دانلود و خرید کتاب تفکر جامعه شناختی زیگمونت باومن ترجمه حسین احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفکر جامعه شناختی اثر زیگمونت باومن

کتاب تفکر جامعه شناختی

معرفی کتاب تفکر جامعه شناختی

کتاب تفکر جامعه شناختی نوشتهٔ زیگمونت باومن و تیم می و ترجمهٔ حسین احمدی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. کتاب به عنوان یک منبع مناسب در زمینهٔ دروس مختلف نظریه‌های جامعه‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سبک نوشتن کتاب به شیوه‌ای متفاوت با نوشته‌های آکادمیک انجام شده و نویسندگان به‌راحتی وارد مباحث مختلف روز و حوزه‌های مختلف زندگی اجتماعی شده‌اند. شاید از دیدگاه کاربردی این کتاب یکی از معدود کتاب‌هایی است که هم مباحث نظری جامعه‌شناسی و هم نمونه‌های ساده کاربرد آن در زندگی روزمره را نشان داده است.

درباره کتاب تفکر جامعه شناختی

تفکر جامعه‌شناختی موتور اصلی جامعه‌شناسی محسوب می‌شود. این کتاب باهدف کمک به افراد برای فهم تجربیات خود و دیگران بر اساس روح مذکور نوشته شده است. به دنبال نشان دادن این امر هستیم که چگونه پدیده‌های آشکارا آشنا می‌تواند به شیوه‌های جدید و متفاوتی تفسیر شود. هر فصل به موضوعاتی می‌پردازد که بخشی از زندگی روزمره ما هستند، یا زندگی ما را شکل می‌دهند، حتی اگر در صدر موضوعات قابل‌فهم زندگی روزمره ما قرار نداشته باشند. آن‌ها به شیوه‌های دید و مسائلی که ما به شکل معمول مواجه می‌شویم توجه می‌کنند، گرچه ممکن است کمتر زمان یا فرصت تأمل درباره آن‌ها را داشته باشیم. هدف ما نه تصحیح دانش، بلکه وادار کردن به تفکر جامعه‌شناختی است. به دنبال گسترش افق‌های فهم هستیم، نه جایگزینی ایده‌های اشتباه با واقعیتی که بی‌چون و چراست.

کتاب تفسیری جامعه‌شناختی از موضوعاتی است که مستقیماً آگاهی‌هایی از زندگی و تجربیاتمان ارائه می‌دهد. با لحاظ چنین دغدغه‌ای این کتاب به بخش‌ها و فصل‌هایی تقسیم شده است. در این کتاب راهنما روایت ما به شیوه خطی به پیش نمی‌رود زیرا موضوعات زیادی وجود دارند که در طی کتاب به آن‌ها توجه می‌کنیم. به عنوان مثال، مسائل هویت اجتماعی به اشکال مختلف در طی فصول خود را نشان خواهند داد، به همین خاطر تلاش برای فهم پژوهش‌ها در عمل اتفاق می‌افتد. همچنین به محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و این‌که همه ما و آینده‌مان و کسانی که بعد از ما خواهند آمد وابسته به آن هستیم توجه می‌کنیم. با همه این‌ها، زمانی که به موضوعات جدید می‌پردازیم، سؤالات جدیدی مطرح می‌شوند و مسائلی طرح خواهند شد که قبلاً به آن‌ها توجه نکرده بودیم.

خواندن کتاب تفکر جامعه شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب تفکر جامعه شناختی برای اساتید، پژوهشگران، کنشگران و دانشجویان رشته جامعه‌شناسی و رشته‌های مرتبط با آن امری حیاتی و لذت‌بخش محسوب می‌شود.

بخشی از کتاب تفکر جامعه شناختی

«ما ممکن است احساس کنیم منزوی هستیم، تنها هستیم و به‌ظاهر قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیستیم. بااین‌حال نمی‌توانیم جدا از یکدیگر زندگی کنیم. ممکن است از این‌که با شرایطی که بر آن کنترلی نداریم محدود شده‌ایم ابراز تنفر کرده و با امتناع از همنوایی با انتظارات دیگران در پی دفاع از آزادی‌مان باشیم. ممکن است از عدم وجود سرگرمی‌های آنی در گوشی‌های موبایل مان، یا استفاده از زمان برای مطالعه، تغذیه، بحث، و تأمل دلخور باشیم. نیاز به شناخت دیگران داریم، اما اگر این شناخت کسب نشود یا به شیوه مورد انتظارمان در اختیار ما قرار نگیرد، ممکن است به ناامیدی و رنجش منجر شود. داشتن احساس‌های متضاد یا ایفای کنش‌های مختلف بسته به شرایط بخش رایجی از تجربیات ماست. شرایط انسانی در حال منجر شدن به وضعیت‌های بغرنجی است که ناکامی، همچنین تخیل و خلاقیت را به وجود می‌آورد.

این‌که کنش‌های ما چگونه به نظر می‌رسند از طریق شیوه‌ای است که ما و دیگران در این روابط درگیر می‌شویم. کنش‌ها، خود و هویت‌های اجتماعی و فهم آن‌ها با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند. این عوامل با آگاهی از ایده‌های غالب در مورد انسان بودن شکل می‌گیرند. به عنوان مثال، ما در مورد انتخاب و عمل بر اساس انتخاب‌هایمان برای رسیدن به اهداف‌مان آزاد هستیم. شما می‌توانید قبل از این‌که به خواندن این فصل ادامه دهید، بلند شوید و یک لیوان قهوه، یا یک لیوان آب بخورید. همچنین می‌توانید پروژه تفکر جامعه‌شناختی را ترک کرده و دوره آموزشی دیگری را شروع کنید، یا اصلاً ایده مطالعه کردن را کنار بگذارید. برای شما ادامه خواندن این کتاب انتخابی از بین در بین کنش‌هایی است که در حال حاضر برای شما در دسترس است. گفته می‌شود توانایی شما برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه از این دست استفاده از آزادی‌تان است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۲۹۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۱۰۱,۰۰۰
۵۰,۵۰۰
۵۰%
تومان