خرید کتاب قلعه حیوانات | قطع وزیری | نشر افق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات نوشتۀ جورج اورول با ترجمۀ شهرزاد لولاچی در نشر افق به چاپ رسیده است. این کتاب داستانی پادآرمانشهری دارد و در میانۀ جنگ جهانی دوم نوشته شده است. حیوانات یک مزرعه، ارباب ملک را بیرون می‌رانند تا حکومتی بر اساس برابری و رفاه بسازند؛ اما این حکومت به ضد آرمان اولیه تبدیل می‌شود و دست به سرکوب می‌زند.

درباره کتاب قلعه حیوانات

آقای جونز، صاحب مزرعهٔ اربابی زندگی معمول خود را می‌گذراند. آن طرف‌تر و در جمع حیوانات مزرعه اما ماجراهای غیرمنتظره‌ای در حال شکل‌گیری است. داستان از شبی شروع می‌شود که خوکی به نام میجِر پیر که برندهٔ جایزهٔ نمایشگاه حیوانات شده است،حیوانات را جمع می‌کند و از ظلمی که انسان بر حیوانات روا داشته است برای آنان سخن می‌گوید. میجر حیوانات را به شورش علیه انسان دعوت می‌کند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به‌دست می‌گیرند. آن‌ها آقای جونز را از ملکش بیرون می‌کنند و قدرت را به دست می‌گیرند؛ اما پس از مدتی این گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز شروع به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌کند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند.

قلعه حیوانات، رمانی به سبک ادبیات تمثیلی پادآرمان‌شهری است. جورج اورول آن را به زبان انگلیسی و در طول جنگ جهانی دوم نوشت. این رمان اولین بار در ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر شد و در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ میلادی بود که به شهرت رسید. کتاب قلعه حیوانات در نقد حکومت‌ سرکوبگر آن دوران یعنی شوروی نوشته شد. جانوران این مزرعه که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود ادارهٔ آن را به‌دست بگیرند، دنبال برقراری «برابری» و «رفاه» در جامعه بودند.

در این رمان، انقلاب حیوانات مزرعه، نماد انقلاب کارگری و سرنوشت آن است. با اینکه اورول این کتاب را اختصاصاً بر مبنای انقلاب روسیه نوشته است، قلعه حیوانات به تمام انقلاب‌های دورۀ جدید اشاره دارد.

خواندن کتاب قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات داستانی در ژانرهای پادآرمانشهری، طنز سیاه و فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری در بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعری انگلیسی بود که بیشتر برای ۲ رمان سرشناس و پرفروشش «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند.

جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. اورول در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود؛ به‌همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد. او حتی مدتی در آشپزخانهٔ یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. او در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد. بیماری‌ای که برای او نتیجهٔ جنگ بود. اورول پس از جنگ، کتاب «درود بر کاتالونیا» را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت. زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود. کمی بعد از بستری‌شدن جورج اورول در بیمارستان به‌دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود، در همان بیمارستانی که بستری شده بود، با «سونیا برونل» ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت جولیا در کتاب ۱۹۸۴ بوده است. اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجه جنگ بود، حاضر نشد سیگار را ترک کند؛ به‌همین دلیل در بیمارستان بستری شد و ۷ ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت.

برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از:

(۱۹۳۴) روزهای برمه/ (۱۹۳۵) دختر کشیش/ (۱۹۳۶) به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ (۱۹۳۹) هوای تازه (گریز)/ (۱۹۴۵) قلعه حیوانات/ (۱۹۴۹) ۱۹۸۴/ (۱۹۳۳) آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن/ (۱۹۳۷) جاده به‌سوی اسکلهٔ ویگان/ (۱۹۳۸) درود بر کاتالونیا.

بخشی از کتاب قلعه حیوانات

«آن شب آقای جونز، صاحب مزرعهٔ اربابی، درهای مرغدانی را قفل کرد، اما چنان مست بود که دریچه‌ها را نبست. درحالی‌که تلوتلو می‌خورد و روشنایی فانوسش در هوا جابه‌جا می‌شد، رفت آن طرف حیاط تا رسید دم درِ پشتی و پوتین‌هایش را با تکانی از پا درآورد، آخرین لیوان آبجو را هم از بشکهٔ داخل آشپزخانه پر کرد و خودش را به تختی رساند که خانم جونز خرناس‌کشان روی آن خوابیده بود.

چراغ اتاق خواب که خاموش شد، در همهٔ ساختمان‌های مزرعه جنب‌وجوشی درگرفت. آن روز خبر پیچیده بود که مِیجِر پیر، خوک نر برندهٔ جایزهٔ نمایشگاه حیوانات، شب قبل خواب عجیبی دیده و می‌خواهد آن را برای دیگر حیوانات تعریف کند. قرار بود حیوانات به محض اینکه خیالشان از بابت آقای جونز راحت شد، همگی در انباری بزرگ جمع شوند.»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

yunes
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کتاب بسیار خوبیه و آشنا انگار داره داستان ایران میگه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۱۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۸۷,۵۰۰
۶۱,۲۵۰
۳۰%
تومان