دانلود و خرید کتاب ایران از آغاز تا اسلام رومن گیرشمن ترجمه محمد معین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایران از آغاز تا اسلام اثر رومن گیرشمن

کتاب ایران از آغاز تا اسلام

نویسنده:رومن گیرشمن
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۴.۰از ۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ایران از آغاز تا اسلام

«ایران از آغاز تا اسلام» نوشته استاد رومن گیرشمن، باستان‌شناس معروف فرانسوی و کاوشگر تپه سیلک ایران (یکی از سایت‌های مهم و کلیدی تمدنی در فلات ایران) است. دکتر محمد معین نیز که این اثر ارزشمند را ترجمه کرده است نیز از چهره‌های بنام و از استادان بزرگ فرهنگ و ادب ایران است که سالیان دراز با مؤلف مراوده و دوستی داشته است. ایران از آغاز تا اسلام، ترجمه متن فرانسوی کتاب: «L ’Iran,des Orgines a L’Islamِ» است که برای اولین بار در سال ۱۹۵۱ میلادی در انتشارات «Payot» در پاریس به چاپ رسید و علاوه بر فارسی، به زبان های ایتالیایی، ژاپنی و انگلیسی نیز برگردانده شده است. گیرشمن در این کتاب گذر و تاملی دارد بر گذشته باستانی ایران از دیرترین و دورترین ایام تا سقوط سلسله ساسانی. گیرشمن در این اثر با دیدی کلی نشیب‌وفرازهای تاریخ چندهزارساله ایران را با استفاده از مدارک و یافته‌های باستان‌شناسی تشریح کرده است. هرچند نویسنده در این کتاب گزیده‌گویی کرده و مطالب را چکیده‌وار بیان کرده است اما پرداختنش به بیشتر ابعاد تاریخ ایران، از جمله ادبیات، علوم، هنرها، مذاهب، طبقات اجتماعی و همچنین پرهیز از گرفتار شدن در تنگناهای تاریخ سیاسـی این اثر را به منبعی خوب برای مطالعه دانشجویان و محققان تاریخ ایران تبدیل کرده است.

نظرات کاربران

کتاب 1984
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

کتاب خیلی خوبیه‌. نثر روانی هم داره

آرمین
۱۳۹۸/۰۴/۱۶

کتاب بسیار قدیمی است و در زمان خودش بسیار خوب بوده. در حال حاضر کتاب های بسیار جدید تری نوشته شده.

farnoush
۱۴۰۰/۰۲/۱۲

بسیار کتاب پربار و جالبیه برای من که هم رشته ی تحصیلیم و هم علاقه ام به تاریخه عالیه

یا حیدر کرار
۱۳۹۸/۰۵/۲۶

گیرشمن نخستین کسی بود که در دهه ۲۰ آثاری از انسان های اولیه در تنگ پبده در کوه های بختیاری پیدا کرد.

ج صدیق نیا
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

سلام کتاب خوبیه کامل دقیق فقط ی ذره فهم مطالبش سخته جمله بندیش روان نیست. ولی برای بچه های تاریخ عالیه پر محتوا و جامه

hamed ne1367
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

در مورد تشکیل گیری اسلام در ایران را به روایت کشیده است

titanium2000
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

کتاب خوبیه خوندمش راضی بودم

کاربر ۴۵۸۰۲۳۲
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

سلام.. خواستم سوال کنم این کتاب صوتیه برای خرید یا نه... چون من کتاب صوتی نمیخوام... میخوام که نوشتاری باشه...

کاربر ۲۶۷۰۲۲۵
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

راستشو بخوای من یه تیکه هاشو خوندم غرض ورزانه بود اصلا خوشم نیومد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
ملتی که توانست تمدن‌های عظیم دشت پهناور دو شط را بپذیرد و از آن خویش سازد، ملتی که پس از فتح مقدونیه تحت نفوذ نیرومند غربی قرار گرفت و تا حد زیاد در تمدن خارجی غوطه‌ور شد و مع‌هذا ایرانی باقی ماند، ملتی که در برابر همه مهاجمات بعدی: حملات عرب، ترک و مغول نه‌تنها توانست نیروی ادامه زندگی خویش را حفظ کند، بلکه همچنین توانست این عناصر خارجی را ایرانی سازد، این ملت در طی تاریخ متمادی خویش، نیروی حیاتی خارق‌العاده‌ای از خود نشان داده است.
مهدی
یافتن نیکو است، جستن نیکوتر است.
خانوم نور
اقوام قدیم که به اوج رسیدند بسیارند، اما از غالب آنان، بجز خاطره‌ای ـ آن هم گاهی مبهم ـ که بیل و کلنگ باستان‌شناسان می‌کوشد آن را احیا کند، چه باقی مانده است؟ تنها ایران، بی‌اعتنا به قرن‌ها و هزاره‌ها، مانند صخره‌ای صما برپاست. امیدوارم که خواندن صفحات تاریخ گذشته این کشور در جوانان حس میهن‌پرستی را برانگیزد، اما نه میهن‌پرستی تعصب‌آمیز، بلکه میهن‌پرستی توأم با سعه صدر، بلندی همت و اغماض، چنان‌که آن را در نوشته‌هایی که از داریوش بزرگ به‌جای مانده، می‌توان دریافت. همچنین آرزومندم آنان آثار و ابنیه تاریخی را ـ که شواهد گذشته هستند ـ دوست بدارند و از این میراث خویش دفاع کنند.
Djavad Ghodrati
این ملت در طی تاریخ متمادی خویش، نیروی حیاتی خارق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. بیداری این ملت در زمان حاضر ـ که تاریخ آن از ربع قرن تجاوز نمی‌کند و به‌صورت تجدد ملی شدیدی جلوه‌گر شده ـ به نظر می‌رسد مقام قدیم وی را در خانواده اقوام آسیای غربی بدو بازگرداند.
مهدی

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۴۹,۰۰۰
۵۰%
تومان