دانلود و خرید کتاب اعترافات یک آنارشیست پریسا رضا ترجمه فاطمه میری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعترافات یک آنارشیست اثر پریسا رضا

کتاب اعترافات یک آنارشیست

نویسنده:پریسا رضا
انتشارات:چاپ و نشر نظر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اعترافات یک آنارشیست

کتاب اعترافات یک آنارشیست نوشتهٔ پریسا رضا و ترجمهٔ فاطمه میری است. چاپ و نشر نظر این رمان معاصر، تاریخی و فرانسوی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اعترافات یک آنارشیست

کتاب اعترافات یک آنارشیست رمانی فرانسوی به قلم پریسا رضا است که قصهٔ روزهایی پس از به توپ بسته‌شدن مجلس شورای ملی در تهران را روایت کرده است. شما با دفتر خاطرات یک فرانسوی که با یک شاهزادهٔ قاجار از تهران به تبریز رفته، روبه‌رو هستید. «ویکتور منار»، مرد فرانسوی که مدام تلاش می‌کند هویت خود را پنهان کند، با بدبینی تمام وارد تبریز و منطقهٔ امیرخیز می‌شود؛ جایی که کانون مقاومت مشروطه در تبریز است. این مرد فرانسوی پس از ورود و استقرار در کاخی که «شاهزاده» در آن زندگی می‌کند، به گذشته می‌رود و به تناسب تاریخ، وقایع سال‌های منتهی به مشروطه را با جوش‌وخروش همان سال‌ها برای مخاطب شرح می‌دهد. این شاهزاده، یکی از اشراف قاجاری است که پس از تحصیل در اروپا به آزادی‌خواهی علاقه­‌مند شده و افکار مرد فرانسوی که روزگاری شاگردش بوده بر او تأثیر فروان گذاشته است. ویکتور منار در جریان کمون پاریس پدرش را از دست داد و اکنون در ایران در غم و اندوه و افسردگی است. پس از آموزش زبان فرانسه و تاریخ به فرزندان طبقهٔ مرفهٔ تبریز، راهی تهران شد و در حوالی میدان بهارستان زندگی می‌کرد. او از نزدیک شاهد بسیاری از اتفاقات منتهی به انقلاب مشروطه بود. این راوی فرانسوی مردی ناامید است که با تجربهٔ شکست‌های ناخوشایند و مقاومتْ پا به ایران گذاشت. او امیدی به مقاومت و پیروزی مردم تبریز در برابر سربازان دولت استکبار ندارد. به شاهزاده هشدار می‌دهد که از رفتن به تبریز اجتناب کند، اما عشق شاهزاده به زنی به نام «جهان‌افروز خانم» (دخترعموی شاهزاده)، به استقلال‌طلبی او دامن می‌زند!

این رمان پر است از شخصیت‌های حقیقی که از دل تاریخ آمده‌­اند؛ مانند ستارخان که مرد فرانسوی قصه درست در بزنگاهی مهم با او روبه‌رو شده و مفتون جنگاوری و دلاورمردی­‌اش می­‌شود. «رحمت‌الله» (مستخدم باغ شاهزاده) و ستارخان (رهبر قیام مشروطه‌­خواهی تبریز) از شخصیت‌های دیگر این رمان هستند. پریسا رضا این رمان را در سال ۲۰۱۹ میلادی و در انتشارات معتبر گالیمار (نشری معتبر در فرانسه و جهان) به چاپ رساند.

خواندن کتاب اعترافات یک آنارشیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر فرانسه و قالب رمان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پریسا رضا

پریسا رضا در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. او داستان‌نویس ایرانی است. از ۱۸سالگی به فرانسه رفته و رمان‌هایش را به زبان فرانسه می‌نویسد. ۳ رمان از پریسا رضا در مجموعۀ «کلکسیون سفید گالیمار» که ویژهٔ برجسته‌ترین آثار ادبی فرانسه و کشورهای دیگر است، منتشر شده‌اند. رمان «اعترافات یک آنارشیست» یکی از همین ۳ رمان است و ۲ رمان دیگر عبارتند از «باغ‌های تسلا» و «عطر معصومیت».

بخشی از کتاب اعترافات یک آنارشیست

«شنبه ۴ ژوئیه

خواستم وقایع سیاسی این چندسال اخیر را به یاد بیاورم، ولی ماجراهای عاشقانه به ذهنم می‌­رسد! البته موفق شده بودم میرزا احمدخان را از فکرم بیرون کنم. در دفترچه یادداشتم عکسی از از او پیدا کردم. آن را هدیه داده بود:«تقدیم به معلم عزیزم...» در واقع رابطه­‌مان تا همین حد پیش رفت: شاگرد و معلم. مرد زیبایی بود، تقریبا هم سن و سال شاهزاده. وقتی با او آشنا شدم حدودا بیست ساله بود. همان­طور که توی عکس دیده می‌­شود، همیشه یک کت بلند، جلیقه، یقه نما و کراوات بر تن داشت و فینه‌­ای به سبک عثمانی بر سر می­‌گذاشت. قدبلند بود و لاغر، با چشمانی بادامی و دستان پرموی بسیار ظریف. سخت بود دوباره عکسش را ببینم.

این­جا زنان در فضاهای عمومی حضور ندارند، مردها مدام بین خودشان­‌اند و هیچ زنی نیست که توجه آن­‌ها را به خودش جلب کند. رابطه­‌ی دوستانه­ برای پر کردن ساعتی که با هم می‌­گذرانند کافی نیست. برگردیم به سیاست. در پاییز ۱۹۰۶ نمایندگان تهران انتخاب شدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
۸۰,۵۰۰
۳۰%
تومان