دانلود و خرید کتاب فرندز متیو پری ترجمه امید حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرندز اثر متیو پری

کتاب فرندز

نویسنده:متیو پری
انتشارات:همراز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۵۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرندز

کتاب فرندز؛ زندگی و خاطرات متیو پری نوشتهٔ متیو پری بازیگر نقش چندلر بینگ در سریال پرطرفدار فرندز است و نشر همراز آن را منتشر کرده است. در این کتاب، با متیو در مسیر زندگی‌اش، از جاه‌طلبی‌های کودکی تا شهرت و اعتیاد و بهبودی پس از یک فاجعه بزرگ همراه می‌شویم.

درباره کتاب فرندز

حتما سریال فرندز را دیده‌اید؛ همان شش دوست صمیمی که ده فصل مخاطبانشان را در سرتاسر دنیا همراه خود کردند و با قصه‌ها و ماجراهای جالبشان آن‌ها را خنداندند و گاهی هم گریاندند. چندلر بینگ یکی از شخصیت‌های محبوب این سریال بود. پسری که با شوخی‌هایش همه را از خنده روده‌بر می‌کرد، خانوادهٔ مشکل‌داری داشت، از پدر و مادرش فراری بود، نمی‌توانست رابطهٔ عاطفی برقرار کند و از تعهد می‌ترسید. در آن زمان که متیو پری این نقش را بازی می‌کرد و محبوب‌تر از همیشه بود درگیر اعتیاد بود. بله. درگیری بیماری‌ای که حتی دوستان صمیمی‌اش هم خبر نداشتند. متیو پری بعد از سال‌ها روایت آن سال‌هایش را در کتاب فرندز نوشته است. او در این کتاب توضیح داده که چطور اعتیاد زندگی‌اش را چنبره کرده بود و افسردگی اجازه نمی‌داد از ته دل احساس خوشبختی کند. وقتی دوستانش بعد از سال‌ها متوجه این موضوع شدند، باور نمی‌کردند متیو این تجربه‌ها را از سر گذرانده باشد. چون درواقع متیو از همه این موضوع را پنهان می‌کرده است.

کتاب خاطرات متیو پری اینگونه آغاز می‌شود: «سلام، من متیو هستم، البته شاید من را به اسم دیگری بشناسید. دوستانم بهم می‌گویند متی. و قاعدتا باید تا حالا مرده باشم.» درضمن، لیسا کودرو، بازیگر نقش فیبی در سریال فرندز هم مقدمهٔ این کتاب را نوشته است.

«فرندز؛ زندگی و خاطرات متیو پری» یک سرگذشت‌نامه فراموش‌نشدنی است که چشم مخاطب را به روی حقایقی باورنکردنی باز می‌کند و به کمک کسانی می‌آید که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند. این داستان صادقانه و تکان‌دهنده را از دست ندهید... .

برخی از جملات معروفی که دربارهٔ این کتاب نوشته شده است:

«سرگذشتی شگفت‌انگیز که نوشتن آن شهامت زیادی می‌خواهد. این کتاب سرشار از امید به آینده و زندگی است.» - مارتا کافمن (یکی از سازندگان سریال فرندز).

«ستاره دوست‌داشتنی سریال فرندز، ما را به پشت صحنه این سریال و مشکلاتی که در اثر اعتیاد داشته، می‌برد.» - نیویورک تایمز.

«متیو پری، بدون هیچ تعارفی، از رفتارهای اشتباه خود در گذشته می‌گوید.» - گاردین.

خواندن کتاب فرندز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران سریال فرندز به‌ویژه شخصیت چندلر پیشنهاد می‌کنیم. اگر شنیدن کتاب‌ها را به خواندن‌شان ترجیح می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی فرندز را با صدای اشکان عقیلی‌پور بشنوید.

درباره متیو پری

متیو لانگفورد پری ۱۹ اوت ۱۹۶۹ در ویلیامزتاون ماساچوست به دنیا آمد. او هنرپیشه و کمدین آمریکایی-کانادایی است. مشهورترین نقش متیو، «چندلر» در سریال دوستان (۱۹۹۴–۲۰۰۴) محسوب می‌شود.

متیو پری دوران جوانی خود را در اتاوا گذراند؛ جایی که به ستارهٔ تنیس موفقی تبدیل شد. مدتی بعد در ۱۵سالگی به لس‌آنجلس کوچ کرد تا کنار مادربزرگ و پدرش زندگی کند. در این دوران علاقهٔ وی به بازیگری افزایش پیدا کرد. او نخستین بازی خود را در سال ۱۹۸۷ و در سریال شانس دوباره انجام داد. در سال ۱۹۹۶ برای نخستین‌بار به خاطر سریال دوستان نامزد دریافت جایزهٔ بهترین کمدین آمریکایی شد.

متیو پری تاکنون ۴ بار نامزد دریافت جایزهٔ امی شده‌ است که ٢ بار نیز برندهٔ جایزه شده.

او همچنین در سال ۲۰۰۶ به خاطر داستان ران کلارک نامزد دریافت جایزهٔ گلدن گلوب شد که آن را دریافت کرد.

بخشی از کتاب فرندز

«بعد از گذشت سه ماه طولانی در مرکز ترک اعتیاد، حالم داشت بهتر می‌شد.

سرحال شده بودم و دیگر نمی‌خواستم افسار زندگی‌ام را به اعتیاد بدهم. الکل و مواد مخدر را کنار گذاشته بودم و دیگر میلی به آن‌ها نداشتم. حالا، قدرتی بسیار بزرگ‌تر از خودم زندگی‌ام را در دست گرفته بودم. گاهی معجزه اتفاق می‌افتد.

قبل از هر کاری، به خانهٔ جیمی تارسس رفتم و گفتم: «واسهٔ این که پاک بمونم و به زندگی جدیدم عادت کنم، به زمان نیاز دارم. باید کل وقتم رو واسه این کار بذارم. به خاطر همهٔ کارهای فوق‌العاده‌ای که برام کردی، ممنونم».

کم‌کم رنگش داشت می‌پرید ... «اما ... الان نمی‌تونم با کسی باشم».

بگذارید واضح‌تر توضیح دهم: برای این که محبت‌های جیمی تارسسِ نازنین، که دو سال از زندگی‌اش را وقف پرستاری از من کرده بود، را جواب بدهم، رابطه‌ام را با او به‌هم زدم. جیمی تارسس یکی از بهترین، زیباترین و باهوش‌ترین آدم‌هایی بود که در عمرم دیده‌ام -او ذهن فوق‌العاده‌ای داشت. اما رابطه‌ام را با او تمام کردم. پس نتیجه می‌گیریم که پاک‌شدن اصلاً از من آدم باهوش‌تری نساخت -شاید حتی به آدم احمقی تبدیلم کرد. جیمی یکی از جذاب‌ترین آدم‌هایی است که در عمرم دیده‌ام و واقعاً هم دوستم داشت. اما من آمادگی این رابطه را نداشتم.

قطعاً حرف‌هایی که آن روز به جیمی زدم، مزخرف محض بودند. به‌تازگی پاک شده بودم، ستارهٔ بزرگی بودم و می‌خواستم خوش بگذرانم.

همین کار را هم کردم [الان دیگر باید آن جسم فلزی کارتونی از آسمان می‌آمد و می‌خورد توی سرم].»

نظرات کاربران

دو روح در یک بدن (شیلا)
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

و منی که تازه دارم سریال رو میبینم عاشق شخصیت چندلر شدم و الان فوت شدن چه حیف🖤🤧

baqheri_architect
۱۴۰۲/۰۵/۲۱

به عنوان یکی از عاشقان سریال FRIENDS و خصوصا شخصیت چندلر بینگ از خواندن زندگینامه متیو پری واقعا متاثر شدم ...اینکه یک انسان چقدر می‌تونه در زندگی سختی و مشکلات را تحمل کنه!مشکلاتی که خودش به زندگی خودش تحمیل کرده

- بیشتر
Mehdi Rabbani Azad
۱۴۰۲/۰۶/۰۵

ترجمه‌ش نسبت به بقیه خیلی بهتر بود.

Mina
۱۴۰۲/۰۸/۱۰

من سریال فرندز رو ندیدم هنوز ولی همیشه دلم میخواست ببینمش من یک راست کتاب متیو رو خوندم و قبل اینکه با شخصیتش تو سریال اشنا بشم با خوده واقعیش اشنا شدم من همزاد پنداری عمیقی با متیو دارم. از جملات

- بیشتر
miya.
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

بهترین ترجمه

نهال
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

چه زندگی پر فراز و نشیبی داشت متیو پری از خواندن کتاب لذت بردم و کتاب رو در مدت دو روز تمام کردم . نویسنده به خوبی داستان و چالش های زندگیش را بازگو کرد.

کاربر ۵۴۸۰۱۹۷
۱۴۰۲/۰۸/۱۲

آنچه از دل برآید بر دل نشیند واقعا حس و حال خوبی داشت اگه دوست دارید خلاصه این کتاب رو بشنوید پادکست مجتبی شکوری(کودک بدون همراه)رو در یوتیوب گوش بدین

شیوا
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

«باید خودتان معروف شوید تا بفهمید که اصلا قرار نیست مشکلات‌تان با شهرت حل شوند.» این جمله‌ای هست که متیو پری بعد معروف شدن می‌گه. بهتره بهش اعتماد کنیم. اما اگه تو هم نمی‌تونی مثل من این حرف رو باور کنی بهت

- بیشتر
Maria
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

کتاب friends نوشته متیو پری و لیسا کودرو دو نفر از ۶. بازیگر اصلی سریال friends هست و در مورد زندگی متیو نوشته شده. اگه این سریال رو دیده باشید متوجه شدین که شخصیتی که متیو بازی می‌کنه( چندلر بینگ)

- بیشتر
سوگند
۱۴۰۲/۰۸/۲۴

کاش،نگاهت به زندگی ؛ مثل آخر زندگینامت بود ... کاش کمتر رهات میکردن و کمتر تنها میموندی 😔 روحت در آرامش و بدون اعتیاد 😔🙏

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۸)
زخم‌ها را دوست دارم، چون حکایت از یک داستان واقعی دارند و نشان می‌دهند که جنگیده‌ام و به‌سختی پیروز شده‌ام.
لیلا یزدی
تنها کاری که درست انجامش دادم، تسلیم‌نشدن بود. هرگز دست‌هایم را بالا نبردم و نگفتم «بسه دیگه. نمی‌تونم تحمل کنم. تو بردی». به خاطر همین، سرم را بالا می‌گیرم و آمادهٔ چالش‌های بعدی هستم.
Kaviani
دوستی را پیدا کنید که حاضر باشد چیزی را با شما ترک کند -آن وقت دوستی‌تان به شکل عجیبی عمیق می‌شود.
Kaviani
زخم‌ها را دوست دارم، چون حکایت از یک داستان واقعی دارند و نشان می‌دهند که جنگیده‌ام و به‌سختی پیروز شده‌ام.
faezeh
وقتی کسی به دیگری خوبی می‌کند، چهرهٔ خداوند را می‌بینم. اما نمی‌توانید چیزی را که خودتان ندارید، به دیگران بدهید. پس سعی می‌کنم هر روز بهتر از دیروز باشم. لغزش‌هایم را قبلاً کرده‌ام، پس وقتی کسی به من نیاز داشته باشد، همان کاری را می‌کنم که همه‌مان برایش خلق شده‌ایم: کمک به دیگران.
لیلا یزدی
فکر می‌کنم حتماً باید همهٔ رؤیاهایتان برآورده شود تا بفهمید رؤیاهای اشتباهی بوده‌اند.
Kaviani
خدا همه جا هست، فقط باید ضمیرتان را پاک کنید تا او را ببینید.
نهال
تنها کاری که درست انجامش دادم، تسلیم‌نشدن بود. هرگز دست‌هایم را بالا نبردم و نگفتم «بسه دیگه. نمی‌تونم تحمل کنم. تو بردی».
نهال
«واقعیت مثل زیتونه، شاید اولش تلخ و بدمزه باشه، ولی کم‌کم ازش خوشت میاد».
نهال
«می‌دونی، کریگ؟ این پول و شهرت اصلاً اون چیزی نبود که فکرش رو می‌کردیم. اصلاً چیزی رو درست نمی‌کنه» (برای کسی که همهٔ عمرش به‌دنبال معروف‌شدن بوده و تازه فهمیده که شهرت کمبودهایش را جبران نمی‌کند، حرف خیلی منطقی و نگران‌کننده‌ای بود.
Kaviani

حجم

۸۰۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۸۰۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
۲۶,۵۰۰
۵۰%
تومان