دانلود و خرید کتاب مبانی تحقیق کیفی کاکالی باتاچاریا ترجمه زهرا سادات مشیر استخاره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی تحقیق کیفی اثر کاکالی باتاچاریا

کتاب مبانی تحقیق کیفی

معرفی کتاب مبانی تحقیق کیفی

کتاب مبانی تحقیق کیفی نوشتهٔ کاکالی باتاچاریا و ترجمهٔ زهرا سادات مشیر استخاره و علی اصغر دورودیان است. نشر ویراست این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی تحقیق کیفی

کتاب مبانی تحقیق کیفی برابر است با یک نقشهٔ راه مهارت و پیشرفت در زمینهٔ تحقیقات کیفی. نویسنده، کاکالی باتاچاریا با استفاده از تجربیات فراوان در زمینهٔ آموزش دوره‌های مقدماتی تحقیقات کیفی، برنامه‌ای پویا برای یادگیری پارادایم‌های مختلف تحقیق ارائه داده است و دانشجویان را قادر می‌کند تا هم‌گرایی روش‌های تحقیق رایج و همچنین تفاوت‌های ظریف و پیچیده‌ای که روش‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، تشخیص دهند. این نویسنده که دانشیار گروه رهبری آموزشی در دانشگاه ایالتی کانزاس بوده است، کتاب حاضر را در هفت بخش نوشته است. مترجم‌ها توضیح داده‌اند که تحقیقات کیفی شامل مجموعه‌ای از شیوه‌های تفسیری است که جهان را قابل‌مشاهده می‌کند. این شیوه‌ها جهان را متحول می‌کند. آن‌ها جهان را به مجموعه‌ای از بازنمایی‌ها از جمله یادداشت‌های میدانی، مصاحبه‌ها، گفت‌وگوها، عکس‌ها، ضبط‌ها و یادداشت‌ها تبدیل می‌کنند. در این سطح، تحقیقات کیفی شامل رویکرد تفسیری به جهان است و این بدان معنا است که محققان کیفی، شرکت‌کنندگان را در محیط طبیعی خود مطالعه می‌کنند و سعی می‌کنند پدیده‌ها را بر اساس معانی که مردم برای آن‌ها ارائه می‌دهند، معنا یا تفسیر کنند.

خواندن کتاب مبانی تحقیق کیفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آشنایی با مبانی تحقیق کیفی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی تحقیق کیفی

«روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها تحلیل استقرایی انجام داد و چندین کتاب در مورد این روش‌ها نوشته شده است. در این بخش، من ترکیبی را ارائه می‌دهم که مجموعه‌ای از پیشنهادات ارائه شده، با حساسیت‌ها و ترجیحات من را نشان می‌دهد.

تحلیل استقرایی یا هر شکل دیگری از تحلیل داده‌ها تکراری است. معنای آن این است که هیچ قالب خطی مشخصی وجود ندارد که از طریق آن تحلیل صورت گیرد. محقق بین مراحل و فرایندهای مختلف به جلو و عقب حرکت می‌کند. به‌طورکلی تحلیل استقرایی باید شامل دستورالعمل‌های زیر باشد:

- با داده‌ها آشنا شوید (داده‌های خود را چندین بار بخوانید و دوباره بخوانید).

- از نگارش به عنوان یک سبک پرسش برای سؤالات مختلف ایجاد شده، برای درک داده‌ها، برای تحلیل تکه‌های کوچک‌تر داده، برای اتصال قطعات مختلف داده و غیره استفاده کنید.

- داده‌ها را به واحدهای تحلیلی قابل مدیریت بخش‌بندی کنید (کدگذاری). شما می‌توانید این کار را با بیرون کشیدن عبارات، جملات، بندهایی که برای شما برجسته است انجام دهید. سپس می‌توانید بخش‌هایی را که بیرون آورده‌اید به عنوان بخش‌های برجسته برچسب‌گذاری کنید. این برچسب‌ها می‌توانند توصیفی، نظری، احساسی، منعکس کننده مضامین ذهنی شما و غیره باشند. یا می‌توانید بخش‌ها را همان گونه که به نظر می‌رسند، بدون برچسب زدن، رها کنید.

- درباره روند بخش‌بندی داده، ایده‌های نظری، موضوعی و یا روش‌شناختی که در حال شکل‌گیری هستند، مواردی که در مطالعه برای شما تغییر شکل می‌دهد، سؤالات دیگری که در نتیجه بازتاب روند بخش‌بندی داده‌ها برای شما ایجاد می‌شود بنویسید.

- برخی از واحدهای تحلیلی را بر اساس هر چیزی که مناسب می‌دانید به چند گروه (گروه‌های وسیع‌تر با برچسب توصیفی) دسته‌بندی کنید. گاهی اوقات این خوشه‌بندی بر اساس معنا، رویدادهای بحرانی، ساختارهای نظری یا الگوهای مروری بر ادبیات موجود است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۸۳۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان