دانلود و خرید کتاب راهنمای مشاوره طراحی مسیر زندگی مارک ال. ساویکاس ترجمه حمید هاشم مطوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای مشاوره طراحی مسیر زندگی

کتاب راهنمای مشاوره طراحی مسیر زندگی نوشتهٔ مارک ال. ساویکاس و ترجمهٔ حمید هاشم مطوری است و انتشارات رهنج آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای مشاوره طراحی مسیر زندگی

راهنمای مشاوره طراحی مسیر زندگی، شامل مداخلات اصل‌محوری است که می‌تواند توسط مشاوران به کار گرفته شود تا به ایجاد گذارهای مسیر شغلی توسط مراجعان کمک کند. این کتابچه راهنمای توانمندسازی دانشجویان فارغ‌التحصیل و مشاوران در توسعه دانش، مهارت‌ها و رفتارها در مداخلات مربوط به طراحی زندگی در مشاوره سازه‌گرایی مسیر شغلی است. به زبان ساده‌تر این کتابچهٔ راهنما مشاوران طراحی زندگی را ترغیب می‌کند که در زمینه اقداماتی که برای تحول فوری مراجع انجام می‌دهند و دلایل انجام این اقدامات، آگاهانه‌تر قدم بردارند. همچنین این کتاب به محققان برای بهبود یکپارچگی گفتمان طراحی زندگی، هنگام انجام مطالعات درمانی کمک می‌کند.

این کتابچهٔ راهنما پروتکلی را برای مشاوره طراحی زندگی، ارائه می‌کند که مشاوران را قادر می‌سازد، درحالی‌که چهارچوبی برای بررسی دغدغه‌های مسیر شغلی مراجع در اختیاردارند،‌ وارد دفتر کارشان شوند. این کتابچهٔ راهنما مراحل درمان را به‌صورت اصول جلسه به جلسه و یک طرح کلی از فرایندهای انجام کار توصیف می‌کند. هر جزء، شامل گام‌های انعطاف‌پذیر به‌روشنی تعریف‌شده برای تمرین عادی روزانه است. تکنیک‌ها و راهبردهای مشاوره، عینی و خاص هستند و از طریق ارائه مثال‌های مربوط به مراجعان، تبیین شده‌اند. هرچند دستورالعمل‌ها ساختاریافته و منظم هستند، اما به شیوه‌ای انعطاف‌پذیر به مشاوران، اجازه می‌دهند، ارزش‌ها و موقعیت‌هایشان را به‌درستی بررسی کنند. مشاوران، به‌جای استفاده مکانیکی از دستورالعمل‌ها، به‌صورت بازتاب گونه از آن‌ها تا حدی که با نیازها و واقعیت مراجع منطبق هستند، استفاده می‌کنند.

خواندن کتاب راهنمای مشاوره طراحی مسیر زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مشاوران، روان‌شناسان و روان‌درمانگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای مشاوره طراحی مسیر زندگی

«در شروع مشاوره، مشاور مراجع را به سمت فرایند سوق می‌دهد. آن‌ها در مورد سه جنبه از فرایندهای مشاوره، به‌طور ضمنی یا آشکار باهم صحبت می‌کنند. نخست اینکه مراجعان، متخصص محتوای زندگی‌شان و مشاوران، متخصص فرایند مشاوره می‌باشند. دوم اینکه مراجعان، به جلسات مشاوره جهت می‌دهند، درحالی‌که مشاوران از پشت سر بر فرایند مشاوره نظارت دارند؛ و سوم اینکه وظیفه مشاور، برانگیختن مراجع برای عمل کردن است. نبوغ مشاور  در پرسیدن سؤال است نه در پیشنهاد دادن پاسخ‌ها.

با توجه به این موضوع، مشاوران، مراجعان را همان‌گونه که هستند ملاقات می‌کنند. پذیرش دغدغه‌ها و اهداف مراجعان، باعث می‌شود آن‌ها (مراجعان) احساس کنند،‌ متخصصانی هستند که دارند جلسه مشاوره را هدایت می‌کنند. اکتشاف معنا و احساسی که مراجعان در موقعیت‌هایشان دارند حرکت روبه‌جلو را تسریع می‌کند. با انجام این عمل، مشاوران، بهترین تشخیص و بازخورد را به مراجعان ارائه می‌دهند. همچنین مشاوران به مراجعان اجازه می‌دهند تا بفهمند که مشاوران مراقبشان هستند. مراجعان، نشانه‌های مراقبت واقعی را برای حرکت سریع، (مؤثر) در نظر می‌گیرند. بسیاری از مراجعان گزارش می‌کنند مهم‌ترین لحظه (در مشاوره) زمانی برایشان اتفاق می‌افتد که مشاور به آن‌ها نشان می‌دهد، مراقبشان است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۱۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان