دانلود و خرید کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل پگاه نیک فر لیالستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل اثر پگاه نیک فر لیالستانی

کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل

کتاب الکترونیکی مجموعه مقالات حقوق بین الملل نوشتۀ پگاه نیک فر لیالستانی است و انتشارات ندای کارآفرین آن را منتشر کرده است. کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل به شرح و بررسی مقالات حقوق بین‌الملل پرداخته است. حقوق بین‌الملل شاخه‌ای از علم حقوق بوده و به معنای مجموعه‌قواعد حقوقی است که برای کشورها و دیگر افراد بین‌المللی در روابط متقابل آنها الزام‌آور تلقی می‌شود و اساساً بر معاهدات، عرف و همچنین اصول کلی حقوق شناخته شده توسط ملل متمدن پایه‌گذاری شده است.

درباره کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل

حقوق بین‌الملل مجموعه‌قواعدی است که به‌طورکلی در رابطه بین دولت‌ها و بین ملت‌ها مورد پذیرش قرار می‌گیرند. این یک چارچوب برای انجام روابط بین‌المللی باثبات و سازمان‌یافته است. حقوق بین‌الملل از نظام‌های قانونی دولتی متفاوت است، زیرا در درجۀ اول برای کشورها و نه برای شهروندان خصوصی قابل‌اجرا است. قوانین ملی ممکن است در زمانی که معاهدات صلاحیت ملی را به دادگاه‌های بین‌المللی مانند دادگاه اروپایی حقوق بشر یا دادگاه بین‌المللی واگذار نماید، قانون تبدیل به قانون بین‌المللی می‌شود. پیمان‌هایی مانند کنوانسیون ژنو ممکن است به قوانین ملی احترام بگذارند تا به بخش‌های مربوط برسند. حقوق بین‌الملل به حقوق بین‌الملل جهانی، حقوق بین‌الملل عمومی و حقوق بین‌الملل خصوصی تقسیم‌ می‌شود. دانشجویان می‌توانند از کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل به‌عنوان مرجعی در این موضوع استفاده کنند.

خواندن کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به حقوق‌دانان و افرادی که در این زمینه فعالیت و مطالعه دارند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مجموعه مقالات حقوق بین الملل

«حقوق بشر دوستانه اساساً ریشه‌های عرفی است و جایگاه مهمی در حقوق بشر دوستانه دارد تا جایی که در سال‌های اخیر کمیته بین‌المللی صلیب صرخ مجموعه خاصی را تحت عنوان حقوق بشر دوستانه تدوین و منتشر کرده است. هم چنین بند ۱ ماده ۳۸ اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری عرف را به عنوان یکی از منابع اصلی حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته و آن را رویه‌ایی عمومی که به عنوان قانون پذیرفته باشد، تعریف کرده است.

هر چند اموال فرهنگی توسط قواعد و مقررات قراردادی مورد حمایت قرار گرفته‌اند، با این حال از حمایت حقوق بین‌الملل عرفی نیز برخوردار شده‌اند. اموال فرهنگی توسط قواعد عرفی از یک سو به عنوان اموال غیر نظامی و از سوی دیگر به عنوان دسته خاصی از اموال مورد حمایت قرار گرفته‌اند. پیش بینی قواعد عرفی در جهت حمایت از اموال فرهنگی باعث شده که این اموال از نظر حمایتی از جایگاه بهتری نسبت به سایر اموال غیرنظامی برخوردار شوند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان