دانلود و خرید کتاب رهبری الکس فرگوسن ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهبری اثر الکس فرگوسن

کتاب رهبری

معرفی کتاب رهبری

خلاصه‌کتاب رهبری نوشتهٔ الکس فرگوسن و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. سر الکس فرگوسن در این کتاب درس‌هایی از زندگی و کار در منچستریونایتد می‌دهد.

درباره خلاصه‌کتاب رهبری

رمز موفقیت بزرگ‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال چیست؟

اگر از شما بخواهند بهترین تیم‌های فوتبال جهان را نام ببرید، قطعاً منچستریونایتد یکی از گزینه‌ها خواهد بود. وقتی صحبت از منچستریونایتد به میان می‌آید، نمی‌توان از الکس فرگوسن، بنیانگذار این تیم و نویسنده‌ٔ کتاب رهبری حرفی نزد.

الکس فرگوسن نزدیک به ۲۶ سال سرمربی منچستریونایتد بود. او در این ۲۶ سال توانست منچستریونایتد را از تیمی که تقریباً دو دهه نتوانسته بود هیچ مقامی در لیگ برتر انگلیس کسب کند، به قهرمانی بدل سازد که امروز ۳۸ جام قهرمانی در کارنامه‌اش دارد.

اما شاید از خودتان بپرسید که چرا یک مربی فوتبال باید کتابی دربارهٔ مدیریت بنویسد؟

در جواب این سؤال باید به مایکل موریتز اشاره کنیم. موریتز بیشتر به خاطر کمک به سازمان‌دهی شرکت‌هایی مثل اپل، گوگل و یوتیوب شناخته می‌شود. او از همان اولین سال مربیگری فرگوسن در منچستریونایتد، شیفته‌ٔ این مرد شگفت‌انگیز شد و با وجود استعداد عجیبش در مدیریت و رهبری، همیشه از کارهای فرگوسن شگفت‌زده می‌شد. او دوست داشت بداند که الکس فرگوسن چگونه توانسته چند دهه متوالی منچستریونایتد را در بالاترین سطح عملکرد نگه دارد.

این سؤال باعث شد که موریتز به سراغ الکس فرگوسن برود و از او بخواهد جادوی عجیبش را در قالب یک کتاب به همه معرفی کند، اما به دلایل مختلف این ایده عملی نشد. البته موریتز امید خود را از دست نداد و پس از بازنشستگی فرگوسن، یک ‌بار دیگر به سراغ او رفت. این دو نفر دوباره این پروژه را روی میز آوردند و بالاخره پس از سال‌ها، کتاب «رهبری» با زبان ساده و صمیمیِ الکس فرگوسن منتشر شد.

در خلاصه‌کتاب رهبری، داستان سال‌های زندگی و مربیگری‌ فرگوسن در منچستریونایتد را تعریف می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که او چطور باشگاه را تقویت کرد، چگونه آن را مدیریت کرد و چگونه توانست منچستر را به یک قهرمان شکست‌ناپذیر تبدیل کند. این کتاب بر اساس تجربیات واقعی نوشته‌ شده است و اگر برای شنیدن یک داستان جذاب از زبان برترین مربی جهان آماده هستید، خواندن این کتاب خالی از لطف نیست.

خواندن خلاصه‌کتاب رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به طرفداران الکس فرگوسن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب رهبری

«من عاشق کار کردن هستم و این اشتیاق را از پدر و مادرم به ارث برده‌ام. من این شوق بیش از حد برای تلاش کردن را از دوران کودکی فرا گرفته‌ام و باور دارم که تنها راه بهتر شدن زندگی، سختکوشی و تلاش است. البته این فقط یک باور نیست؛ من واقعاً به این باور عمل می‌کنم. در ۱۵۰۰ بازی که به عنوان سرمربی در منچستر حضور داشتم، فقط سه بازی را از دست دادم.

اگر مجبور بودم از بین فردی بااستعداد و فردی با اراده آهنی یکی را انتخاب کنم، قطعاً مورد دوم را انتخاب می‌کردم. بازیکن بااستعداد ممکن است برای مدتی کارگشا باشد، ولی همیشه توانایی لازم را برای ثبات دادن به تیم‌های بزرگ ندارد.

این سختکوشی به بازیکنان بی‌همتای تیم نیز سرایت کرد. اگر به شاگردانم نگاه کنید، نام اسطوره‌هایی تکرار نشدنی مثل کریستیانو رونالدو یا دیوید بکهام را می‌بینید. بازیکنانی که رمز موفقیتشان فقط استعداد نیست. در منچستریونایتد، بهترین عملکرد همیشه مخصوص کسانی بود که بیشترین آمادگی را داشتند.

در سال ۱۹۹۶، دیوید بکهام در بازی مقابل ویمبلدون توانست از میانه زمین یک گل استثنایی بزند. تماشاگران فکر می‌کردند این گل برای بکهام یک معجزه بود، اما او در واقع ساعت‌ها این ضربه را تمرین کرده بود. در حقیقت بکهام فقط از فرصتش استفاده کرد تا یکی از هنرهایی را که قبلاً آماده کرده بود، اجرا کند.

وقتی بکهام به منچستریونایتد پیوست، نه‌تنها در تمام تمرینات صبح و بعدازظهر این تیم حضورِ همیشگی داشت، بلکه حتی غروب هم با بچه‌های مدرسه تمرین می‌کرد. این امر باعث می‌شد او همیشه در تست‌های آمادگی جسمانی از دیگران جلوتر باشد.

کریستیانو رونالدو نیز درست شبیه بکهام در تمام تمرینات تیم حضور داشت. او هرگز از مشروبات الکی استفاده نمی‌کند و همانطور که پیش از این اشاره کردیم، همیشه وزنش را کمتر از حالت طبیعی نگه می‌دارد؛ چون معتقد است وزن زیاد سرعتش را کم می‌کند.

حالا وقت آن رسیده که یک قدم جلوتر برویم. بسیاری از ما هدف و رؤیایی داریم که عاشق آن هستیم و شاید شوق زیادی برای رسیدن به آن داشته باشیم. به اعتقاد من، شاید اشتیاق به کار لازمهٔ رهبری باشد، اما عشق برای رهبری کافی نیست؛ شما برای ادامه دادن به انگیزه نیاز دارید.»

الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب)
برایان کریستین
۵ نقطه قوت برتر خود را بشناسید (خلاصه کتاب)
تام راث
آرمانشهری برای واقع گرایان (خلاصه کتاب)
روتخر برخمان
اضطراب در محیط کار (خلاصه کتاب)
چستر التون
اقتصاد روایی (خلاصه کتاب)
رابرت‌ جی.شیلر
ایکیگای (خلاصه کتاب)
هکتور گارسیا
آنارشیسم (خلاصه کتاب)
کالین وارد
در باب اعتماد به نفس (خلاصه کتاب)
آلن دوباتن
اسرار کار (خلاصه کتاب)
لازلو باک
انیشتین (خلاصه کتاب)
والتر آیزاکسون
۲۲ قانون تغییرناپذیر برندسازی (خلاصه کتاب)
ال ريس
۱۵ راز مدیریت زمان (خلاصه کتاب)
کوین کروس
۱۳ کاری که افراد هوشمند انجام نمی دهند (خلاصه کتاب)
امی مورین
۱۹۸۴ (خلاصه کتاب)
جورج اورول
اصول تربیت فرزند (خلاصه کتاب)
جولی لیثکات هیمز
اسرار ذهن ثروتمند (خلاصه کتاب)
هارو اکر
ایده عالی مستدام (خلاصه کتاب)
دن هیث
اسلحه میکروب و فولاد (خلاصه کتاب)
جرد دایموند
اول، همه قانون ها را بشکنید! (خلاصه کتاب)
مارکوس باکینگهام
اینجا همه حضور دارند (خلاصه کتاب)
کلی شرکی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۲۲٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان