دانلود و خرید کتاب مهارت های زندگی زناشویی متیو مک کی ترجمه حمیده رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های زندگی زناشویی اثر متیو مک کی

کتاب مهارت های زندگی زناشویی

معرفی کتاب مهارت های زندگی زناشویی

کتاب مهارت های زندگی زناشویی نوشتهٔ متیو مک کی و پاتریک فانینگ است که با ترجمهٔ حمیده رستمی در انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

درباره کتاب مهارت های زندگی زناشویی

کتاب مهارت‌ های زندگی زناشویی برای تازه‌نامزدهایی نوشته شده است که در آغاز راه هستند و می‌خواهند مراحل ارتباطی‌شان را شکل دهند. همچنین برای زوج‌هایی است که سال‌های زیادی است با هم ازدواج کرده‌اند و می‌خواهند تغییر کنند و جنبه‌های خاص ارتباطشان را بهبود دهند.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا تغییراتی را در جهت بهبود بخشیدن و اصلاح روابط خود داشته باشید. عشقتان را سرزنده نگاه دارید و مهارت‌های ارتباطی‌تان را رشد و گسترش دهید.

تاکید این کتاب بر عملکرد است و شما باید تمریناتی را که گفته شده انجام دهید.

رفتارهایی جدید را امتحان کنید، خطر واکنش‌هایی تازه در برابر همسرتان را بپذیرید. این کار به صبر و شکیبایی و گاهی جرئت نیاز دارد. اما رؤیا و امیدی که در ابتدا با آن‌ها شروع کرده‌اید، ارزش تلاش را دارد. شرایط زندگی‌تان تغییر خواهد کرد، البته نه با بخت و اقبال، نه چون شما بیشتر درک می‌کنید یا ارتباطتان به‌گونه‌ای حیرت‌انگیز سرشار از شور و هیجان می‌شود، چون شما در نقش زوج، مهارت بیشتری به دست می‌آورید.

تفاوت این کتاب با دیگر کتاب‌ها این است که نویسندگان از هیچ‌کس جز مشاوران حرفه‌ای توقع ندارند کل این کتاب را بخوانند. زوج‌های مختلف باید بر مهارت‌های مختلف تمرکز کنند. ازاین‌رو، هر فصل مبحث جداگانه‌ای را مطرح می‌کند. شما می‌توانید مهارتی را که بیشتر می‌خواهید بیاموزید، انتخاب کنید و بقیه را رها کنید. یعنی شما می‌توانید همین حالا شروع کنید و مبحثی را که می‌خواهید، بخوانید. از همان آغاز، ارتباطتان با همسرتان شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت و تغییر خواهد کرد.

بیشتر فصل‌های این کتاب به‌گونه‌ای مطرح شده‌اند که برای ایجاد تغییرات یک‌جانبه در ارتباطتان مناسب هستند. این فصل‌ها گام‌به‌گام به شما نشان خواهند داد که چطور الگوهای تعامل و ارتباطی‌تان را تغییر دهید و باتوجه‌به ماهیت نظام زندگی زوجی، وقتی شما تغییر کنید، همسرتان نیز در پاسخ به شما تغییر خواهد کرد. وقتی رفتارهای جدیدی در پیش بگیرید، باعث ایجاد واکنشی در طرف مقابل می‌شوید. حتی کوچک‌ترین تلاشی از جانب شما می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

خواندن کتاب مهارت های زندگی زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همه‌ٔ زوج‌هایی که به‌دنبال یک زندگی رویایی هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهارت های زندگی زناشویی 

«- ذهن‌خوانی. وقتی شما به آنچه درواقع همسرتان می‌گوید توجه نکنید یا بدگمان باشید و در عوض خودتان سعی کنید برداشتی از آنچه منظور او است در نظر بگیرید، در حال ذهن‌خوانی هستید. ذهن‌خوان‌ها اهمیت زیادی به نشانه‌های ظریفی همچون لحن صدا، حالات چهره و وضعیت بدنی می‌دهند. آن‌ها مفهوم واقعی آنچه را همسرشان می‌گوید به نفع فرضیه‌ها و برداشت‌های خودشان نادیده می‌گیرند.

ذهن‌خوانی برای ارتباط صمیمانه مهلک است چون موارد بدیهی را نادیده می‌گیرد و بر تصورات تأکید می‌کند. پل به پگی می‌گوید: «به نظرم هر دو لباس به تو می‌آید. هر کدام را می‌خواهی بپوش.» پگی به خودش می‌گوید: «او منظورش این است من آن‌قدر لاغر هستم که هیچ لباسی به من نمی‌آید.»

- مرور کردن. شما آن‌قدر مشغول مرور آنچه می‌خواهید بگویید هستید که هرگز آنچه را همسرتان به شما می‌گوید، نمی‌شنوید. گاهی حتی ممکن است کل زنجیرهٔ گفتگو را مرور کنید: «من حرفم را مطرح می‌کنم، سپس همسرم حرفش را می‌گوید، سپس من دوباره حرفم را مطرح می‌کنم…»

سوزی به سباستین می‌گوید که چرا او باید پسرشان را در روز یکشنبه به کنسرت پیانو ببرد، اما سباستین گوش نمی‌کند. او در حال مرور جواب خودش به اظهارات سوزی است، چون می‌خواهد به مسابقهٔ ورزشی برود. سباستین به‌هیچ‌وجه نگرانی عمیق سوزی را در این باره که او زمان بیشتری را با پسرشان سپری می‌کند، درک نمی‌کند.

- از صافی گذراندن. از صافی گذراندن یعنی اینکه شما به برخی موارد گوش کنید اما توجهی به موارد دیگر نکنید. شما ممکن است به علایمی توجه کنید که نشان می‌دهد همسرتان عصبانی، ناراحت یا مضطرب است و سپس وقتی احساس کنید حال همسرتان خوب است، حالات بغرنج او و این مسأله را که از شما توقع نمی‌رود به هیچ یک از مشکلات احساسی‌اش واکنش نشان دهید، نادیده بگیرید.

از صافی گذراندن همچنین می‌تواند مسایلی را که نمی‌خواهید بشنوید، حذف کند. به عنوان مثال، گوش‌های شما به‌خوبی همه چیز را می‌شنوند تا اینکه همسرتان شروع به صحبت دربارهٔ سیگار کشیدنتان، مادرش یا مسافرت می‌کند. در این شرایط توجهی به حرف‌های او ندارید.»

نظرات کاربران

fataneh
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

خیلی کتاب خوب و کاربردی هست پیشنهاد میکنم هر زوجی حداقل یبار مطالعه این کتاب رو داشته باشه.

NeMo
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

نسخه چاپی به نظرم بهتره...هر قسمت رو میخونی باید تمرین کنی و بری سراغ قسمت بعدیش

احسان
۱۳۹۹/۰۵/۱۰

فوق العاده است واقعا

Kourosh Gh.
۱۴۰۱/۰۲/۱۲

این کتاب بسیار کاربردی و سودمنده. با وجودی که هنوز در حال مطالعه‌ش هستم ، مطالعه بخش مواجهه با خشم تونست در من تاثیر بسیار عمیقی بذاره. همه کتاب رو مطالعه خواهم کرد و خووندنش رو موکدا به دیگران توصیه

- بیشتر
کاربر ۵۲۴۹۱۵۹
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

لطفا به بی نهایت اضافه کنید🙏

Ali
۱۳۹۹/۰۴/۳۰

کتاب خوبیه، فقط چرا فهرست اولیه ش باز نمیشه ؟

arezo
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

ایکاش ترجمه ی شهرام محمدخانی هم موجود بود در هر صورت من خریداری کردم ممنون

کاربر 4895152
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

عالی بود

ftmh.rsh
۱۴۰۱/۱۰/۰۶

عااالیه حتما حتما بخونید :)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
ارتباط صمیمانه می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجارب انسانی و همچنین یکی از بزرگ‌ترین منابع درد و رنج باشد.
علاقه مند کتاب
کارول تاوریس (۱۹۸۲) بعد از جمع‌بندی مطالعات مهم در مورد خشم نتیجه گرفت افرادی که خشمشان را بروز می‌دهند، به جای اینکه از میزان آن کاسته شود، بیشتر عصبانی می‌شوند
|ݐ.الف
اگر توجه به همسرتان خیلی دشوار است، چه بسا علامت خطری باشد که از ارتباط یا موضوعاتی خاص اجتناب می‌کنید.
علاقه مند کتاب
اصل ساده‌ای را در نظر بگیرید: وقتی عصبانی هستید، هرگز گذشته را مطرح نکنید. خشم به‌جای اینکه از گذشته به‌عنوان منبعی از روشنگری استفاده کند، آن‌را به مثابه یک چماق به‌کار می‌برد.
|ݐ.الف
۱. ارتباط چشمی برقرار کنید. ۲. به همسرتان نزدیک‌تر شوید یا کمی به جلو متمایل شوید. ۳. به نشانهٔ تأیید سرتان را تکان دهید یا با «بله» یا «آهان» جواب دهید. ۴. در قبال آنچه گفته شده است، لبخند بزنید یا همدلی نشان دهید. ۵. گشاده‌رو باشید، روبه‌روی همسرتان قرار بگیرید، دستانتان نه باز باشد و نه دست به سینه بنشینید. ۶. فعالانه از هرگونه حواس‌پرتی اجتناب کنید. صدای رادیو را کم کنید، مجله را کنار بگذارید، و غیره.
روژین
تعیین نیازها یعنی از قبل برنامه‌ریزی کنید که چطور آنچه را می‌خواهید درخواست کنید، تا به‌جای اینکه منفعل یا پرخاشگر باشید، قاطعانه رفتار
روژین
اگر تنها می‌خواهید یک نکته از این فصل بیاموزید، شرح و بسط دادن را بیاموزید. شما می‌توانید تفسیرتان را با عباراتی این‌چنینی شروع کنید: «درک من از حرف‌های تو این است که… به عبارت دیگر،… اجازه بده اصل مطلب را بگویم… خوب، پس تو احساس می‌کنی که… اگر منظورت را به درستی درک کرده باشم… منظورت این است که… تو داری می‌گویی که…»
روژین
گاهی موقعیتی باعث می‌شود دچار نوعی احساس شوید، اما بیان اینکه این احساس چیست، دشوار است. در این موارد، با سؤالی ساده شروع کنید: «آیا این احساس خوب است یا بد؟»
روژین
گوش کردن تمجید از همسرتان است چون می‌گوید: «من به تو اهمیت می‌دهم. می‌خواهم بدانم چه فکر و احساس و نیازی داری.»
روژین
خشم مزمن آدم‌ها را خشک و به‌شدت دفاعی می‌کند و تأثیر بلندمدت آن، فقدان همدلی و صمیمیت است.
|ݐ.الف

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۹ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۹ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
۴۴,۹۵۰
۵۰%
تومان