دانلود و خرید عقاید یک دلقک ترجمه مینا امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

کتاب عقاید یک دلقک

نویسنده:هاینریش بل
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک نوشتهٔ هاینریش بل و ترجمهٔ مینا امیری است. انتشارات باران خرد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. عقاید یک دلقک اولین‌بار در سال ۱۹۶۳ به چاپ رسید.

درباره کتاب عقاید یک دلقک

داستان این رمان که در آلمان غربی در خلال دوران بازسازی پس از جنگ جهانی دوم می گذرد، دورویی و تزویر موجود در جامعهٔ آلمان در سرکوب و فراموش‌کردن خاطرات تاریخی به منظور تمرکز و توجه به بازسازی مادی کشور را مورد واکاوی و کنکاش قرار می‌دهد. در رمان عقاید یک دلقک، شخصیت دلقک که هانس اشنیر نام دارد و راوی داستان نیز هست، نمایندهٔ روح جمعی این اجتماع است. هاینریش بل از طریق مکالمات دلقک با اعضای خانواده‌اش و دیگران که بازتاب‌دهندهٔ خاستگاه‌های مختلف و گوناگون جامعه هستند، نقدهای تند و گزنده‌ای به دنیای آن زمان، به‌خصوص نهادهایی از قبیل کلیسا و صنعت وارد می‌سازد.

خواندن کتاب عقاید یک دلقک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ رمان‌های مشهور جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هاینریش بل

هاینریش بل در سال ۱۹۱۷ به دنیا آمد و در ۱۹۸۵ از دنیا رفت. بیش‌تر کتاب‌های این نویسندهٔ آلمانی برندهٔ نوبل دررابطه‌با جنگ جهانی است. او در ۲۰سالگی پس از اخذ دیپلم در یک کتاب‌فروشی مشغول به کار شد، اما سال بعد هم‌زمان با آغاز جنگ جهانی دوم، به خدمت سربازی فراخوانده شد و تا ۱۹۴۵ را در جبهه‌های جنگ بود. با اینکه خانواده‌اش با نازی‌ها و حزب ناسیونال سوسیالیسم مخالف بودند، او در ابتدا با آن‌ها همدلی داشت. نامه‌هایی که بل از جبههٔ جنگ به دوست‌دختر و همسر آینده‌اش، «آنه ماری»، می‌نوشت به‌خوبی این مدعا را اثبات می‌کند، اما پس از زخمی‌شدن در جبههٔ شرق، دیدگاهش تغییر کرد و به عمق فاجعهٔ جنگ و جنایت رژیم نازی پی برد.

هاینریش بل در ۱۹۴۷ اولین داستان‌های خود را منتشر کرد و با چاپ «قطار به موقع رسید»، در ۱۹۴۹ مشهور شد. بل در ۱۹۵۱ با برنده‌شدن در جایزهٔ ادبی گروه ۴۷ برای داستان «گوسفند سیاه» موفق به دریافت اولین جایزهٔ ادبی خود شد. در ۱۹۷۱ ریاست انجمن قلم آلمان را بر عهده گرفت و تا ۱۹۷۴ ریاست انجمن بین‌المللی قلم را پذیرفت. او در ۱۹۷۲ به‌عنوان دومین آلمانی، پس از «توماس مان»، جایزهٔ ادبی نوبل را از آن خود کرد. هاینریش بُل عاشق مردمان ساده و بی‌غل‌وغش است و قهرمانان داستان‌های او درماندگان و شکست‌خوردگانند، اما بُل آن‌ها را شکست‌خورده نمی‌داند.

از جمله مهم‌ترین آثار هاینریش بل می‌توان به این موارد اشاره کرد: «قطار به موقع رسید»، «بیلیارد در ساعت نه‌ونیم»، «عقاید یک دلقک»، «سیمای زنی در میان جمع»، «آبروی ازدست‌رفتهٔ کاترینا بلوم»، «شبکه امنیتی» و «از وقتی که جنگ درگرفت تا وقتی که جنگ تمام شد».

بخشی از کتاب عقاید یک دلقک

«او پاکت را از زیر در به درون اتاق فرستاد، من از روی تخت بلند شدم و پاکت را برداشتم و بعد آن را باز کردم، درون پاکت یک بلیت درجه دو از بوخوم به مقصد بن قرار داشت و کرایه تاکسی خیلی دقیق و حساب شده گذاشته شده بود: دقیقاً ۶ مارک و ۵۰. تنها امید من این بود که کرایه را حدوداً ۱۰ مارک حساب کند و درصورتی‌که بلیت درجه‌یک برایم می‌گرفت می‌توانستم آن را با یک بلیت درجه دو عوض کنم که در آن صورت حدوداً ۵ مارک برایم باقی می‌ماند. کاسترت از خارج اتاق فریاد کشید همه‌چیز درست است و من هم گفتم: بله درسته کرم چندش‌آور مسیحی؛ حالا برو بیرون! بعد گفت یک کم صبر کن تو نمی‌توانی و من مجدداً فریاد کشیدم برو بیرون! چند لحظه‌ای سکوت بر همه‌جا حکم‌فرما شد. بعد صدای قدم‌هایش شنیده شد که از پله‌ها پایین رفت. افراد دنیای مادی نه تنها هوش بیشتری دارند بلکه سخاوتمندتر و باوجدان‌تر از افرادی هستند که خودشان را متدین می‌نامند. من سوار تراموا شدم تا به راه‌آهن بروم شاید به این شکل مقداری پول برای سیگار و نوشیدنی بماند. شب گذشته تلگرامی به مونیکا سیلوز در بن زده بودم که خانم مسئول پانسیون پول آن را با من حساب کرد گویا کاسترت آن را پرداخت نکرده بود، به هر صورت من برای گرفتن تاکسی پول کافی نداشتم. پیش از اینکه باخبر شوم گوبلنز قراردادش را لغو کرده است برای آن‌ها تلگرام زده بودم ولی آن‌ها قبل از من این کار را کرده بودند و این مسئله آزارم می‌داد. دوست داشتم خودم قرارداد را لغو کنم و به‌وسیله تلگرام آن‌ها را از تصمیمم آگاه نمایم: «به خاطر آسیب جدی که به زانویم وارد شده است نمی‌توانم روی صحنه بروم». لااقل یک کار سودمند کردم و به مونیکا تلگرام زدم و از او خواهش کردم تا آپارتمانم را برای فردا آماده نماید.»

معرفی نویسنده
عکس هاینریش بل
هاینریش بل

هاینریش بل با نام کامل هاینریش تئودور بل (زاده‌ی ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷، کلن، آلمان - درگذشته در ۱۶ جولای ۱۹۸۵، بورنهایم-مرتن، نزدیکی کلن، آلمان غربی)، نویسنده‌ی آلمانی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۷۲ است. رمان‌های کنایه‌آمیز بل در باب رنج‌های زندگی آلمانی‌ها در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، روان‌شناسی ملت در حال تغییر آلمان را به تصویر می‌کشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۲۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان