دانلود و خرید کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی سیدمحسن موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی اثر سیدمحسن موسوی

کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی

معرفی کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی

کتاب «بازارها، نهادها و ابزارهای مالی» نوشتۀ سیدمحسن موسوی و موسی احمدی است و انتشارات بورس آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب معرفی و بررسی شاخص‌ها، تهدیدها و آسیب‌شناسی بازار سرمایۀ کشور است.

درباره کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی

بازار سرمایه از ارکان اصلی رشد و توسعۀ کشور است و نقش کلیدی آن را نمی‌توان نادیده گرفت. به همین دلیل توجه به عواملی که نظم عمومی و اقتصادی کشور را به هم می‌زند بسیار حائز اهمیت است. مطالعات و بررسی‌های کمی دربارۀ تهدیدهای اقتصادی انجام شده است یعنی تابه‌حال بررسی دقیقی که نقشۀ راه ارائه بدهد و بتواند روش‌های مداخلۀ اقتصادی علیه جمهوري اسلامی ایران را تحلیل کند وجود نداشته است. کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی، به معرفی شاخص‌ها، تهدیدها و آسیب‌شناسی بازار سرمایۀ کشور از منظر تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی می‌پردازد.

سیدمحسن موسوی و دکتر موسی احمدی در کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی تلاش کرده‌اند تا وضع موجود بازار سرمایۀ کشور را بررسی و آسیب‌شناسی کنند، تهدیدهای اقتصادی در خصوص بازار سرمایۀ کشور را موردبحث قرار دهند، نقشۀ تهدیدهای بالقوۀ اقتصادی در سطوح خرد و کلان اعم از نهادها، قوانین و سیاست‌گذاری‌ها را به خوانندگان ارائه دهند و اثرگذاری و هم‌افزایی تهدیدهای اقتصادی علیه بازار سرمایۀ کشور را تحلیل کنند.

کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی ۵ فصل دارد. «فصل اول: کلیات»، «فصل دوم: معرفی بازارها، نهادها و ابزارهاي مالی»، «فصل سوم: مفاهیم مرتبط با اقتصاد مقاومتی»، «فصل چهارم: بررسی وضعیت موجود و آسیب‌شناسی بازارها، نهادها و ابزارهاي مالی» و «فصل پنجم: تهدیدهاي اقتصادي؛ بازارهاي مالی و راهکارهاي پدافند غیرعامل».

خواندن کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به اقتصاد، فعالان بازار سرمایه و دوستداران کتاب‌های حوزۀ مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب بازارها، نهادها و ابزارهای مالی

«بازار مالی مکانیزمی است که طی آن محصولات و خدمات مالی مورد معامله قرار می‌گیرد. بازارهاي مالی امروزه از بخش‌های حیاتی اقتصاد کشورهاست که با رشد و توسعه اقتصاد همواره این بازارها جایگاه گسترده‌تر و مهم‌تری یافته‌اند. بازارهاي مالی همواره به شکل سازمان‌یافته‌تری در اقتصاد کشورها حضور دارند و نقش آن در زمینه توسعه از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. بازارهای مالی با هدایت سرمایه‌ها و پس‌انداز مردم راه توسعه و ایجاد شغل و افزایش سطح رفاه عمومی را هموار می‌کند. نقش اساسی بازارهای مالی کاهش هزینه سرمایه و افزایش بازدهی سرمایه می‌باشد. از طرف دیگر می‌توان نقش بازارهاي مالی را جمع‌آوری منابع مالی با کمترین هزینه و در دسترس قراردادن آنها براي نیازهای سرمایه‌گذاری و جلوگیری از خواب سرمایه‌ها و ایجاد تحرک مناسب و بالا در منابع مالی بیان نمود. بازارهای مالی امکان مبادلات و جابه‌جایی منابع مالی را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه و بیشترین سرعت و کارایی فراهم می‌کنند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
۸۸,۰۰۰
۲۰%
تومان