دانلود و خرید کتاب معلم نسل آلفا نیهال یورتسون ترجمه محرم نقی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معلم نسل آلفا

کتاب معلم نسل آلفا نوشتهٔ نیهال یورتسون و ترجمهٔ محرم نقی زاده و کیارش رمضان نژاد است. موسسه مدارس یادگیرنده مرآت این کتاب را در سال ۱۴۰۲ روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب معلم نسل آلفا

گفته شده است که هر نسل، ویژگی‌های متمایز خود را به‌دلیل تجربهٔ مشترک زمانی دارد؛ ویژگی‌هایی که باتوجه‌به تغییرات سریع و همه‌جانبه، با نسل‌های پیش متفاوت است. این تجربهٔ زمانی مشترک نسل آلفا که از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شده، مجموعهٔ جدیدی از طبقه‌بندی نسل‌ها در قرن جدید است که با حروف یونانی نام‌گذاری شده است. نسل پیش آخرین مجموعه با آخرین حروف انگلیسی (یعنی Z) نام‌گذاری شده بود. نسل آلفا نسلی است که کاملاً در قرن جدید همراه با تولد اینستاگرام و آیپد به دنیا آمده و تجربیات گذشتهٔ ما را نداشته و برعکس تجربیات فناورانه‌ای را تجربه کرده که رخ‌نمون آن در ارزش‌ها، مهارت‌ها و اطلاعات آن مشهود است. شناخت این نسل به‌منظور تعامل با آن در مدرسه و کلاس درس بسیار ضروری است. نسل آلفا با فرصت‌ها و تهدید‌های خود، خانواده، مدرسه و جامعه را به چالش می‌کشد. معلمان به‌عنوان افراد مرجع جامعه و به‌عنوان پیشگامان عرصهٔ آموزش، همواره نیازمند یک تعامل سازنده‌اند تا از تجربهٔ آن اولیا و دیگر افراد جامعه را بهره‌مند کنند. کتاب معلم نسل آلفا درمورد تدریس اثربخش و تدریس خلاق برای چنین نسلی سخن گفته است.

این کتاب که حاوی ۹ فصل و ۹ پیشنهاد است، به موضوعاتی همچون نسل آلفا، نسل‌های پیش از آلفا، مهارت‌های زندگی و شغلی، ایده‌های بزرگ و پرسش‌های اساسی، خلاقیت و یادگیری، تمایز و مؤلفه‌های آن، مدیریت کلاس درسی، سنجش و ارزیابی در کلاس‌های درسی نسل آلفا، استفاده از هوش دیجیتالی و استفاده از سواد داده برای درک نسل آلفا پرداخته است. نیهال یورتسون، نویسندهٔ کتاب حاضر، یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشکدهٔ علوم تربیتی دانشگاه «باهچه شهیر» است. او مدرک دکترا در رشتۀ برنامهٔ درسی و آموزشی دارد. این نویسنده، کتاب حاضر را با هدف کمک به معلمان برای دستیابی به دیدگاهی چندبعدی درمورد روندها و رویکردهای جاری در آموزش و مدیریت کلاس‌های درسی خود تهیه کرده است؛ کلاس‌هایی که استقبال از جوان‌ترین نسل (یعنی نسل آلفا) را آغاز کرده است.

خواندن کتاب معلم نسل آلفا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به آموزگاران، آموزش‌کاران، مسئولان و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش در ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معلم نسل آلفا

«یکی از واقعیت‌های پذیرفته شده در جوامع این است که پیشرفت در زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی صرفا با بهره‌گیری و به‌کارگیریِ تجربیات و دانش انتقال‌یافته از گذشته امکان‌پذیر است. همانطور که گفته شد، ارزش‌های مشترک و فرهنگ دچار تغییر و تحول می‌شوند و در حین انتقال به نسل جدید، شکل متفاوتی پیدا می‌کنند. این واقعیت که هر نسل با این باور به دنیا می‌آید که می‌تواند مسیر وقایع را تغییر دهد، باعث می‌شود اقدامات متعددی انجام شود که به این تغییر سرعت و جاودانگی ببخشد. آنچه اغلب باید به آن توجه کرد این است که تفاوت‌هایی که مرز بین نسل‌ها را مشخص می‌کنند، در طول زمان مطابق با «جَو» هر دوره دچار تغییر می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان