دانلود و خرید کتاب کلاته گل: نمایشنامه در سه پرده غلامحسین ساعدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلاته گل: نمایشنامه در سه پرده اثر غلامحسین ساعدی

کتاب کلاته گل: نمایشنامه در سه پرده

انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلاته گل: نمایشنامه در سه پرده

غلام‌حسین ساعدی در (۱۳۱۴) در تبریز دیده به جهان گشود ، او با نام مستعار گوهر مراد بیشتر آثار نمایشی خود را به چاپ سپرد. در دانشگاه ‌های تبریز و تهران پزشکی و روان‌پزشکی خواند. با درک خاصی از شخصیت‌های روان‌پریش و آشفته ذهن و کشف دردها و آسیب‌های روانی آنان، توانست به خوبی از این کارکترها در داستانهای خود بهره‌گیرد. فضای داستانها و نمایشنامه‌هایش آکنده از درهم آمیختگی کابوس و واقعیت است که فضایی وهمناک به آثارش می‌دهد. اولین مجموعه داستانش در (۱۳۲۹) به نام شب نشینی باشکوه منتشر شد. در مجموعه داستان به هم پیوسته عزاداران بیل (۱۳۴۲)، توپ و ترس و لرز (۱۳۴۶) از بدویت جغرافیایی برای ترسیم فضایی شگفتی آفرین و ترسناک به خوبی بهره می‌جوید. ساعدی در ۱۳۶۴ در فرانسه در گذشت و در جوار صادق هدایت به خاک سپرده شد.
معرفی نویسنده
عکس غلامحسین ساعدی
غلامحسین ساعدی
ایرانی | تولد ۱۳۱۴ - درگذشت ۱۳۶۴

غلامحسین ساعدی (۱۳۱۴ - ۱۳۶۴ )، معروف به گوهر مراد، از نویسندگان معاصر ایرانی است. او در نوجوانی به سازمان جوانان فرقه دموکرات آذربایجان پیوست و در هفده سالگی مسئولیت انتشار روزنامه‌های «فریاد»، «صعود» و «جوانان آذربایجان» را بر عهده گرفت.

نظرات کاربران

Hossein
۱۳۹۵/۱۲/۰۵

آدم حاصل زحماتش رو کسی تصاحب کنه به نظرم بهتره تا خودش اونا رو نابود کنه ٬ فکر کنم شخصیت مهدی دچار به نوع جنون شده بود حتی توی دیالوگ ها هم مشخص بود و حتی دوگانگی تصمیماتش. به هر حال

- بیشتر
راقم این سطور
۱۳۹۴/۰۵/۱۱

باز هم عالی

Nafiseh R
۱۳۹۹/۱۰/۲۶

چقدر کتاب عجیبی بود و چقدر پایان خوبی داشت

کاربر ۱۲۲۸۶۱۷
۱۴۰۰/۰۴/۳۰

این نمایش در مورد تصاحب یک ملک از مالک آن از طریق دستگاه حکومتی است.رابطه یک ذوج در پی این ماجرا هم به تصویر کشیده شده.عدالت،ظالم،ظلم و به تظلم در آمدن در اکثر نمایشهای ساعدی وجود دارد.اینبار از بعد روانشناسی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
مقصود من اینست که بسیارند کسانی که مثل تو فکر می‌کنند، در عالم خیال برای خود افکار عالی پرورش می‌دهند، مثل جنین تو شکم مادر. اما در عمل وقتی با واقعیت سرسخت روبه‌رو می‌شوند، مجبورند همه چیز را زیرپا بگذارند و همه را فراموش کنند. در واقع ... بچه را سقط کنند و از خیرش در گذرند.
Nafiseh R
چه فلسفه خوبی چه فلسفه معقولی. به هر کثافتی شده باید زنده ماند. با پس‌گردنی خوردن، با خم شدن و زانو زدن. عاطفه و محبت و آنچه که برای زنده ماندن لازم است همه را زیر پا گذاشتن. واقعا عالی است عرض خدمتتان که من به این فلسفه شغل تو تف می‌کنم قربان.
AmirHossein
یعقوب: انسان باید تا می‌تواند خود را حفظ بکند، به هر وسیله‌ای شده، به هر حقه‌ای شده باید زنده بماند. بالاخره دوست من، من که طبیبم به مسائل از نظر دیگری نگاه می‌کنم، فلسفه شغل من به من فهمانده است که به هر تمهیدی شده باید زنده ماند. زندگی آنچنان ارزشی دارد که نباید به سادگی آن را از دست داد. باید زنده ماند. باید زنده ماند. مهدی: چه فلسفه خوبی چه فلسفه معقولی. به هر کثافتی شده باید زنده ماند. با پس‌گردنی خوردن، با خم شدن و زانو زدن
F.j
تو پوچی و بیهودگی زندگی را تا حال درک نکرده‌ای و نفهمیده‌ای که زندگی آنچنان طولانی نیست که به این دردسرهایش بیارزد.
F.j
یعقوب: انسان باید تا می‌تواند خود را حفظ بکند، به هر وسیله‌ای شده، به هر حقه‌ای شده باید زنده بماند. بالاخره دوست من، من که طبیبم به مسائل از نظر دیگری نگاه می‌کنم، فلسفه شغل من به من فهمانده است که به هر تمهیدی شده باید زنده ماند. زندگی آنچنان ارزشی دارد که نباید به سادگی آن را از دست داد. باید زنده ماند. باید زنده ماند. مهدی: چه فلسفه خوبی چه فلسفه معقولی. به هر کثافتی شده باید زنده ماند. با پس‌گردنی خوردن، با خم شدن و زانو زدن. عاطفه و محبت و آنچه که برای زنده ماندن لازم است همه را زیر پا گذاشتن. واقعا عالی است عرض خدمتتان که من به این فلسفه شغل تو تف می‌کنم قربان.
علی دائمی

حجم

۶۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
۱۹,۰۰۰
۵۰%
تومان