دانلود و خرید کتاب مشاور پزشکی خانواده جان سی. هاربرت ترجمه اسماعیل عبدالرحیم کاشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشاور پزشکی خانواده اثر جان سی. هاربرت

کتاب مشاور پزشکی خانواده

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مشاور پزشکی خانواده

کتاب مشاور پزشکی خانواده نوشتهٔ جان سی. هاربرت و ترجمهٔ اسماعیل عبدالرحیم کاشی است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را منتشر کرده است؛ بهترین راهنمای شما در مراقبت پزشکی از خود.

درباره کتاب مشاور پزشکی خانواده

کتاب مشاور پزشکی خانواده دربارهٔ راه‌های تشخیص علائم، پیش‌آگهی و پیشگیری بیش از ۴۲۵ بیماری و روش‌های درمان آن‌ها با زبانی ساده و روشی قابل‌فهم سخن گفته است. این کتاب که چندین بخش دارد، ضمن ارائهٔ برخی روش‌های درمانی ساده برای بیماری‌ها، شیوهٔ مناسب مواجهه با علائم و نشانه‌های مهم و هشداردهنده را تشریح کرده است. درمورد علائم به‌ظاهر کم‌اهمیتی که با وجود روش‌های درمانی مقدماتی تداوم می‌یابد، مراجعه به پزشک توصیه شده است. در این کتاب روش‌های مناسب برای دستیابی به بهترین نوع درمان در شرایط مختلف بیان شده و رهنمودهای مهمی درمورد معاینه توسط خودِ شخص در برخی از بیماری‌های مهم و شایع مثل سرطان پستان ارائه شده است. عنوان برخی از بخش‌های این اثر عبارت است از «غدد درون‌ریز و اختلالات آنها»، «ضمیمه ۱: سیگار کشیدن»، «چگونه مسئولیت سلامتی خود را به عهده گیریم»، «دهان، حلق و دستگاه گوارش» و «دستگاه اسکلتی عضلانی و اختلالات آن».

خواندن کتاب مشاور پزشکی خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ اطلاعات عمومی درمورد بیماری‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مشاور پزشکی خانواده

«مشکلات پزشکی زنان

ما در عصری زندگی می‌کنیم که زنان آزادی بی‌سابقه‌ای دارند، از آموزش و بهداشت بهتری برخوردار شده‌اند و آگاهیهای بهداشتی بیشتری حتی نسبت به چند سال پیش دارند. در حال حاضر برای اکثر زنان فشارهای اجتماعی که آنها را از بحث در مورد ویژگیهای جنسی زنانه، تکامل جسمانی، و عملکرد جنسی بدن باز می‌دارد، از مردان بیشتر نیست. این پیشرفت مطلوبی است زیرا غفلت و اکراه از آگاهی و بحث در مورد ویژگیهای جنسی و مشکلات پزشکی مربوط به آن باعث مصائب بی‌شماری شده است. توجه بهداشتی به کلیه قسمتهای بدن باید در همه جا مورد تشویق قرار گیرد. با غلبه بر غفلت و فهم نادرست، از شرمساری، بزهکاری، بی‌توجهی به سلامتی، بیماری، و زندگیهای متلاشی شده جلوگیری خواهد شد. این مطالب را بخوانید و به دختران خود آموزش دهید.

اختلالات قاعدگی

دوره طبیعی قاعدگی

دوره قاعدگی از اولین روز خونریزی از مهبل (روز ۱) شروع می‌شود و درست قبل از شروع خونریزی بعدی خاتمه می‌یابد. طول مدت دوره به طور متوسط ۲۸ روز است ولی تعداد نسبتاً کمی از زنان طول دوره‌شان دقیقاً ۲۸ روز است. میزان طبیعی آن از ۱۸ تا ۴۰ روز است. فاصله بین قاعدگیها درست بعد از شروع اولین قاعدگی (menarche) و قبل از اتمام قاعدگی (یائسگی) بیشترین بی‌ثباتی را دارد. اولین قاعدگی معمولا بین ۱۱ تا ۱۴ سالگی (در دخترانی که وزن بیش از اندازه دارند زودتر) بروز می‌کند، در حالی که یائسگی معمولا بین ۴۵ تا ۵۵ سالگی (به‌طور متوسط ۵۱ سال) پدید می‌آید. هنگامی که دوره‌های قاعدگی به‌طور منظم برقرار شدند، به‌ندرت بیش از ۵ روز تغییر خواهند کرد. خونریزی معمولا ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد. خونریزی طبیعی بین ۳۰ تا ۱۳۰ میلی‌لیتر متغیر است. زنانی که از قرصهای ضدبارداری استفاده می‌کنند، معمولا خونریزی کمتری دارند.

خون قاعدگی عمدتاً به دلیل باکتریهای مهبل، ممکن است بوی ناخوشایندی داشته باشد. بنابراین رعایت دقیق بهداشت و تعویض مکرر نوارهای بهداشتی یا تامپونها هنگام قاعدگی، اهمیت دارد. افسانه قدیمی مبنی بر اینکه نباید حین قاعدگی حمام کرد، حقیقت ندارد. یبوست خفیفی که اغلب با قاعدگی همراه است در اثر عمل پروژسترون در کند کردن فعالیت روده ایجاد می‌شود. الیاف غذایی بیشتری به رژیم غذایی خود بیفزایید و در این شرایط برای جلوگیری از یبوست آب بیشتری بنوشید.

دوره قاعدگی را می‌توان به سه مرحله مشخص تقسیم کرد. در مرحله قبل از تخمک‌گذاری که از اولین روز قاعدگی شروع می‌شود، لایه داخلی رحم ریزش می‌کند و سپس بتدریج دوباره شروع به ساخته شدن می‌کند. مقدار هورمون محرک فولیکول (FSH). که توسط غده هیپوفیز در مغز ترشح می‌شود، شروع به افزایش می‌کند و حداقل یکی از فولیکولهای موجود در هر دو تخمدان را برای بالغ شدن و آمادگی برای تخمک‌گذاری، تحریک می‌کند. سپس هورمون جسم زرد (LH) نیز توسط هیپوفیز ترشح می‌شود و میزان آن شروع به افزایش می‌کند و باعث بلوغ بیشتر فولیکول تخمدان می‌گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۲۳ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۲۳ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان