دانلود و خرید کتاب دست از عذرخواهی بردار دختر ریچل هالیس ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دست از عذرخواهی بردار دختر اثر ریچل هالیس

کتاب دست از عذرخواهی بردار دختر

معرفی کتاب دست از عذرخواهی بردار دختر

خلاصه‌کتاب دست از عذرخواهی بردار دختر نوشتهٔ ریچل هالیس و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. خواندن این کتاب زندگی بدون شرمندگی برای زنان را به ارمغان می‌آورد.

درباره خلاصه‌کتاب دست از عذرخواهی بردار دختر

چگونه به عنوان یک زن، با یادگیری مهارت‌ها و رفتارهایی خاص تبدیل به یک برنده شوید؟

طبق آمار سازمان ملل، سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند از جمله کشورهایی هستند که زنان در آنجا بیشترین احساس برابری را با مردان دارند. شاید چنین آماری کمی باعث تعجب شما شود. اغلب ما تصور می‌کنیم نابرابری‌های جنسیتی به تدریج در حال کم‌رنگ‌شدن هستند و در کنار پیشرفت‌ علم و گسترش تکنولوژی، واژه‌ٔ «نابرابری جنسیتی» کمی مضحک به نظر می‌رسد. شاید با خودتان بگویید این روزها مدیران زن در کنار مدیران مرد به فعالیت تجاری مشغول‌اند و تغییرات چشمگیری را در دنیا ایجاد کرده‌اند؛ اما باید گفت که این فقط یک روی سکه است!

اگر به صورت عمیق‌تری موضوع برابری جنسیتی را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که هنوز کشورهای زیادی وجود دارند که در آن‌ها، زنان حتی از حقوق اولیه خود محروم هستند؛ زنانی که جز نظافت و خانه‌داری و تربیت فرزندان هدف دیگری برای خود نمی‌یابند. قبل از ادامهٔ این بحث، ابتدا باید تعریفی از برابری جنسیتی داشته باشیم. برابری جنسیتی یعنی زن و مرد حقوق و وظایف یکسانی دارند و هر دو از فرصت‌های برابر در جامعه برخوردار هستند.

اما در جوامع مردسالارانه وضعیت به شکلی دیگر است. در اینگونه جوامع زنان احساس می‌کنند که باید برای انجام هر کاری از شخصیت‌های مردانه و قدرتمند پیرامون خود اجازه بگیرند و این مردان هستند که باید مهر تأیید بر کارها و افکارشان بزنند. در چنین جامعه‌ای حتی اگر زنی پیدا شود که بخواهد متفاوت بیندیشید، یک عصیانگر شناخته می‌شود و در نهایت چاره‌ای جز هم‌رنگ‌شدن با جماعت ندارد؛ جماعتی تشکیل‌شده از هم‌جنس‌های او که رفتار و افکار مشابه با یکدیگر دارند.

اما نویسندهٔ این کتاب نظر دیگری دارد. ریچل هالیس پیام اصلی این کتاب را در یک جمله خلاصه می‌کند: «دیگر وقت آن رسیده که زنان از معذرت‌خواهی و تلاش برای تأییدشدن دست بردارند و راهی را دنبال کنند که همیشه آرزویش را داشته‌اند.»

به عنوان یک زن فرقی نمی‌کند که چه رؤیایی در سر دارید؛ چه آرزوی شروع یک کسب‌وکار نوپا را در داشته باشید یا اشتیاق نوشتن یک رمان، این کتاب به شما خواهد آموخت که چگونه نگرانی‌های خود را برطرف کنید و همه‌ٔ توجهتان را فقط بر روی اهدافی بگذارید که برایتان اهمیت حیاتی دارد.

در این خلاصه‌کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. چگونه روتین‌های منظم صبحگاهی، مسیر موفقیت را برایتان هموار می‌کند؟

۲. چگونه تمرین ۱-۱۰-۱۰ می‌تواند شما را متمرکز و با انگیزه کند؟

۳. چرا باید در تعیین اهداف خود بسیار دقیق و جزئی باشید؟

خواندن خلاصه‌کتاب دست از عذرخواهی بردار دختر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ دختران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب دست از عذرخواهی بردار دختر

«علاوه بر ایجاد رفتارها و عادات قدرتمندی که پایه‌ای قوی برای تحقق اهدافتان است، باید به فکر کسب مهارت‌هایی باشید که یادگیری آن می‌تواند هر کسی را به موفقیت برساند. جدا از تمام مهارت‌هایی که دارید، با انجام کارهایی که در ادامه نام می‌بریم و کمی تمرین و ممارست، می‌توانید در آن به مهارت بالایی دست پیدا کنید.

نخستین مهارتی که باید خودتان را در آن زمینه تقویت کنید، مهارت برنامه‌ریزی کردن است.

فرض کنید هدف شما نوشتن یک کتاب است. یک ورق کاغذ بردارید و هدف خود را در بالای صفحه بنویسید. تصور کنید که این صفحه، نقشهٔ رسیدن شما به هدفتان است. برای رسیدن به هدف باید به دنبال امن‌ترین و در عین حال کوتاه‌ترین مسیر ممکن باشید. برای رسیدن به اهداف یا همان مقصدِ روی نقشه، شما نیاز به نوشتن روزانه دارید. بعد از نوشتن باید چندین بار متن را ویرایش کنید، سپس از یک ویراستار بخواهید که متن شما را بخواند و در نهایت با ناشر در مورد آن صحبت کنید. تمام این مراحل را روی یک خط در مسیر رسیدن به هدفتان نوشته و بعد از طی کردن هر مرحله، روی آن تیک بزنید.

این کار را برای تمام اهدافتان انجام دهید و به تدریج، مهارت برنامه‌ریزی خود را تقویت کنید.

مهارت دومی که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، اطمینان داشتن به خود یا همان اعتماد به نفس است.

یک مطالعهٔ انجام شده نشان داد مردان در صورتی فرم تقاضای شغلی را پر می‌کنند که تصور کنند تا ۶۰ درصد توانایی انجام آن کار را دارند، اما متأسفانه زنان تا مطمئن نباشند که ۱۰۰ درصد توانایی انجام کاری را دارند، هرگز فرم اشتغال را پر نمی‌کنند!

فراموش نکنید که شما وارد هر شغلی شوید، رشد خواهید کرد. بنابراین بهتر است در هر شرایطی اعتماد به نفس داشته باشید. با داشتن چنین روحیه‌ای می‌توانید در هر محیطی که قرار می‌گیرید، از تجربیاتتان استفاده کنید و متخصص شوید.

علاوه برداشتن اعتماد به نفس، باید در اهدافی که دنبال می‌کنید پیوستگی داشته باشید و هرگز در میانه راه از اهداف و خواسته‌هایتان دست بر ندارید. حتی اگر سال‌ها پیش فارغ‌التحصیل شده‌اید، باز هم دست از کسب اطلاعات بر ندارید و همواره به دنبال به روز کردن دانش خود باشید؛ این یعنی پیوستگی!

در کنار پیوستگی باید راهکارهایی قدرتمند و مؤثر برای پیگیری اهدافتان داشته باشید. به عنوان مثال، اگر هدفتان نوشتن کتاب است، در هر شرایطی خود را ملزم کنید که روزانه دو هزار کلمه بنویسید. این همان راهکار قدرتمند و مؤثری است که باعث حرکت شما به سمت هدفتان می‌شود.

در نهایت، دو مهارت دیگر که در مسیر دستیابی به اهدافتان به آن نیاز دارید، مثبت‌اندیشی و مهارت رهبری است.

داشتن روحیه مثبت و توجه به نیمهٔ پر لیوان، به شما کمک می‌کند که همواره به دنبال اهدافتان باشید و تسلیم نشوید.

ویژگی رهبری یعنی اینکه کنترل زندگی‌تان را خودتان به دست بگیرید و اجازه دهید آتش اشتیاق درونتان راه خود را از میان تردیدها و ترس‌هایتان پیدا کند. یادتان باشد شما صحنه‌گردان نمایشی هستید که در آن بازی می‌کنید؛ بنابراین همچون رهبری قدرتمند، کنترل همه چیز را به دست بگیرید و تبدیل به بهترینِ خودتان شوید.»


معرفی نویسنده
عکس ریچل هالیس
ریچل هالیس
آمریکایی | تولد ۱۹۸۳

ریچل هالیس، نویسنده، مدیرعامل شرکت خودش و سخنران آمریکایی است. او یک وب سایت در مورد کمک به افراد در جهت ایجاد تغییرات مثبت دارد و با مطالب و محصولات خود سعی می‌کند تا دنبال‌کنندگانش به نسخه بهتری از خودشان دست پیدا کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

حجم

۱۸٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان