دانلود و خرید کتاب رستاخیز کلام سمیه غلامعلی زاده آهنگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رستاخیز کلام اثر سمیه غلامعلی زاده آهنگر

کتاب رستاخیز کلام

معرفی کتاب رستاخیز کلام

کتاب «رستاخیز کلام» نوشتۀ سمیه غلامعلی زاده آهنگر و علی غلامعلی زاده آهنگر است و نشر تیرگان آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب، معرفی ادبیات پایداری و مقاومت است.

درباره کتاب رستاخیز کلام

می‌دانیم که ادبیات مقاومت از فرهنگ مقاومتِ ملت‌ها نشئت‌گرفته است و بیش از هر چیز مخاطب را دعوت به پایداری و ازجان‌گذشتگی می‌کند و می‌خواهد روحیۀ مبارزه را ایجاد و تقویت کند. امروز با گسترش مفهوم ادبیات مقاومت در ایران، نویسندگان را بر آن داشته است تا در نوشتن چنین آثاری با موضوع مقاومت در قالب‌های مختلف مانند شعر، ‌داستان به‌ویژه زندگی‌نامهٔ شهدا نوآوری‌هایی در نوع مواجه‌ با این مضمون و سبک نوشتاری داشته باشند.

 سروده‌ها و نوشته‌هایی که موضوع اصلی آن دعوت به مبارزه و پایداری در برابر متجاوزین باشد و مبارزهٔ ملت‌ها را در برابر عوامل استبداد داخلی و خارجی و تجاوز بیگانگان نشان دهد در حوزهٔ ادب پایداری جای می‌گیرد. اصلی‌ترین مسائل حوزهٔ ادب پایداری دعوت به مبارزه، ترسیم چهرهٔ بیدادگری، ستایش آزادی و آزادگی، انعکاس مظلومیت مردم، بزرگداشت و ستایش مردم مبارز و شهدای راه آزادی است. کتاب رستاخیز کلام مخاطبان علاقه‌مند به شناختن انواع آثار ادبی را با ادبیات مقاومت و پایداری آشنا می‌کند و پس از آن زمینه‌های تاریخی و پیشینۀ این نوع ادبیات را در تاریخ‌ادبیات ایران بررسی می‌کند. علی غلامعلی‌زاده آهنگر و سمیه غلامعلی زاده آهنگر تلاش کرده‌اند تا ضمن معرفی و پرداختن به ادب مقاومت در ایران، برخی از شاعران و نویسندگان متعهد را نیز معرفی کنند، کسانی که همواره در کنار مردم، مبارزه و حقیقت وجودی‌شان را وقف اصول و مبانی اعتقادی‌شان کرده‌اند و با سرودن شعر و داستان ضمن تشویق مردم به پایداری و مقاومت، فداکاری‌های آن‌ها را در قالب شعر و داستان و به زبان هنر و ادب به ثبت می‌رسانند.

فهرست مطالب کتاب رستاخیز کلام عبارت است: «تعريف ادبيات مقاومت و پايداری»، «پيشينه و زمینه‌های تاريخی پيدايش ادبيات مقاومت در ایران»، «ادب مقاومت در ايران»، «شاخصه‌های شعر مقاومت» و «منابع و مأخذ»

خواندن کتاب رستاخیز کلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات پایداری و علاقه‌مندان به شناخت این نوع ادبی در ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب رستاخیز کلام

«نصرالله مردانی در سال ۱۳۲۶ شمسی در یکی از شهرهای جنوب غربی ایران در شهر سرسبز کازرون متولد شد. مادر او سید فاطمه و پدرش حاج عوض که سال‌ها مؤذن مسجد بود، برای اولین‌بار با گریه کودکشان به شادی نشستند و شاید آن‌ها هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند نامی را که برای فرزندشان انتخاب می‌کنند، در نگاه زمان جاودانه شود (کافی، ۱۳۸۹: ۸۱). وی پس از پایان تحصیلات تا قبل از انقلاب در استخدام بانک ملی بود. پس از پیروزی انقلاب در بخش فرهنگی سپاه پاسداران و سازمان ارشاد اسلامی به کار پرداخت. مردانی در برگزاری شب‌های شعر و کنگره‌های فرهنگی و ادبی با نهادهای انقلابی همکاری کرد و فعالیت او با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرویش جهت تدوین ادبیات انقلاب اسلامی و همکاری با جهاد دانشگاهی برای برگزاری کنگرهٔ شعر دانشجویان سراسر کشور چشمگیر بود. هم چنین کوشش وی در برگزاری یادواره علامه طباطبایی به مدت نه سال در کازرون از اقدامات تحسین‌برانگیز اوست.»

نظرات کاربران

adonis
۱۴۰۲/۱۲/۲۹

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۶۱۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان