دانلود و خرید کتاب آبروی علم سیدعلی اصغر علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آبروی علم اثر سیدعلی اصغر علوی

کتاب آبروی علم

معرفی کتاب آبروی علم

کتاب آبروی علم نوشتهٔ سیدعلی اصغر علوی است و انتشارات سدید آن را منتشر کرده است. این کتاب بیانات امام حسین (ع) در جمع اندیشمندان به همراه بیان بایسته‌های علمی؛ ضمیمه ماهنامه فرهنگی سیاسی حیات است. این کتاب به دنبال یافتن پاسخ به این سوالات است که چگونه می‌­توان چراغی را که با دستان حسین علیه السلام در خانه عاشورا روشن شده است به وسیله آینه‌ای به خانه تاریک علم تاباند و چگونه می‌­توان از روشنای نهضت حسینی در نهضت تولید علم بهره برد؟

درباره کتاب آبروی علم

کتاب آبروی علم دربردارندهٔ سخنان امام حسین (ع) و نهضت امام حسین (ع) است. در این خصوص نسبت نهضت علم با نهضت حسینی مقایسه و تحلیل شده است و نهضت اباعبدالله (ع) به‌عنوان پارادایم متعالی در نظر گرفته‌شده و بایسته‌های علمی و وظایف دانشمندان که آن حضرت در جمع نخبگان ایراد فرمودند، تبیین شده است. در این اثر علاوه بر تفسیر خطبه امام حسین (ع) در منی که برای آگاهی مسلمانان از خطراتی که اسلام را تهدید می‌کند ایراد کرده‌اند، متن کامل خطبه نیز آورده شده است.

خواندن کتاب آبروی علم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آبروی علم

«شما از جنایاتی که معاویه این جبار طاغیه بر ما و شیعیان ما روا داشته آگاهید و شاهد ستمگریهای او هستید، اینک من مطالبی را (دربارهٔ پدرم) مطرح می‌کنم که اگر درست بود تصدیقم کنید و اگر نادرست بود از من نپذیرید، گفتار مرا بشنوید و سخنان مرا بنویسید و تذکرات مرا بخاطر بسپارید، آنگاه که به شهر و دیار خود مراجعت می‌کنید آنچه را که فراگرفته‌اید به اقوام و عشیرهٔ مورد وثوق و افراد مورد اعتماد از دوستان و آشنایان خود ابلاغ کنید؛ زیرا ترس آن دارم که این آیین، مندرس گردد و این مذهب حق از بین برود. و خدا نورش را تمام خواهد کرد هرچند کافران را خوش نیاید.

فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید وقتی که رسول خدا- صلی اللَّه علیه و آله- در میان صحابه و یارانش، پیمان «اخوت» می‌بست برای اخوّت خویش، علی علیه‌السلام را انتخاب کرد؟

گفتند: خدایا تو را گواه می‌گیریم که درست است.

فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید آن‌گاه که رسول خدا محل ساختمان مسجد و خانهٔ خویش را خریداری و در کنار مسجد، ده حجره بنا کرد؛ نُه باب از این حجره‌ها را به خود و حجرهٔ دهمی را که در وسط آنها قرار داشت به پدرم «علی» اختصاص داد سپس دستور داد درب همهٔ حجره‌های مردم را که به مسجد بازمی‌شد ببندند مگر درب حجرهٔ علی را، و چون بعضی از صحابه در این مورد اعتراض کردند رسول خدا فرمود من این دستور را از پیش خود صادر نکردم بلکه خدا چنین فرمانی به من داد، آن‌گاه مردم را از خوابیدن در مسجد منع نمود مگر علی را که حجره‌اش در داخل مسجد و در کنار حجرهٔ رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله قرار داشت و در همین حجره بود که به علی علیه‌السلام حالت جنابت رخ می‌داد و خداوند در همین منزلها فرزندانی را به رسول خدا و علی عطا نمود؟

گفتند: خدایا تو را گواه می‌گیریم که درست است.

فرمود: آیا می‌دانید که عمر بن خطاب اشتیاق فراوان داشت که از دیوار خانه‌اش روزنهٔ کوچکی به مسجد باشد که بتواند داخل مسجد را ببیند ولی رسول خدا اجازه نداد سپس در ضمن خطبه‌اش فرمود: خداوند به من امر فرموده که مسجدی پاک و مطهر بنا کنم که بجز من و برادرم (علی) و فرزندان او کسی در آن سکنا نکند.

گفتند: خدایا تو را گواه می‌گیریم که درست است.

فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید که رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله علی را در «غدیر خم» به مقام ولایت نصب کرد سپس دستور داد که این جریان را حاضران به غایبان برسانند؟

گفتند: خدایت تو را گواه می‌گیریم که درست است.

فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید که رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله هنگام حرکت به سوی «جنگ تبوک» به علی فرمود: یا علی! تو نسبت به من همانند «هارون» هستی نسبت به «موسی» و همچنین فرمود: تو پس از من ولی و سرپرست همه مؤمنانی؟

گفتند: خدایا تو را گواه می‌گیریم که درست است.

فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید که رسول خدا آن‌گاه که مسیحیان «نجران» را به مباهله دعوت نمود برای نفرین آنان با خود نیاورد مگر علی و همسر و دو فرزند او را؟

گفتند: خدایا تو را گواه می‌گیریم که درست است.

فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید که رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله در «جنگ خیبر» پرچم (اسلام) را به دست علی داد آن‌گاه فرمود: اینک پرچم را به دست کسی می‌دهم که خدا و رسولش او را دوست می‌دارند و او خدا و رسولش را. کرّار غیر فرّار است و خدا (قلعهٔ) خیبر را به دست او فتح خواهد نمود؟

گفتند: خدایا تو را گواه می‌گیریم که درست است.

فرمود: آیا می‌دانید که رسول خدا سورهٔ برائت را به وسیلهٔ علی به مکه فرستاد و فرمود نباید پیام مرا ابلاغ کند جز خود من یا کسی که از من است؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲۴۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان