دانلود و خرید کتاب ایل بختیاری چارلز الکساندر گالت ترجمه کاوه بیات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ایل بختیاری

کتاب ایل بختیاری نوشتهٔ چارلز الکساندر گالت و مجموعه نویسندگان و ترجمهٔ کاوه بیات و محمود طاهراحمدی است. انتشارات شیرازه کتاب ما این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی بخشی از تاریخ ایل بختیاری.

درباره کتاب ایل بختیاری

کتاب ایل بختیاری در قالب دو گزارش روایت سال‌های بعد از مشروطه و تغییراتی که در ایل بختیاری رخ داده، بیان کرده است. با شکل‌گیری نظام پهلوی و سیاست‌های آن در حوزه‌ٔ عشایر، ایل بختیاری مانند دیگر جوامع عشایری ایران، اهمیت تعیین‌کنندهٔ خود را در عرصهٔ سیاسی کشور از دست داد. درحالی‌که بیشتر آثار مربوط به تاریخ معاصر ایل بختیاری به توصیف نقش مهم آن در نهضت مشروطیت ایران اختصاص دارد، نویسندگان در این مجموعه روایت روزگار سیاسی ایل بختیاری را در دورانی متفاوت بررسی کرده‌اند. این کتاب شامل دو سند است عبارت‌اند از یک گزارش کلی از وضعیت بختیاری در سال‌های مقارن جنگ دوم جهانی به قلم کنسول بریتانیا در اصفهان و گزارشی دیگر که در همان ایام به سفارش رکن دوم سپاه اصفهان در معرفی رجال و شخصیت‌های باقی‌مانده از ایل تهیه شده بود.

خواندن کتاب ایل بختیاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ ایل بختیاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کاوه بیات

کاوه بیات متولد ۱۳۳۳ در تهران، تاریخ‌نگار، پژوهشگر ایرانی و نوهٔ دختری «صولت‌الدوله قشقایی» است. بیات مقالاتی در فصلنامهٔ «گفت‌وگو»، ماهنامهٔ «جهان کتاب» و ماهنامهٔ «اندیشهٔ پویا» نگاشته است. او دبیر مجموعه‌های «تاریخ معاصر ایران» و «آسیای میانه و قفقاز» در شرکت نشر و پژوهش شیرازه (انتشارات شیرازه کتاب ما) است. «سقوط فرقهٔ دموکرات آذربایجان»، «کردها و فرقهٔ دموکرات آذربایجان»، «ارومیه در محاربهٔ عالم‌سوز» و «آذربایجان در موج‌خیز تاریخ» از جمله آثار این نویسنده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۷۴,۶۰۰
تومان