دانلود و خرید کتاب دانستنی های والدین پژمان خفتان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی های والدین اثر پژمان خفتان

کتاب دانستنی های والدین

معرفی کتاب دانستنی های والدین

کتاب دانستنی های والدین به‌قلم پژمان خفتان و زهرا انکزیان را انتشارات مهراب منتشر کرده است. این کتاب به آموزش مهارت‌های والدگری به والدین در جهت تربیت مؤثر فرزندان می‌پردازد.

درباره کتاب دانستنی‌ های والدین

تربیت فرزندان یکی از مهم‌ترین وظایف تمامی والدین است که باید با درایت و آگاهی صورت گیرد تا بتواند فرزندان را برای تأمین آیندهٔ و پذیرش مسئولیت‌های بزرگسالی آماده کند. اما نکتهٔ اصلی این‌جا است که والدگری مجموعه‌مهارت‌هایی آموختنی است که باید به‌صورت مداوم ارزیابی و اصلاح شود تا درنهایت به الگویی صحیح و هدفمند برای تربیت فرزند تبدیل شود. کتاب دانستنی‌های والدین به‌قلم پژمان خفتان و زهرا انکزیان با هدف آشنا کردن والدین با مراحل مختلف رشد فرزندان و نحوهٔ کنار آمدن با چالش‌های رفتاری آنان تآلیف شده تا به والدین بیاموزد در مقابل رفتارهای فرزندان چه واکنشی داشته باشند و چگونه اعمال و رفتار ناپسند آن‌ها را برطرف و به انجام رفتارهای شایسته ترغیبشان کنند. 

خواندن کتاب دانستنی های والدین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی والدین و اشخاصی که دغدغهٔ تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان را دارند از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب دانستنی های والدین

«انسانها برای برقراری ارتباط با یکدیگر نیاز به شناخت دارند اگر این شناخت حاصل شود می تواند ارتباط موثر باشد اما اگر آگاهی کافی را نداشته باشند یا ارتباط شکل نخواهد گرفت یا در صورت تشکیل ارتباط& دوام کافی را نخواهند داشت. این مسئله ممکن است در بین والدین برای تشکیل خانواده باشد یا برای ارتباط با فرزندان باشد. خردسالی& کودکی، نوجوانی و جوانی هرکدام دارای شرایط خاص سنی خود می باشند که بهتر است والدین و معلم های مدارس و تمام کسانی که به خاطر شرایط کاری تحصیلی یا خانوادگی خود با هر کدام از این گروه سنی ارتباط دارند اطلاعات کافی را داشته باشند چرا که ممکن است رفتاری که نیاز کودک می باشد در مورد نوجوان مخرب باشد و والدین یا اطرافیان، ناخواسته موجبات رنجش نوجوان را فراهم می‌کنند. ما در این کتاب سعی می‌کنیم دانستنی‌هایی را از مطالب روان‌شناختی و مشاورهٔ کودک و نوجوان در اختیار شما قرار دهیم تا بهتر بتوانید در دنیای امروزی با فرزندان خود ارتباط بگیرید.

آشنایی با دوره کودکی

کودکی یکی از پرخاطره‌ترین دوران‌های زندگی هر فرد و یکی از سازنده‌ترین مقاطع برای جنبه‌های مهم شخصیت هر فرد می‌باشد. دورانی که بعضی والدین از آن غافل هستند و ممکن است با رفتار نابه‌جای خود به کودک خود آن چنان آسیبی وارد کنند که تا بزرگسالی همراه آن‌ها خواهد بود. ممکن است آن رفتار فراموش شود و حتی خاطره‌ایی از آن در ذهن نباشد اما تأثیر آن در ناخودآگاه ذهن باقی خواهد ماند و نیاز به انجام روانکاوی در بزرگسالی خواهد داشت. در مورد محدودهٔ سنی کودکی نظرات مختلفی وجود دارد اما به‌طور معمول کودکی از سن سه تا دوازده‌سالگی را در بر می‌گیرد. فاصله سنی ۳ تا ۶ سال با توجه به رشد قوای جسمانی و حرکتی دورهٔ پرتحرک و نشاط کودک می‌باشد. به علت سبک زندگی در گذشته کودکان آزادی عمل بیشتری داشتند و هر چه سبک زندگی مدرن‌تر گردید، این آزادی‌ها بیشتر از کودک سلب گردید به‌طور مثال قبلاً مردم در منازلی زندگی می‌کردند که بزرگ‌تر و تعداد اعضا بیشتر بود وسایل شکننده کم‌تر در دسترس بود و بچه‌ها باهم مشغول بازی می‌شدند و نگرانی‌های والدین برای استفاده از وسایل نبود اما با آپارتمانی شدن منازل و استفاده از وسایل تزیینی و شکستنی‌های مدرن والدین بیشتر تمایل دارند کودکان را در یک بی‌تحرکی قرار دهند. در نتیجه ممکن است مراحل رشدی کودک به‌درستی شکل نگیرد. در اوایل کودکی که قبل از ۶ سال می‌باشد، تفکر تا حدودی خود‌محور می‌باشد. اشتها کاهش می‌یابد و ممکن است مشکلات خواب ایجاد شود. حافظه و زبان بهبود می‌یابد و هوش بیشتر قابل پیش‌بینی است.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان