دانلود و خرید کتاب راه‌ و رسم مربیگری مایکل بانگی استانیر ترجمه سهند حمزه ئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه‌ و رسم مربیگری اثر مایکل بانگی استانیر

کتاب راه‌ و رسم مربیگری

معرفی کتاب راه‌ و رسم مربیگری

کتاب راه‌ و رسم مربیگری نوشتهٔ مایکل بانگی استانیر و ترجمهٔ سهند حمزه ئی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتابْ کمتر حرف بزنید، بیشتر بپرسید و روش رهبری‌تان را برای همیشه تغییر دهید.

درباره کتاب راه‌ و رسم مربیگری

کتاب راه و رسم مربیگری را ازجمله برترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های مربیگری در حوزهٔ کسب‌وکار است. برای رسیدن به مهارت مربیگری و کمک به دیگران، فرد می‌باید نخست، خود بازیکن تیمی ایدئالی واجد ولع فراوان و فروتنی و هوشمندی باشد و دوم، برخوردار از فضایلی چون حمایت و عدالت و اعتدال و شفقت باشد که رهبران سازمانی باید متخلق به اینها باشند.

فارغ از نگاه کسب‌وکار، پرورش راه و رسم مربیگری کمکی است به خودمان برای ایجاد تعاملاتی سازنده و کار در محیطی بالنده، و البته این مهارت نه‌تنها در محیط کار، بلکه در زندگی شخصی و نقش‌های دیگری که در زندگی به عهده داریم؛ پدر، مادر، همسر، فرزند، شهروند، دولتمرد، و نظایر اینها؛ کمک شایانی به بهبود کیفیت زندگی ما و اطرافیانمان خواهد کرد.

در بیشتر منابع مربوط به این مهارت، بیان می‌شود که توان مربی به مطرح کردن پرسش‌های قدرتمند است. در این کتاب، مایکل بانگی هفت پرسش کلیدی ساده و کارا را بیان می‌کند، اما جالب اینکه به‌کارگیری این پرسش‌ها کار سهلی نیست و نیاز به تمرین بسیار دارد. 

اگر در مقام مدیر در کسب‌وکاری مشغول به کارید یا به هر نحو مسئولیت تعدادی از همکارانتان را بر عهده دارید و آن‌قدر متواضعید که فکر می‌کنید می‌توانید بهتر از این با همکارانتان تعامل کنید و دغدغهٔ رشد و پویایی آنها را دارید حتماً این کتاب را بخوانید. این کتاب از یک طرف به منابع معتبر و تحقیق‌های علمی پشت‌گرم است و از طرف دیگر سرشار از تکنیک‌های عملی و دم‌دستی مربیگری است. با خواندن آن تجربهٔ خیلی از موقعیت‌هایی که کتاب توصیف می‌کند جلوی چشمانتان می‌آید و افسوس می‌خورید که کاش بهتر مدیریت می‌کردید.

خواندن کتاب راه‌ و رسم مربیگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی‌ که می‌خواهند مربی، رهبر، مدیر و مسئول مستعد و توانایی باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راه‌ و رسم مربیگری

«چطور بالغ باشیم

پیتر بلاک متفکر برجسته‌ای در حوزهٔ چگونگی رفتار در محیط کار است. هرکسی‌که درگیر کارهای سازمانی است باید یک نسخه از کتاب‌های بلاک -مشاورهٔ بی‌نقص و همین‌طور پاسخ به چطور بله است را در قفسهٔ کتابخانه‌اش نگهداری کند. شنیده‌ام که چارچوب تألیفات بلاک پیرامون این عبارت است: «اعطای مسئولیت به افراد درقبال آزادی‌شان». این گزارهٔ مهمی است که سؤال‌ها و جواب‌های بسیاری همراه با خود دارد. یکی از آن سؤال‌ها این است که «آزادی چیست؟» و احتمالاً جواب بلاک این است که در محیط کارمان رفتاری بالغانه داشته باشیم و در رفتار با دوروبَری‌هایمان آنها را هم بالغ در نظر بگیریم.

پرسش بنیادی: «شما چه می‌خواهید؟»

بر عهده گرفتن مسئولیت کامل آزادی خویش فوق‌العاده دشوار است. بلاک رابطهٔ بالغ-بالغ را این‌طور تعریف کرده است «بتوانید خواسته‌تان را مطرح کنید، علی‌رغم اینکه می‌دانید ممکن است پاسخ منفی بگیرید». به همین دلیل نکتهٔ کلیدی این کتاب این سؤال است، «شما چه می‌خواهید؟» اسم این سؤال را گذاشته‌ام پرسش ماهی قرمز زیرا اغلب اوقات پاسخ را به‌زور می‌گیرد: چشم‌های ازحدقه‌درآمده و دهانی که همین‌طور بازوبسته می‌شود ولی صدایی از آن درنمی‌آید. ببینیم چرا پاسخ به این سؤال این‌قدر سخت است.

بعضی‌وقت‌ها ما واقعاً نمی‌دانیم چه می‌خواهیم. حتی اگر جواب ابتدایی و دم دست داشته باشیم، پرسش «شما واقعاً چه می‌خواهید؟» معمولاً آدم را در جایش خشک می‌کند.

هرچند که خواسته‌تان را دقیق و کامل بدانید، خیلی‌وقت‌ها مطرح کردن آن سخت است. بررسی می‌کنیم که چرا مطرح کردن درخواستتان الان مناسب نیست؛ زیرا وقت مناسبی برای طرح آن نیست، یا طرف مقابل از ابتدا پاسخ منفی را آماده کرده است، یا اصلاً شما چه کسی هستید که چنین درخواست گستاخانه‌ای مطرح می‌کنید؟ خواسته‌هایمان اغلب ناگفته باقی می‌ماند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
۵۳,۲۰۰
۳۰%
تومان