دانلود و خرید کتاب توانمندی های نهان آدام گرانت ترجمه میثم همدمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توانمندی های نهان اثر آدام گرانت

کتاب توانمندی های نهان

نویسنده:آدام گرانت
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۳از ۴۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب توانمندی های نهان

کتاب توانمندی های نهان؛ علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر نوشتهٔ آدام گرانت و ترجمهٔ میثم همدمی است و نشر نوین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب توانمندی های نهان

همۀ افراد توانمندی‌های نهانی دارند که خودشان یا دیگران آن‌ها را نادیده می‌گیرند. موضوع کتاب توانمندی‌های نهان چگونگی آشکارسازی این توانمندی‌هاست.

باور عمومی این است که رسیدن به دستاوردهای بزرگ، بیش از آنکه نیازمند تلاش فردی باشد، مستلزم داشتن استعدادی است که همراه فرد زاده می‌شود. همین باور باعث می‌شود دانش‌آموزان مستعد در مدارس و کودکان نابغه در موسیقی را ستایش کنیم.

آدام گرانت در کتاب توانمندی های نهان به ما نشان می‌دهد چطور همۀ ما می‌توانیم برای کسب دستاوردهای بزرگ‌تر به ‌پا خیزیم و لازم نیست از دوران کودکی نابغه باشیم.

با مطالعۀ کتاب توانمندی‌های نهان به این درک خواهیم رسید که شاخص راستین برای ارزیابی توانمندی‌های ما، نه بلندای قله‌ای که به آن رسیده‌ایم، بلکه میزان مسافتی است که برای صعود به آن قله پشت سر گذاشته‌ایم.

خواندن کتاب توانمندی های نهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به کتاب‌های روان‌شناسی، انگیزشی، رشد فردی و موفقیت با مایه‌های علمی علاقه دارید، از خواندن کتاب توانمندی های نهان لذت وافری خواهید برد.

درباره آدام گرانت

آدام گرنت ۱۳ اوت ۱ ۹۸۱ در آمریکا متولد شد. او نویسنده و استاد مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. آدام گرنت در شهر دیترویت ایالت میشیگان بزرگ شد و به خاطر کسب افتخارات بالای علمی در سنین جوانی در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا شهرت دارد.

بخشی از کتاب توانمندی های نهان

«در اواخر قرن ۱۹، یک بنیان‌گذار روان‌شناسی ادعایی جسورانه مطرح کرد. ویلیام جیمز نوشت: «تا سی‌سالگی، منش همچون گچ سفت می‌شود و پس از آن، دیگر هرگز نرم نخواهد شد.» کودکان احتمالاً بتوانند منش خود را تغییر دهند، اما بزرگسالان شانسی برای این کار ندارند.

اخیراً، گروهی از پژوهشگران علوم اجتماعی آزمایشی را برای آزمودن این فرضیه اجرا کردند. آنان ۱۵۰۰ کارآفرین در غرب آفریقا -گروهی از زنان و مردان ۳۰، ۴۰ و ۵۰ ساله- را بررسی کردند که استارتاپ‌های کوچکی را در زمینهٔ تولید، خدمت‌رسانی و تجارت اداره می‌کردند. پژوهشگران این افراد را به‌طور تصادفی در سه گروه قرار دادند: یکی از آن‌ها گروه کنترل محسوب می‌شد؛ اعضای این گروه کارهایشان را طبق معمول همیشه انجام می‌دادند. دو گروه دیگر گروه‌های آموزشی بودند؛ آنان یک هفته را صرف یادگیری مفاهیم جدیدی کردند، این مفاهیم را در مطالعات موردی روی سایر کارآفرینان تجزیه‌وتحلیل کرده و ازطریق روش نقش‌آفرینی و تمرینات بازتاب‌دهنده، آن‌ها را در کسب‌وکارهای خود به کار گرفتند. تفاوت میان این دو گروه آن بود که یا آموزش‌هایشان بر مهارت‌های شناختی متمرکز بود یا بر مهارت‌های منش.

اعضایِ گروه مهارت‌های شناختی در یک دورهٔ معتبر آموزش‌های کسب‌وکاری حضور یافتند که شرکت اینترنشنال فاینَنس برگزار کرده بود. آنان امور مالی، حسابداری، منابع انسانی، بازاریابی و قیمت‌گذاری را مطالعه کردند و از آموخته‌هایشان برای مواجهه با چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها بهره گرفتند. اعضای گروه مهارت‌های منش در کلاسی شرکت کردند که روان‌شناسان طراحی کرده بودند تا ابتکار عمل شخصی را به آنان بیاموزند. آن‌ها پیشگام، منضبط و مصمم بودن را مطالعه کرده و به مرحلهٔ عمل درآوردن این ویژگی‌ها را تمرین کردند.

یادگیری مهارت‌های منش تأثیر چشمگیری داشت. سود شرکت‌های کارآفرینانی که فقط پنج روز بر تقویت این مهارت‌ها کار کرده بودند، طی دو سال بعد، به‌طور متوسط ۳۰ درصد افزایش یافت. این میزان تقریباً سه برابر مزیت حاصل‌شده از فراگیری مهارت‌های شناختی بود. شاید مطالعهٔ امور مالی و بازاریابی افراد را برای سرمایه‌گذاری روی فرصت‌ها تجهیز می‌کرد، اما یادگیریِ پیشگام و منضبط بودن آنان را قادر می‌ساخت تا خودشان فرصت‌هایی را خلق کنند. آن‌ها یاد گرفته بودند که به‌جای واکنش به تغییرات بازار، این تغییرات را پیش‌بینی کنند. آنان ایده‌های خلاقانه‌تری آفریدند و محصولات تازهٔ بیشتری عرضه کردند. هنگامی‌که با موانع مالی مواجه می‌شدند، به‌جای تسلیم شدن، منعطف‌تر و کاردان‌تر عمل می‌کردند و در جست‌وجوی وام‌های مالی برمی‌آمدند.»

معرفی نویسنده
عکس آدام گرانت
آدام گرانت

آدام گرانت نویسنده‌ی آمریکایی است که طی هفت سال متوالی، به عنوان برترین استاد دانشگاه وارتون انتخاب شده است. به عنوان یک روانشناس سازمانی، گرانت بررسی می‌کند که چگونه می‌توانیم انگیزه و معنا را در زندگی پیدا کنیم و حیاتی سخاوتمندانه و خلاقانه‌تر داشته باشیم. او همچنین به عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار در زمینه‌ی مدیریت در جهان شناخته شده و نامش اکنون بین نام اعضای گروه ۴۰ زیر ۴۰ مجله‌ی فورچون به چشم می‌خورد. فعالیت‌های گرانت تاکنون در دنیای تجارت و فناوری‌های بزرگ، بسیار تاثیرگذار بوده است و شرکت‌ها تا به امروز، سعی داشته‌اند اصول او را در فرهنگ‌ها و شیوه‌های کاری خود پیاده‌سازی کنند.

نظرات کاربران

Saeedeh
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

یکی از نقاط قوت آدام گرانت اینه که روی موضوعات به‌ظاهر کوچیکی دست می‌ذاره که خیلی از نویسنده‌ها در بخش‌هایی از تحقیقاتشون بهش اشاره کردن اما اون موضوع رو بسط ندادن. از مطالعهٔ کتاب لذت خواهید برد و به‌قول ٱپرا وینفری

- بیشتر
محمد محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

مگه میشه آدام گرانت کتابی بنویسه که فوق العاده نباشه

احمد زارعی
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

خوب

Amir G
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

کتاب یه کتابی بود که پر مایه بود و مطالب خوبی برای گفتن داشت، ولی کشش نداشت! مطالب رو لذت بخش ارائه نمیداد و تقریبا تا وسطای کتاب هم انسجام نداشت و نمیدونستم کلا هدف این کتاب چیه. خیلی از موضوعاتی

- بیشتر
Armin
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

من به خاطر اسم نویسنده نسخه کاغذی کتاب را مطالعه کردم. اما کتاب از دید من چندان حرف جدیدی برای ارائه نداشت اگر با مفاهیمی مثل تاب‌آوری، شکست، یادگیری، کمال‌گرایی، ساخت عادت و مربی گری آشنایی دارید، این کتاب احتمالا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۵)
شخصی که با او رقابت می‌کنید خودِ پیشین شماست و پیشرفت‌های حاصله به خود آتی شما بدل خواهند شد. هدف شما بی‌نقص شدن نیست؛ برای برتری می‌کوشید. در این حالت تنها راه برنده شدن رشد کردن است.
Saeedeh
وقتی اشتیاق وجود داشته باشد، پشتکار با احتمال بیشتری به عملکرد تبدیل می‌شود.
Saeedeh
برترین راه برای تسهیل رشد به استقبال سختی رفتن، جست‌وجو و تشدید آن است.
Saeedeh
بهترین درمان برای احساس خجالت ناشی از اشتباهات، ارتکاب اشتباهات بیشتر است.
سهیل مقدم
مهم نیست چقدر سخت تلاش می‌کنید، مهم میزان رشد شماست و رشد به چیزی بیش از یک طرز فکر نیاز دارد و با مجموعه مهارت‌هایی آغاز می‌شود که معمولاً آن‌ها را نادیده می‌گیریم.
Saeedeh
«اگر کارتان را به‌راحتی پیش می‌برید، پس دارید آن را اشتباه انجام می‌دهید.»
سهیل مقدم
معیار واقعی برای توانمندی‌های شما نه بلندای قله‌ای است که به آن رسیده‌اید، بلکه میزان مسافتی است که برای رسیدن به آن قله طی کرده‌اید.
کاربر ۸۸۹۷۲۲
اگر منتظر بمانیم برای مقابله با چالشی جدید آماده شویم و بعد دست به کار شویم، چه‌بسا هیچ‌گاه زمان دست به کار شدنمان فرا نرسد. شاید هرگز روزی نیاید که از خواب برخیزیم و ناگهان احساس آمادگی کنیم. به‌هرحال، با اقدام کردن است که آماده می‌شویم.
Saeedeh
وقتی به اشتباه کردن ترغیب شویم، درنهایت کمتر اشتباه خواهیم کرد. اشتباهات نخستین به ما کمک می‌کنند تا پاسخ صحیح را به خاطر بسپاریم و به ما انگیزه می‌دهند که به مسیر یادگیری‌مان ادامه دهیم.
Saeedeh
نکتهٔ مهم در مورد توانمندی‌ها نقطهٔ شروعتان نیست، بلکه مسافتی است که طی می‌کنید. ما باید کمتر بر نقطهٔ شروع و بیشتر بر مسافت طی‌شده تمرکز کنیم.
Saeedeh

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان