خرید کتاب کتابخانه پاریس (با تخفیف)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتابخانه پاریس اثر جنت اسکسلین چارلز

کتاب کتابخانه پاریس

مترجم:لیلا کرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتابخانه پاریس

کتاب کتابخانه پاریس اثر جنت اسکسلین چارلز و رمانی داستانی-تاریخی درباره‌ی زن جوانی است که در طول جنگ جهانی دوم در کتابخانه‌ی آمریکایی پاریس کار می‌کند و در حالی که با یک دختر جوان یهودی دوستی نزدیکی برقرار می‌کند، در جنبش مقاومت شرکت می‌کند.

کتابخانه پاریس با ترجمه لیلا کرد توسط انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر شده است.

درباره کتاب رمان کتابخانه پاریس

رمان کتابخانه‌ پاریس اثر جنت اسکسلین چارلز، یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز، واشنگتن پست و یواس‌ای تودی محسوب می‌شود. این کتاب بر اساس داستان واقعی کتابداران قهرمان در کتابخانه‌ی آمریکایی پاریس در طول جنگ جهانی دوم نوشته شده است.

این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش نخست آن در پاریس و سال ۱۹۳۹ رخ می‌دهد، جایی که به نظر می‌رسد اودیل سوشه جوان و جاه‌طلب، یک زندگی عالی را با یک افسر پلیس خوش‌تیپ و شغلی رویایی در کتابخانه‌ی آمریکایی در پاریس دارد. زمانی که نازی‌ها وارد شهر می‌شوند، اودیل تمام چیزهایی را که برایش عزیز هستند -از جمله کتابخانه‌ی موردعلاقه‌اش- از دست می‌دهد. اودیل همراه با کتابداران دیگر کتابخانه، با بهترین سلاح‌هایی که در اختیار دارد به جبهه‌ی مقاومت می‌پیوندد.

بخش دوم کتاب در مونتانا و سال ۱۹۸۳ رخ می‌دهد، جایی که لیلی یک نوجوان تنها است که به دنبال ماجراجویی در شهر کوچک مونتانا است. توجه لیلی به همسایه‌‌ای منزوی و مسن جلب می‌شود. زمانی که لیلی اطلاعات بیشتری درباره‌ی گذشته اسرارآمیز همسایه‌اش کشف می‌کند، متوجه می‌شود که آن‌ها علایق مشترک زیادی دارند، اما هرگز گمان نمی‌برند که رازی تاریک از گذشته، آ‌ن‌ها را به هم مرتبط می‌کند. رمان کتابخانه پاریس بر شجاعت، اهمیت زنده نگه داشتن کنجکاوی و معنا و ارزش دوستی تمرکز می‌کند.

رمان کتابخانه پاریس -که یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و یواس‌ای تودی است- پس از انتخاب به‌عنوان ده کتاب برتر توسط کتابداران سراسر ایالات متحده، وارد تالار مشاهیر LibraryReads نیز شد.

چرا باید کتاب کتابخانه پاریس را بخوانیم؟

کتاب کتابخانه پاریس رمانی زیبا و عمیقا اثرگذار است که تا مدت‌ها پس از ورق زدن آخرین صفحه، در ذهن خوانندگان باقی خواهد ماند. این گواهی بر قدرت ماندگار ادبیات، روح انسانی و ادای احترام به اهمیت کتابخانه‌ها به‌عنوان نهادهای دانش و جامعه است، بنابراین خواندن آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

خواندن و خرید کتاب کتابخانه پاریس با ترجمه لیلا کرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتابخانه پاریس داستانی است که توجه دوستداران کتاب، تاریخ، داستان و انواع آثار ادبی را به خود جلب خواهد کرد. این کتاب که دومین رمان جانت اسکسلین چارلز محسوب می‌شود، اثری جذاب است که قطعا علاقه‌مندان به تمام ژانرهای ادبی را مجذوب خواهد کرد.

درباره جنت اسکسلین چارلز؛ نویسنده کتاب

جنت اسکسلین چارلز نویسنده‌ی آمریکایی و کارمند سابق کتابخانه‌ی آمریکایی در پاریس است. او در مونتانا به دنیا آمد و مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در نویسندگی خلاق را از کارگاه نویسندگان دانشگاه آیووا دریافت کرد.

چارلز پس از اتمام تحصیلات خود به پاریس رفت، در کتابخانه‌ی آمریکایی شروع به کار کرد و طی چندین سال در آن‌جا سمت‌های مختلفی داشت. در این مدت او مجذوب تاریخچه‌ی کتابخانه و نقش آن در زندگی فرهنگی و فکری شهر شد.

در سال ۲۰۱۳، چارلز نخستین رمان خود را به نام مهتاب در اودسا منتشر کرد. این کتاب با استقبال خوبی روبه‌رو شد و از سوی نیویورک تایمز به‌عنوان کتاب برجسته‌ی سال انتخاب شد. دومین رمان چارلز، کتابخانه پاریس نیز در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و از نظر تجاری و از دیدگاه منتقدان موفقیت‌آمیز بود.

چارلز علاوه بر نویسندگی، به‌عنوان نویسنده و ویراستار مستقل نیز کار کرده و کارگاه‌های نویسندگی را در محیط‌های مختلف تدریس کرده است.

آیا کتاب کتابخانه پاریس بر اساس داستانی واقعی نوشته شده است؟

کتابخانه پاریس یک اثر داستانی-تاریخی است، به این معنی که اگرچه بر اساس رویدادها و افراد واقعی نوشته شده، اما کاملا واقعی نیست و حاوی عناصر داستانی است.

بسیاری از شخصیت‌ها و رویدادهای کتاب بر اساس افراد واقعی و داستان‌های آن‌ها نوشته شده‌اند، از جمله رئیس کتابدار، دوروتی ریدر و بسیاری از مشتریانی که در این مدت به کتابخانه رفته بودند. با این حال، نویسنده در تصور جزئیات زندگی و تعاملات افراد آزادی‌های خلاقانه‌ای به خرج داده است.

در یادداشت نویسنده در پایان کتاب، جانت اسکسلین چارلز توضیح می‌دهد که تحقیقات گسترده‌ای در مورد تاریخ کتابخانه‌ی آمریکایی در پاریس انجام داده و برای اطمینان از صحت جزئیات تاریخی با کارشناسان مختلفی مشورت کرده است. او همچنین از تجربیات خود به‌عنوان کارمند سابق کتابخانه استفاده کرد تا محیط و فضا را به خوبی زنده کند.

نقد کوتاهی بر رمان کتابخانه پاریس

کتاب کتابخانه پاریس رمانی تکان‌دهنده است که چشم‌اندازی بی‌نظیر از وقایع جنگ جهانی دوم و کتابخانه‌ی آمریکایی در پاریس ارائه می‌دهد. یکی از نقاط قوت این کتاب روشی است که به وسیله‌ی آن کتابخانه و مراجعین آن را که همگی علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند، زنده می‌کند.

این کتاب همچنین تصویری واضح و دقیق از پاریس زمان جنگ، با تمام پیچیدگی‌ها و خطراتش ارائه می‌دهد. نویسنده در انتقال ترس و بلاتکلیفی آن زمان و همچنین شجاعت و انعطاف‌پذیری افرادی که آن را تجربه کرده‌اند، بسیار خوب عمل کرده است.

با این حال، آنچه کتابخانه پاریس را متمایز می‌کند، کاوش در قدرت کتاب‌ها و خواندن برای ارتباط مردم و ایجاد آرامش در مواقع دشوار است.

معرفی شخصیت‌های اصلی رمان کتابخانه پاریس

اودیل سوشه شخصیت اصلی رمان کتابخانه پاریس است. او زنی جوان، باهوش و کنجکاو است که علاقه‌ی زیادی به کتاب و مطالعه دارد. اودیل در سال ۱۹۳۹ در کتابخانه‌ی آمریکایی پاریس کار خود را آغاز کرد و به‌سرعت عاشق کتابخانه، حامیان آن و ماموریت آن برای ترویج سواد و یادگیری شد. با شروع جنگ، اودیل در تلاش برای محافظت از کتابخانه و افرادی که دوستشان دارد، با انتخاب‌ها و چالش‌های دشواری روبه‌رو می‌شود.

یکی دیگر از شخصیت‌های مهم این رمان، لیلی، یک دختر جوان یهودی است که دوست اودیل و حامی کتابخانه می‌شود. لیلی نویسنده‌ای بااستعداد است که آرزو دارد نویسنده شود، اما زندگی او با اشغال پاریس توسط نازی‌ها زیرورو می‌شود. از آن‌جا که وضعیت لیلی به‌طور فزاینده‌ای وخیم می‌شود، اودیل باید تصمیم بگیرد که چقدر حاضر است به دوستش کمک کند.

چندین شخصیت به‌یادماندنی دیگر نیز در رمان کتابخانه پاریس وجود دارد، از جمله میس ریدر، رئیس کتابدار که مربی اودیل می‌شود، پل، یک مبارز جوان خوش‌تیپ که قلب اودیل را تسخیر می‌کند و شافنر، یک افسر نازی که شیفته‌ی کتابخانه و کتاب‌های آن می‌شود.

کدام شخصیت‌های رمان کتابخانه پاریس واقعی هستند؟

تقریبا تمام شخصیت‌های رمان کتابخانه پاریس (به جز اودیل و لیلی) بر اساس زندگی واقعی افرادی نوشته شده‌اند که در این کتابخانه در پاریس در زمان اشغال نازی‌ها در جنگ جهانی دوم کار می‌کردند.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب

نشریه‌ی دنیای زنان این رمان را رمانی فریبنده که بسیار زیبا نوشته شده عنوان کرده است.

Business Insider رمان کتابخانه پاریس را یک قطعه‌ی داستانی تاریخی، توصیفی و عمیقا جذاب عنوان کرده که تمام دوستداران کتاب را به خود جلب می‌کند.

The Free Lance-Star رمان کتابخانه پاریس را کتابی درباره‌‌ی خانواده‌های ازهم‌پاشیده، دوستان گم‌شده و پیداشده، ترس، امید، الهام، و عشق به خواندن عنوان می‌کند.

بوک‌لیست این کتاب را نامه‌ای عاشقانه به پاریس، قدرت کتاب‌ها و زیبایی دوستی بین‌ نسلی عنوان کرده است.

پابلیشرز ویکلی این کتاب را لذت‌آمیز و با جزئیات فراوان عنوان کرده که طرفداران داستان‌های تخیلی تاریخی را به روایت واقع‌گرایانه و پیوند دوستی میان یک بیوه و یک دختر جوان تنها می‌کشاند.

نظرات کاربران

bunny
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

کتابخانه پاریس در نگاه اول و حتی ۱۰۰ صفحه اول شاید داستانی نباشه که شمارو جذب بکنه اما کم کم توی داستان گره‌هایی ایجاد می‌شه که شما برای باز کردنشون حاضرید تا ته این داستان رو دنبال کنید. من به شخصه

- بیشتر
کاربر 5184227
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

با سلام کتاب بسیار عالی داستان تو دو شخصیت که که هر هر کدام بامشلاکت خودشون دارن که بادوستانی که دارن این مشکلات رو پشت سر میزارن و مسئله دیگه هر کدوم اودیل و لی لی سختی هایی پشت سر گذاشتن وقتی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۷۸,۹۰۰
۵۵,۲۳۰
۳۰%
تومان