دانلود و خرید کتاب بودا و کله خر ویشن لخیانی ترجمه منصور بیگدلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بودا و کله خر اثر ویشن لخیانی

کتاب بودا و کله خر

نویسنده:ویشن لخیانی
انتشارات:بهار سبز
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بودا و کله خر

کتاب بودا و کله خر نوشتهٔ ویشن لخیانی و ترجمهٔ منصور بیگدلی است. انتشارات بهار سبز این کتاب در حوزهٔ کسب‌وکار و توسعهٔ فردی روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بودا و کله خر

ویشن لخیانی، نویسندهٔ کتاب بودا و کله خر، نابغه‌ای در حوزهٔ کسب‌وکار است که با ترکیب علم کامپیوتر، کسب‌وکار و اصول معنوی و البته با پشتکار توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند و شرکتی چند میلیون دلاری و یک زندگی رؤیایی بسازد. کتاب حاضر تحولی در چارچوب ذهنی مخاطب ایجاد می‌کند. اگرچه این کتاب بیشتر در حوزهٔ کسب‌وکار و شیوه‌های مدیریت کاری است، در باطن خود تحول فردی خواننده را نیز به‌دنبال دارد. هدف نویسنده از نگارش این کتاب این است که به مخاطب کمک کند تا با به‌کارگیری اصول ساده، کسب‌وکار و زندگی‌اش را متحول کند و بتواند کارش را به تفریح تبدیل کرده و از آن لذت ببرد. در این کتاب، ویشن لخیانی به باورهای قدیمی دربارهٔ کار، موفقیت و زندگی حمله می‌کند و سعی دارد آن‌ها را تغییر دهد.

فلسفهٔ پشت انتخاب اسم این کتاب استفادهٔ نویسنده از دو کهن‌الگو است. بودا کهن‌الگوی استاد معنوی است؛ شخصی که می‌تواند در این دنیا زندگی کند؛ همچنین می‌تواند با راحتی، برکت و روان حرکت کند که ریشه در بیداری و انطباق درونی دارد. کله‌خر کهن‌الگوی فردی است که تغییر ایجاد می‌کند؛ شخصی که تغییر ایجاد می‌کند، می‌سازد، کدگذاری می‌کند، می‌نویسد، اختراع و رهبری می‌کند. کله‌خر، برهم‌زننده‌ای خوش‌نیت است و شخصی که هنجارها را به چالش می‌کشد. نویسنده معتقد است وقتی مجموعهٔ مهارت‌های هر دو کهن‌الگو را با هم یکی کنید، زندگی را در سطحی متفاوت با بیشتر افراد تجربه خواهید کرد. این کتاب در حوزهٔ بهبود کسب‌وکار قرار می‌گیرد و دربارهٔ متحول‌کردن روش کارکردن از درون به بیرون است و اینکه چگونه آن تغییر درونی می‌تواند موجی ایجاد کرده و دنیا را تغییر دهد. این کتاب دربارهٔ راز کار و زندگی‌ است؛ فارغ از اینکه استارت‌آپی را راه‌اندازی می‌کنید، سکان یک سازمان اصلی را در دست دارید یا فقط اولین کارتان را راه‌اندازی می‌کنید. این کتاب برای کسانی است که انرژی خود را صرف کاری می‌کنند که روحشان را تغذیه نمی‌کند یا برعکس برای کسانی که بینش فوق‌العاده‌ای دربارهٔ شرکت خود دارند، اما نمی‌فهمند چگونه آن را به سطحِ تغییردهندهٔ جهان گسترش دهند. حتی اگر شرکت یا تیمی را رهبری نمی‌کنید اما عضو یک تیم هستید، نویسنده روش‌هایی را به شما می‌گوید تا در اطرافتان تغییر ایجاد کنید.

این کتاب بخش‌های مختلفی دارد و به بررسی کار گروهی، ادارهٔ یک کسب‌وکار و ایجاد تغییر در کائنات می‌پردازد. بخشی از کتاب ارائهٔ مجموعه‌ای تمرین است و نویسنده ابزارها، تکنیک‌ها، آزمایش‌های فکری را به اشتراک گذاشته؛ سپس برای دسترسی آسان، ابزارها و تکنیک‌های هر فصل را در انتهای آن فصل گردآوری کرده است. این تمرین‌ها شما را درگیر می‌کند. ازآنجاکه نویسنده مصاحبه‌های فراوانی را به‌واسطهٔ کارش انجام داده، داستان‌هایی از افرادی فوق‌العاده گردآوری کرده است.

خواندن کتاب بودا و کله خر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ کسب‌وکار و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بودا و کله خر

«اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، در حال ساختن یک کسب‌وکار هستید یا تیمی را رهبری می‌کنید، آنچه در ادامه این فصل می‌آموزید حیاتی است. شاید حتی کاملاً بازی را تغییر دهد.

اغلب به ما گفته می‌شود بر اساس نیاز بازار محصولاتی بسازیم. به ما گفته می‌شود بپرسیم: «چه محصولی می‌خواهی بفروشی؟» یا «بازار چه نیازی دارد؟» این پرسش‌ها باید در زمینه ارزش‌ها پرسیده شوند. پرسشی که بیشتر افراد در پرسیدن آن شکست می‌خورند با توجه به ارزش‌هایم، با توجه به آنچه به من احساس رضایت می‌دهد و این‌که چگونه می‌خواهم رشد کنم، چه چیز منحصربه‌فردی می‌توانم به دنیا ارایه کنم؟»

پیش از آنکه شغلی را انتخاب یا شرکتی را راه‌اندازی کنید، نخست ارزش‌هایتان را بشناسید. کتابتان، وبلاگتان، خط پوشاکتان، اپلیکیشن‌تان، حرفه‌تان باید با مجموعه منحصربه‌فرد ارزش‌هایتان ترکیب شود. اگر در موقعیت رهبری نیستید، شناسایی ارزش‌هایتان ساده‌ترین راه برای هم‌راستا کردن خودتان با افراد درست و حرفه درستی است که موهبت‌هایتان در آن بدرخشد.

ارزش‌های شما آن چیزهایی هستند که به شما و هر آنچه می‌سازید، ویژگی خاصی می‌دهند. بیشتر از آن، آن‌ها کارتان را برای شما معنادار می‌کنند تا بدانید واقعاً تاثیری بر دنیا گذاشته‌اید. پژوهش بازار، داده‌ها، پرسشنامه‌های مشتری، تابع ارزش‌هایتان هستند.

اشتباه نکنید، ارزش‌های شما از قبل انتخاب‌هایتان را شکل می‌دهند. وقتی به‌روشنی آن‌ها را آشکار می‌کنید، به شما کمک می‌کنند از قرار دادن خودتان در موقعیت‌هایی که برخلاف باورهای عمیق شما است پرهیز کنید. برخلاف خیلی افراد دیگر، می‌دانید واقعاً که هستید و چه می‌خواهید.»

نظرات کاربران

نازنین صالحی راد
۱۴۰۲/۰۷/۰۷

ترجمه اش افتضاح بود .... اصلا حرف جدیدی برای گفتن نداره .... گول اسم و ظاهرش رو نخورید واقعا پشیمونم که پول و وقت و انرژی ام رو صرفش کردم💔

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۰ صفحه

حجم

۳۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان