دانلود و خرید کتاب ایران و بیزانس نینا پیگولفسکایا ترجمه کامبیز میربهاء
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایران و بیزانس اثر نینا پیگولفسکایا

کتاب ایران و بیزانس

معرفی کتاب ایران و بیزانس

کتاب ایران و بیزانس نوشتۀ نینا پیگولفسکایا با ترجمۀ کامبیز میربهاء در گروه انتشاراتی ققنوس به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ اوضاع داخلی ایران و بیزانس و مناسبات سیاسی ‌آن‌ها در سده‌های ششم و هفتم میلادی است و شرحی مفصل از جنگ‌های این دو قدرت و بحران‌های داخلی هر یک ارائه کرده است.

درباره کتاب ایران و بیزانس

کتاب ایران و بیزانس پژوهشی تاریخی است و اوضاع داخلی دو کشور ایران و بیزانس، بحران‌های آن‌ها و مناسبات سیاسی‌شان با یکدیگر را در سده‌های ششم و هفتم میلادی شرح می‌دهد. موضوع مهم در این کتاب، جنگ‌های دو قدرت ایران و بیزانس و بررسی عوامل پیروزی یا شکست هر یک است. این وقایع با دقت و با ذکر جزئیات شرح داده شده‌اند. نکتۀ مهم دربارۀ این کتاب، بهره‌گیری نویسنده از منابع دست اول و نزدیک به آن دوره است که یکی از نقاط قوت این کتاب محسوب می‌شود. این منابع شامل یونانی، سریانی و سایر زبان‌ها می‌شوند که با شیوۀ مطالعۀ تطبیقی استفاده شده‌اند. آنچه در این منابع دربارۀ دو سدۀ مهم ششم و هفتم میلادی آمده است، تصویری کمابیش روشن از اوضاع این دو کشور در این دوره ارائه کرده است.

نینا پیگولفسکایا، نویسندۀ کتاب، پس از معرفی منابع یونانی، سریانی و سایر زبان‌ها، اوضاع ایران و بیزانس را در دورۀ مورد مطالعه شرح می‌دهد. سپس چگونگی تصرف سرزمین‌های بیزانس توسط ایران را توضیح می‌دهد. موضوع پایانی کتاب ایران و بیزانس، شرح اوضاع ایران در روزگار خسرو دوم، ملقب به پرویز، طبقات اجتماعی و نظام حکومتی، مالیات، صنعت، تجارت، ارتش و ادیان ایران در این روزگار است.

خواندن کتاب ایران و بیزانس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران پژوهش‌های تاریخی به‌ویژه تاریخ باستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نینا پیگولفسکایا

 نینا پیگولِفسکایا، خاورشناس و تاریخ‌نگار روسی در خانواده‌ای اشرافی و لهستانی‌تبار در سن پترزبورگ روسیه متولد شد. او بیشتر به‌عنوان متخصص تاریخ خاورمیانه و بیزانس شناخته شده است. او در کتاب ایران و بیزانس با استفاده از منابع دست اول که نزدیک به آن دوره هستند و با تسلط به زبان‌های متعدد خارجی تصویری از این دو کشور برای خواننده ترسیم کرده است.

بخشی از کتاب ایران و بیزانس

تئوفیلاکتوس را بر اساس کتاب خودش می‌توان فردی دانست که مکتب دیده بود، ارزش بسیار زیادی برای ادبیات یونان کرده بود. او باستان قائل بود و با کمال میل به آن تأسی می‌جست، گرچه در این کار توفیق کافی نیافت. او گویا در آتن تحصیل کرده بود. او معاصر امپراتور هراکلیوس بود. خصوصیات فردی هراکلیوس را می‌ستود و با تمایلات او هم‌عقیده بود. تئوفیلاکتوس هیچ‌گاه نظر مساعدی نسبت به فوکاس نداشت، از این روی پیروزی هراکلیوس بر فوکاس قنطورس صفت را بسیار ارج می‌نهاد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان