دانلود و خرید کتاب هارمونیسم نوجوانی حسین یزدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هارمونیسم نوجوانی اثر حسین یزدانی

کتاب هارمونیسم نوجوانی

نویسنده:حسین یزدانی
انتشارات:نشر ویراست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هارمونیسم نوجوانی

کتاب هارمونیسم نوجوانی نوشتهٔ حسین یزدانی است. نشر ویراست این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی رهیافتی روان‌شناختی در بازشناسی دنیای نوجوان و نقش مهارت‌های ارتباطی در عبور از چالش‌های پیش رو.

درباره کتاب هارمونیسم نوجوانی

کتاب هارمونیسم نوجوانی در هفت فصل نوشته شده است. این کتاب برای نوجوانان و اطرافیانشان نوشته شده است؛ آن‌هایی که در حال سپری‌کردن این دوران طلایی اما پر فرازونشیبند و آن‌هایی که در اطرافشان چنین فرزندانی در حال گذراندن اوقاتند. حسین یزدانی در کتاب حاضر، به موضوعاتی مانند ابراز هیجان و اعتیاد به اینترنت و مهار‌ت‌های ارتباطی پرداخته است.

خواندن کتاب هارمونیسم نوجوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانان، والدین، معلمان، مربیان تربیتی، درمانگران و مشاوران حوزهٔ کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هارمونیسم نوجوانی

«اهمیت ارتباط در زندگی به حدی است که برخی صاحب نظران، اساس تمام رشد انسانی، آسیب‌های فردی و پیشرفت‌های بشری را در فرایند ارتباط دانسته‌اند. مهارت‌های ارتباطی میان فردی عبارتند از: مهارت سخن گفتن (کلامی و غیرکلامی)، مهارت گوش دادن فعال، مهارت تفسیر سخن‌های مخاطب، مهارت شفاف سازی، مهارت سؤال پرسیدن، مهارت تحسین و تشویق و مهارت بازخورد (معتقد و همکاران، ۱۳۹۳). روابط اجتماعی جنبه اصلی زندگی فرد است. مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌هایی هستند که به افراد اجازه می‌دهند تعامل مثبتی را با دیگران شروع کرده و ارائه دهند و شامل مهارت‌هایی مانند برقراری ارتباط، حل مسئله، تصمیم‌گیری، خودمدیریتی و روابط با همسالان است و توانایی انجام رفتارهایی است که در توانمند سازی یک فرد برای کسب قابلیت اجتماعی مهم هستند (خان‌زاده و همکاران، ۱۳۹۲). آنچه مسلم است هیچ کس قادر نیست بدون کمک و مساعدت و ارتباط با دیگران نیازهای معمولی خود را برطرف سازد. بخش عمده‌ای از کارها، بازی و زندگی خانوادگی به کیفیت روابط با دیگران بستگی دارد (موتابی و فتی، ۱۳۸۷). برقراری ارتباط اولین ضرورت یک زندگی اجتماعی است یک ارتباط مؤثر وسیله مناسبی برای انتقال داده‌ها بین افراد، نشان دادن احساسات به دیگران و تصحیح سوء تفاهم‌ها می‌باشد. پیش شرط هرگونه آموزش مؤثر، ارتباط مؤثر است که لازمه رشد یک اجتماع است. یک ارتباط ناموثر باعث ایجاد سوء تفاهم‌ها، نارضایتی‌ها و احساس تنهایی در افراد خانواده و جامعه می‌گردد (گراند، ۲۰۰۱).

امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ناگزیر از ارتباط وب رخورد با دیگران هستیم و آنچه مسلم است هیچکس قادر نیست بدون کمک و مساعدت و ارتباط با دیگران، نیازهای معمولی خود را برطرف سازد. بخش عمده‌ای از رضایت در کارها، بازی و زندگی به کیفیت روابط با دیگران بستگی دارد (مستقیمی و شفیع آبادی، ۱۳۹۱). وجود ارتباطات انسانی برای رفع نیاز و دستیابی به اهداف لازم به نظر می‌رسد. روابط انسانی خوب، روابطی است که به سلامت روانی، اجتماعی و ذهنی منجر شود (تلخابی علیشاه و همکاران، ۱۳۸۹). دانشمندان علوم اجتماعی ارتباط را به معنای تعامل صحیح اجتماعی به کار برده‌اند وآن را منشأ فرهنگ و عامل ارتقای انسانی قلمداد نموده و فقدانش را به معنای سکون نسبی در حساسیت انسانی و مانع هر نوع تعالی اجتماعی ذکر کرده‌اند (ساروخانی، ۱۳۹۵). به سخن دیگر، بدون ارتباط مؤثر و تعامل بین فرد، انسان نمی‌تواند به رشد مطلوب و شکوفایی شخصیت خود برسد و هرگونه محرومیت از روابط مطلوب و منطقی با دیگران و درماندن از زندگی پویای اجتماعی، زمینه اضطراب، افسردگی و عقب ماندگی فرهنگی را هموار و آنهارا در دسترس می‌نماید (بولتن، ۱۹۹۴، ترجمه سهرابی، ۱۳۹۷).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۳۱۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان