دانلود و خرید کتاب بلاکچین ترجمه حسین جنگروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بلاکچین

کتاب بلاکچین نوشتهٔ حسین جنگروی، فرهاد یوسفی، مجتبی رحمان‌زاده، محمدحسن آقانوری و محمد فتحیان بروجنی است. این کتاب توسط انتشارات خط آخر منتشر شده است. و به صورت جامع به آشنایی با بلاکچین، ارزهای دیجیتال و مقایسه انواع آن‌ها و میزان کاربردی بودن هر یک می‌پردازد.

درباره کتاب بلاکچین

بلاکچین یک دفترکل مشترک و تغییرناپذیر است که فرآیند ثبت و ذخیره‌سازی داده‌ها را در یک شبکه دیجیتالی توزیع شده تسهیل می‌کند. درحالی‌ که ظهور رمز ارزها به‌ویژه بیت‌ کوین، منجر به رسمیت شناختن فناوری بلاکچین شد، اما امروزه جهان به کاربردهای گسترده‌تر این فناوری پی برده است.

کتاب بلاکچین به معرفی فناوری بلاکچین، انواع آن، مزایا و معایب هر کدام و چشم‌اندازی از این فناوری می‌پردازد. برای انجام یک تراکنش مالی از یک واسطه نظیر بانک استفاده می‌کنیم. اما بلاک چین این امکان را به خریداران و فروشندگان (ارسال‌کنندگان و دریافت‌کنندگان پول مجازی) می‌دهد که به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند و نیاز به یک شخص ثالث به عنوان واسطه از بین برود.

انگیزه اصلی ساخت بلاکچین پول است. سیستم فعلی پولی ما بر اساس ثبت سوابق میزان پول موجود و اینکه چه کسی مالک چه میزان از این پول است کار می‌کند. برای نگهداری این سوابق به بانک و دولت وابسته هستیم؛ اما بلاکچین این امکان را فراهم می‌کند که خودمان این سوابق را نگهداری کنیم؛ زیرا کپی سوابقی که در اختیار تمام اعضا شبکه قرار دارد یکسان است. در کتاب بلاکچین به راهنمای عملی توسعه کسب و کار، قانون‌گذاری و راه حل‌های تکنولوژی اشاره شده است.


خواندن کتاب بلاکچین و قانون حکمرانی کد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام فعلان حوزه فناوری و دوست‌داران مطالعه دربارهٔ رمز ارز و بازار سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود‌. 

بخشی از کتاب بلاکچین

چنانکه اشاره شد بلاکچین یک دفتر کل ثبت اطلاعات تراکنش‌های انجام شده در یک سیستم مالی است که به صورت بلاک‌هایی با امضای رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند. هر بلاک برای حفظ مدل زنجیره‌ای، با استفاده از تابع هش کردن به بلاک قبل از خود ارجاع می‌دهد. بلاکچین‌های عمومی در یک کامپیوتر مرکزی ذخیره نمی‌شوند و یک نهاد مرکزی نیز آن‌ها را مدیریت نمی‌کند. بلکه در چندین کامپیوتر که به آنها گره گفته می‌شود و برای تائید اعتبار جدیدترین بلاک‌های اضافه شده و گرفتن پاداش بلاک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سیستم تائید بلاک به گونه‌‌ای طراحی شده است که تغییرپذیر نباشد؛ یعنی تمام اطلاعات ورودی به بلاکچین برای همیشه در آن باقی می‌مانند بدون اینکه امکان حذف یا تغییر آنها وجود داشته باشد. هرکسی در شبکه می‌تواند با یک مرورگر وب اطلاعات این دفتر کل را ببیند؛ بنابراین تمام شرکت کنندگان در شبکه آخرین نسخه از دفتر کل را دارند و آخرین اطلاعات تراکنش‌ها و تغییرات را می‌توانند ببینند. به این ترتیب بلاکچین اعتماد ایجاد کرده است و چنان که خواهیم دید تراکنش‌ها را ساده‌تر کرده و بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۷۵ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۷۵ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان