دانلود و خرید کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی زهره احمدی شهرکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی اثر زهره احمدی شهرکی

کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی

معرفی کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی

کتاب «نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی» نوشتۀ زهره احمدی شهرکی و حسین هوشمند است و انتشارات اولین‌ها آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب‌ های اجتماعی

آسیب‌های اجتماعی در جهان امروز تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است. خانواده نخستین نهاد اجتماعی است، اگر فرایند جامعه‌پذیری و کنترل اجتماعی در نهاد خانواده به طور مناسب و سالم اجرا شود و فرزندان در چنین خانواده‌ای رشد پیدا کنند، در آینده تبدیل به شهروندانی قانون‌گرا می‌شوند؛ زیرا خانواده در ایجاد باورهای هنجاري بسیار اثرگذار است و می‌تواند از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند. کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، نقش خانواده را در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، نخست در فصل اول آسیب‌های اجتماعی را معرفی می‌کند، در فصل دوم ویژگی‌ها، نقش خانواده، نقص‌ها و ضعف‌های آن را بیان می‌کند و در فصل سوم مفهوم پیشگیری را توضیح داده و انواع و سطح‌های مختلف آن را تشریح می‌کند. سالم کردن محیط اجتماعی کودکان در خانواده یکی از اهداف کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است. در این کتاب سعی شده تا به نقش پیشگیری‌کنندۀ خانواده توجه شود. نتایج نشان داده است که نقش خانواده از حیث گسسته بودن یا منسجم بودن، میزان تحصیلات والدین و شغل آنان از متغیرهای تعیین‌کنندهٔ جرم‌خیزی بوده است.

خواندن کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب‌ های اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و همچنین والدینی که قصد دارند از آسیب‌های اجتماعی فرزانشان جلوگیری کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش نهاد خانواده در پیشگیری از جرایم و آسیب‌ های اجتماعی

«به نظر می‌رسد افزایش میزان بزهکاری حاکی از تضعیف مناسبات گروهی خانواده بوده، به‌طوری‌که وحدت گروهی ازهم‌پاشیده است. به هر میزانی که روابط اعضاء از سیطره روابط صمیمی، عاطفی و اخلاقی خارج شود خطر ازبین‌رفتن کارکرد بسیار مهم خانواده آموزش هنجارها و ارزش‌های اجتماعی به فرزندان دور نخواهد بود. آنچه مهم است مناسبات و پیوندهای گروه خانواده است به شکلی که افراد به‌عنوان حاملین و عاملین نقش‌ها باید به‌گونه‌ای ایفای نقش نمایند که کارکرد اساسی حفظ وحدت و انسجام خانواده را به دنبال داشته باشد. خانه‌ای که از سخن محبت‌آمیز خالی است آفت رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی نوجوان است، عدم عشق و محبت و نبود ثبات و هماهنگی در خانواده زمینه‌ساز رفتار بزهکارانه است. هرگاه بنیان عاطفی روی نظم خانواده (طلاق) تأثیر گذاشته، و اخلاقی خانواده سست گردد. بزهکاری نیز رخ می‌نماید نظم و تعادل در خانواده رابطه معکوس با روند بزهکاری دارد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان