دانلود و خرید کتاب الگوهای ازدواج های مجدد رضایتمند دارای سابقه طلاق عباس غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوهای ازدواج های مجدد رضایتمند دارای سابقه طلاق اثر عباس غلامی

کتاب الگوهای ازدواج های مجدد رضایتمند دارای سابقه طلاق

نویسنده:عباس غلامی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الگوهای ازدواج های مجدد رضایتمند دارای سابقه طلاق

کتاب الگوهای ازدواج های مجدد رضایتمند دارای سابقه طلاق نوشتۀ عباس غلامی است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب الگوهای ازدواج های مجدد رضایتمند دارای سابقه طلاق

طلاق یکی از پدیده‌هایی است که علاوه بر سیستم خانواده سیستم اجتماعی را نیز در سطوح مختلف درگیر می‌کند. طلاق فرایندی است که باتجربۀ بحران عاطفی هر دو زوج شروع می‌شود و با تلاش برای حل تعارض از طریق ورود به موقعیت جدید با نقش‌ها و سبک زندگی جدید خاتمه می‌یابد. طلاق به‌عنوان یک مسئلۀ اجتماعی که دربرگیرندۀ انحلال قانونی و جدایی زن و شوهر است به لحاظ تأثیرات گسترده در روند رشد جمعیت و همچنین دگرگونی ساختار خانواده دارای اهمیت به سزایی است. به همین علت است که سالیانه در کشورها مراکز معتبر آماری اقدام به ثبت آمار طلاق در کنار سه واقعۀ دیگر ازدواج مرگ‌ومیر و ولادت می‌کنند.

با افزایش آمار طلاق در سراسر قرن حاضر نرخ ازدواج مجدد نیز افزایش پیدا کرده است. شکل‌گیری یک ازدواج وقتی که یک فرد ازدواج قبلی خود را به‌واسطۀ مرگ همسر، طلاق یا ترک ازدواج پایان داده با فرد دیگری که قبلاً ازدواج کرده و یا هرگز ازدواج‌نکرده است را ازدواج مجدد گویند. ازدواج مجدد پس از طلاق کاملاً متفاوت از ازدواج مجدد بعد از سوگ است. ازدواج مجدد یک پدیدۀ تجربی گسترده در تحقیقات تجربی شده است. چند سال پیش مطالعه در خصوص ازدواج مجدد در پژوهش خانواده مورد غفلت قرار گرفته بود. اما افزایش اخیر در طلاق و کاهش مخالفت در خصوص ازدواج مجدد باعث تحریک علاقۀ زیاد در میزان ازدواج مجدد بعد از طلاق و شرایطی که به‌موجب آن رخ می‌دهد شده است.

خواندن کتاب الگوهای ازدواج های مجدد رضایتمند دارای سابق طلاق را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب برای کسانی که تجربۀ طلاق دارند و به فکر ازدواج مجدد هستند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب الگوهای ازدواج های مجدد رضایتمند دارای سابقه طلاق

«ازدواج مجدد

یکی از مهم‌ترین حوزه‌های جامعه‌شناسی مطالعۀ خانواده و ازدواج است. ازدواج نهادی است که از طریق آن مرد و زن با هم پیمان زناشویی می‌بندند؛ اما این پیوند ممکن است به دلایلی منجر به شکست شود و یا با فوت یکی از زوجین ازهم‌گسیخته گردد. جدایی زن و مرد از یکدیگر مشکلات زیادی را بر سر راه فرد طلاق‌گرفته و یا همسر ازدست‌داده قرار می‌دهد و چنانچه زندگی زناشویی جدیدی آغاز گردد تا حدودی شرایط زندگی افراد یاد شده، تغییر خواهد کرد.

زمانی که یک جوان برای ازدواج دچار مشکل می‌شود و سنش بالا می‌رود، همه به فکر چاره‌اندیشی می‌افتند؛ اما این نگرانی در مورد افرادی که یک‌بار ازدواج کرده‌اند و دوباره تنها شده‌اند کمتر صدق می‌کند و این در حالی است که مجرد شدن مجدد بسیار سخت‌تر است. انتخاب در ازدواج مجدد به‌مراتب سخت‌تر از ازدواج اول است چرا که اگر این بار هم با شکست مواجه شود آثار زیان‌بار اجتماعی و روانی مخرب‌تری را به‌جای می‌گذارد. هرقدر افراد هیجانی و سرعتی تصمیم بگیرند میزان ریسک ازدواج مجدد ناموفق بالاتر می‌رود. گروهی از زنان در زندگی خود به بن‌بست می‌رسند و طلاق را تنها راه چاره خود می‌دانند. در این میان اما گروهی از آنها به دلیل فرار از بحران و مسائل ناشی از طلاق (مثل مشکلات مالی، روانی، اجتماعی عاطفی و حتی فرار از حرف‌ها و طعنه‌های اقوام و آشنایان) خیلی سریع و ساده به دلیل نیازهای عاطفی و جسمی می‌خواهند تشکیل زندگی مجدد دهند. اما شاید اکثریت آنها این نکته را در نظر نمی‌گیرند که انتخاب در ازدواج مجدد به‌مراتب سخت‌تر از ازدواج اول است چرا که اگر این بار هم با شکست مواجه شود، آثار زیان‌بار اجتماعی و روانی مخرب‌تری را به‌جای می‌گذارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۵۸۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان