دانلود و خرید کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید ميچ آلبوم ترجمه سمیرا بیات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید اثر ميچ آلبوم

کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید

نویسنده:ميچ آلبوم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید

کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید نوشتۀ میچ آلبوم با ترجمۀ سمیرا بیات در انتشارات باران خرد به چاپ رسیده است. ادی، تعمیرکار شهربازی در تصادفی کشته می‌شود و پس از مرگ در بهشت از مرگ بیدار می‌شود. او قرار است با ۵ نفر تأثیرگذار در زندگی‌اش ملاقات کند.

درباره کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید

داستان این کتاب دربارۀ شخصیتی به نام ادی، کهنه‌سرباز مجروح جنگ است. پیرمردی که در ذهنش زندگی بدون الهام داشته است. کار او تعمیر ماشین‌های یک شهربازی ساحلی است. در روز تولد ۸۳سالگی در تصادفی غم‌انگیز کشته می‌شود؛ زیرا سعی می‌کند دختر کوچکی را از سقوط نجات دهد. او در زندگی پس از مرگ بیدار می‌شود، جایی که می‌فهمد که بهشت ​​مقصد نیست.

اینجا جایی است که زندگی او توسط ۵ نفر برایش توضیح داده می‌شود که برخی از آن‌ها را می‌شناخت و برخی دیگر غریبه بودند. کسانی که یا ادی روی زندگی آن‌ها تأثیر قابل‌توجهی داشت یا آن‌ها در زندگی ادی تأثیرگذار بودند. یکی پس از دیگری، از کودکی تا سربازی تا پیری، پیوندهای خود را با او بر روی زمین مرور می‌کنند و اسرار زندگی «بی‌معنی» او را روشن می‌کنند و راز وحشتناک پشت این سؤال ابدی را فاش می‌کنند: «چرا من اینجا بودم؟».

خواندن کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران داستان‌های فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میچ آلبوم

میچ آلبوم در سال ۱۹۵۸ در نیوجرسی متولد شد. او نویسنده، نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نگار، نوازنده و مجری رادیو و تلویزیون است. آثار او از پرفروش‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های آمریکا هستند. داستان‌های او زمینۀ روان‌شناسی و فلسفی دارند و بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند البته نه‌تنها در آمریکا بلکه در سراسر دنیا مورد استقبال انبوهی از مخاطبان بوده است.

شروع فعالیت‌های ادبی و هنری او با کاریکاتور بود. او در ابتدا کاریکاتور می‌کشید و بعدها به موسیقی علاقه پیدا کرد و با یادگرفتن پیانو، به عضویت گروه‌های موسیقی درآمد. اما یک رخداد مهم و تأثیرگذار در زندگی او نقش حیاتی دارد؛ میچ در سال ۱۹۹۵، با موری شوارتز ملاقاتی داشت. شوارتز پیش‌تر استاد جامعه‌شناسی‌اش بود، این قرار ملاقات و گفت‌وگوهای آنها سبب شد تا کتاب سه‌شنبه‌ها با موری نوشته شود. کتابی که یکی از مهم‌ترین آثار پرونده ادبی او محسوب می‌شود. این قرار ملاقات و این کتاب، آلبوم را از یک خبرنگار ساده ورزشی‌نویس به نویسنده‌ای شناخته شده و معروف تبدیل کرد.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آثار میچ آلبوم، زاویه نگاهی است که او به پدیده‌های پیرامونی خود دارد. قلم او و سبک نویسندگی‌اش ساده و به‌دوراز هرگونه ابهام است. در آثار او روایت به‌گونه‌ای پیش می‌رود که مخاطب را تا پایان، با کنجکاوی هرچه‌تمام‌تر همراه می‌کند.

نخستین تماس تلفنی از بهشت، در جست‌وجوی چیکا، تارهای جادویی فرانکی پرستو، ذره‌ای ایمان داشته باش، برای یک روز بیشتر، سه‌شنبه‌ها با موری، ارباب زمان و نفر دیگری که در بهشت ملاقات می‌کنید از جمله آثار ترجمه شده از میچ آلبوم به زبان فارسی است.

بخشی از کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنید

«داستانی که اینک در حال خواندن آن هستید، داستان زندگی ادی است. داستانی که با مرگ ادی و غروب خورشید زندگی‌اش آغاز می‌گردد. شاید با خود فکر کنید چقدر داستان عجیبی است اما به نظر من هر پایانی می‌تواند نوعی آغاز باشد با تفاوت این‌که فقط ما از شروع آن لحظه غافل هستیم.

آخرین ساعات زندگی ادی مانند تمام مردم عادی دیگر بود. او این ساعات از عمر خود را در یک مجموعه تفریحی به نام رابی پییر در کنار اقیانوس بزرگ به سر برد. پارکی عجیب‌وغریب که برای تمام افرادی که به آن‌جا می‌آمدند جذابیت‌های خاصی داشت. یک محوطهٔ بزرگ، چرخ‌وفلک بسیار بزرگ، ترن هوایی، پیست ماشین‌سواری، مغازهٔ آب‌نبات و تنقلات فروشی و یک محوطهٔ بازی‌های گوناگون که یکی از بازی‌های جالب آن شلیک توپ‌های پر از آب به‌طرف دلقک بود. آن‌جا یک پیست رانندگی هم داشت. محلی که به‌تازگی به مجموعه اضافه شده بود به نام فردی‌فری‌فال. این‌جا همان‌جایی است که ادی در اثر تصادف جان خود را از دست داد و مرگش سر تیتر گزارشات روزنامه‌های ایالت شد.

ادی در زمان مرگش مردی کوتاه‌قد و خپل بود. مردی با موهای سفید، گردنی کوتاه و سینه‌ای پهن که روی بازوهای لاغرش خالکوبی نشان ارتش به چشم می‌خورد. پاهایش این اواخر لاغر شده بود و زانوی آسیب‌دیده‌اش که از زمان جنگ دچار ناراحتی شده بود به‌شدت ورم‌کرده بود. او برای راه رفتن مجبور بود از عصا استفاده کند و از بس که در محیط پارک این‌طرف و آن‌طرف رفته بود پوست صورتش چروکیده و آفتاب‌سوخته شده بود.»

نظرات کاربران

زهرا
۱۴۰۲/۱۲/۰۹

اصلا خوشم نیومد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان