شخصیت یعنی مجموعه‌ای از رفتار و شیوه‌های تفکر شخص در زندگی روزمره که با ویژگی‌های بی‌همتابودن، ثبات و قابلیت پیش بینی مشخص می‌شود. شخصیت می‌تواند سازگار یا ناسازگارانه باشد. ناسازگاری زمانی مطرح می‌شود که افراد قادر نباشند تفکر و رفتار خود را با محیط و تغییرات آن تطبیق دهند. سازگاری یا عدم سازگاری ارتباط نزدیکی با انعطاف‌پذیری دارد. یک شخصیت سالم با وجود ثبات و پایداری به میزانی از انعطاف‌پذیری بهره می‌برد؛ اما افراد ناسازگار در برخورد با موقعیت‌هایی که واکنش به آن‌ها مستلزم تغییرات و تصمیمات جدید است، تفکر و رفتار انعطاف‌ناپذیری از خود بروز می‌دهند؛ بنابراین، اختلال شخصیت یعنی رفتارهای ناسازگار و انعطاف ناپذیر در برخورد با محیط و موقعیت‌ها. 

اختلال شخصیت، اختلالی شایع و مزمن است. میزان شیوع آن در جمعیت عمومی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تخمین زده شده است و علایم آن طی چند دهه نمایان می‌شود. اختلالات شخصیت، دستهٔ نامتجانسی از اختلالات هستند که با الگوهای دیرینه، فراگیر و انعطاف‌ناپذیر مغایرت دارند، تعریف می‌شوند. این الگوهای مسئله‌دار دست‌کم در دو مورد از زمینه‌های زیر آشکار می‌شوند: شناخت‌ها و هیجان‌ها، روابط و کنترل. طبق تعریف کتابچه تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی، اختلال شخصیت عبارت است از تجارب درونی ذهنی و رفتاری بادوامی که با ملاک‌های فرهنگی منطبق نیست، نفوذی غیرقابل انعطاف دارد، از نوجوانی یا جوانی شروع می‌شود، در طول زمان تغییر نمی‌کند و موجب ناخشنودی فرد و مختل شدن کارکردهای وی می‌شود.

کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان به این نوع اختلال در زندانیان می‌پردازد و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزه‌های روان‌شناسی و مددکاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آسیب شناسی اختلالات شخصیت در زندانیان

«در نسخه تجدید نظری شده راهنمای تشخیصی و آماری انجمن روان پزشکی آمریکا، اختلالات شخصیت به سه دسته اصلی تقسیم شده‌اند: الف) اختلالات شخصیت پارانوئید، اسکیزوئید و اسکیزوتایپال؛ ب) اختلال شخصیت ضداجتماعی، مرزی، نمایشی و خودشیفته؛ ج) اختلالات شخصیت اجتنابی، وابسته وسواسی-جبری (خدابخش، ۱۳۹۲). بر اساس مطالعات گذشته، میزان شیوع اختلالات شخصیت متفاوت است. برای مثال، شیوع اختلال شخصیت پارانویایی در افراد دو تا ۱۰ درصد؛ اختلال شخصیت اسکیزوئید در موقعیت‌های بالینی نادر و شیوع اختلال شخصیت اسکیزوتایپی در جمعیت کلی سه درصد گزارش شده است. شیوع اختلال شخصیت ضداجتماعی در نمونه‌های جامعه مردان و زنان به ترتیب تقریباً سه و یک درصد است. برآوردهای مربوط به شیوع در جمعیت‌های بالینی، بسته به خصوصیات جامعه هدف، از سه تا ۳۰ درصد متغیر است. مثلاً، میزان شیوع در جمعیت بالینی سوءمصرف کننده مواد و زندانیان یا دیگر جمعیت‌های مشابه بیشتر است. در ارزیابی صفات ضداجتماعی، در نظر گرفتن بستر اجتماعی و اقتصادی رفتارها برای متخصصان بالینی سودمند است (انجمن روانپزشکی آمریکا ، ۲۰۱۳). شیوع اختلال شخصیت مرزی در افراد حدود ۱۰ درصد است. میزان شیوع اختلال شخصیت مرزی تقریباً ۷۵ درصد و در زنان بیشتر برآورده شده است (شاه و زانارینی ، ۲۰۱۸). شیوع اختلال شخصیت نمایشی تقریباً ۱۰ تا ۱۵ درصد گزارش شده است. شیوع اختلال شخصیت خودشیفته دو تا ۱۶ درصد است (محمدزاده و عاشوری)، تقریباً ۱۰ درصد افراد که به کلینیک‌های بهداشت روان مراجعه می‌کنند، اختلال شخصیت اجتنابی دارند. اختلال شخصیت وابسته از شایع‌ترین اختلالات شخصیت در این کلینیک‌هاست. مطالعاتی که از سنجش منظم استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهند که برآوردهای شیوع اختلال شخصیت وسواسی-جبری در افراد که به کلینیک‌های بهداشت روان مراجعه می‌کنند، تقریباً سه تا ۱۰ درصد است (احمدی، بافنده و داداشی، ۱۳۹۷).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان