دانلود و خرید کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک اثر سیروس علی نژاد

کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک

گردآورنده:سیروس علی نژاد
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک

کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک نوشتهٔ سیروس علی نژاد است. انتشارات نیلوفر این گزیده مقالات را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک

کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک مشتمل بر ۳ مطلب درباره‌ٔ «پرویز نقیبی» و گزیده‌ٔ مقاله‌های او در روزنامه‌ٔ «آیندگان» است. پرویز نقیبی یکی از روزنامه‌نگاران نامدار پیش از انقلاب ۱۳۵۷ بود که در ۲۰سالگی با انتشار داستانی در مجله‌ٔ «اطلاعات هفتگی» پا به دنیای مطبوعات گذاشت و پیش از آن نیز با وجود سن کم، فعالیت‌هایی جدی در حزب توده و پس از مدتی علیه این حزب داشت. این روزنامه‌نگار پرتجربه در زمینه‌ٔ ترجمه و تألیف کتاب نیز فعالیت داشته و کتابی را با نام «گل‌هایی که در جهنم می‌روید»، درباره‌ٔ زندگی و کار «محمد مسعود»، روزنامه‌نگار مقتول، نوشته است؛ او همچنین نخستین خبرنگار ایرانی بود که برای خبررسانی از جنگ ویتنام به آن کشور سفر کرد. پرویز نقیبی به خلاقیت و ابتکار در کار شهره بود و در همان سال اول کاری‌اش در روزنامه‌ٔ «آیندگان» ۳ فصل خواندنی به این روزنامه افزود که مورداستقبال قرار گرفت. یکی از این ایده‌ها صفحه‌ٔ «گفت‌وشنود دو نسل» بود.

خواندن کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روزنامه‌نگاری ایران و قالب زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیروس علی نژاد

سیروس علی نژاد یکی از روزنامه‌نگاران باسابقه و قدیمی ایران است که تجربه‌ٔ سال‌ها روزنامه‌نگاری و سردبیری مجلات را دارد. او در اوایل انقلاب، سردبیر ماهنامه‌ٔ «سبز» و سپس معاون سردبیر مجله‌ٔ «تهران مصور» بود. در سال ۱۳۵۸ با توقف فعالیت مطبوعات او نیز از کار بی‌کار شد و در سال ۱۳۶۲ با پیوستن به مجله‌ٔ «صنعت حمل‌ونقل» فعالیت خود را از سر گرفت. پس از آن به‌عنوان سردبیر در «دنیای سخن» مشغول کار شده و برای ۲ سال هم به‌عنوان سردبیر فصلنامه‌ٔ «سفر» فعالیت داشت. این روزنامه‌نگار پرتلاش در عرصه‌ٔ نگارش کتاب نیز آثاری از خود بر جای گذاشته است: «از فرانکلین تا لاله‌زار (زندگی‌نامه‌ٔ همایون صنعتی‌زاده)»، «چرا سفر می‌کنید؟»، «گفت‌وگو با مترجمان»، «چند گفت‌وگو درباره‌ٔ تجدد»، «زبان فارسی در چند گفت‌وگو» و «پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک».

بخشی از کتاب پرویز نقیبی روزنامه نگار صاحب سبک

«روز چهارشنبه هفته گذشته، به پایمردی آقای دکتر علی عایلی رئیس روابط عمومی فرهنگ و هنر سه حلقه فیلم مستند اثر دکتر افشار نادری محقق برجسته مسائل عشایری ایران را، تماشایی بوده‌ایم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۸۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۸,۴۰۰
تومان