دانلود و خرید کتاب تغذیه تکمیلی کودکان افسانه واحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تغذیه تکمیلی کودکان اثر افسانه واحدی

کتاب تغذیه تکمیلی کودکان

معرفی کتاب تغذیه تکمیلی کودکان

کتاب تغذیه تکمیلی کودکان نوشتهٔ افسانه واحدی است و انتشارات آوای چلچله شاهرود آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای آموزشی ویژه والدین است.

درباره کتاب تغذیه تکمیلی کودکان

رشد و تکامل دوران کودکی به خصوص در دو سال اول زندگی که بیشترین رشد سلول‌های مغزی رخ می‌دهد و ارتباطات عصبی شکل می‌گیرد؛ بیشترین اثرات مطلوب را بر توانایی‌های یادگیری در سال‌های آتی خواهد داشت. ازآنجایی‌که تغذیه مناسب کودکان در این دوران نقش مهمی در رشد و تکامل آنان دارد، ارتقای آگاهی، بینش و عملکرد تغذیه‌ای مراقبین کودک در خانواده (پدر، مادر، مادر بزرگ و...) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یکی از ویژگی‌های دوران کودکی، شکل‌گیری عادات غذایی در این دوران است. عادات غذایی نقش موثری در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه مانند چاقی، دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان در دوران بزرگسالی دارد. سبک زندگی و محیط خانواده از جمله عادات و رفتار غذایی والدین و خواهران و برادران بزرگ‌تر نقش مهمی در دریافت و عادات غذایی کودکان دارند.

شرط لازم دستیابی به توانمندی‌های ذهنی و جسمی کودکان، مراقبت تغذیه‌ای از آنان است. مراقبت تغذیه‌ای در کودکان به ارتقای شاخص‌های رشد و تکامل، دریافت غذای سالم و مغذی و ایجاد باورها و عادات صحیح غذایی در کودکی و بزرگسالی منجر می‌شود. با مدیریت صحیح تغذیه کودک می‌توان ضمن تامین بخشی از نیازهای تغذیه‌ای به رشد و تکامل مطلوب و ایجاد عادات صحیح تغذیه‌ای اقدام کرد.

مجموعه حاضر با هدف ارتقای دانش تغذیه‌ای والدین توسط همکاران محترم واحد سلامت خانواده، جمعیت و مدارس و با همکاری کمیته علمی رسانه های معاونت بهداشتی تدوین شده است.

تغذیه با غذای سالم و مناسب یکی از مهم‌ترین وظایف والدین در جهت سلامتی کودک دلبندشان است. دو سال اول زندگی که دوران رشد سریع کودک است، نقطه شروع طلایی سالم زیستن است. مطالعات پزشکی نشان می‌دهد چنانچه کودک آنچه را در این دوران نیاز دارد دریافت نکند، تاثیر آن به صورت توقف رشد، کاهش رشد، سوءتغذیه، کاهش انرژی و تحرک و مشکلات عدیده دیگری از لحاظ جسمی و روحی نمود می‌یابد و در آینده به کاهش کیفیت زندگی می‌انجامد.

خواندن کتاب تغذیه تکمیلی کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان