دانلود و خرید کتاب امید در تاریکی ربکا سولنیت ترجمه نرگس حسن‌لی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امید در تاریکی اثر ربکا سولنیت

کتاب امید در تاریکی

نویسنده:ربکا سولنیت
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۳.۵از ۶۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امید در تاریکی

ویرایش سوم کتاب امید در تاریکی نوشتهٔ ربکا سولنیت و ترجمهٔ نرگس حسن لی است. انتشارات مهرگان خرد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی تاریخ‌های ناگفته و احتمالاتی بی‌کران درمورد امید.

درباره کتاب امید در تاریکی

کتاب امید در تاریکی (ویرایش سوم) که در سال ۲۰۰۳ تا اوایل ۲۰۰۴ میلادی نوشت شده، از امید دفاع کرده است. این کتاب در مواجهه با ناامیدی عظیم در اوج قدرت دولت بوش و آغاز جنگ عراق نوشته شده است. نویسنده گفته است که آن لحظه مدت‌ها پیش سپری شد اما ناامیدی، شکست‌باوری، بدبینی و فراموشی و مفروضات بنیادینش متفرق نشده‌اند؛ حتی با اینکه غریب‌ترین و باشکوه‌ترین اتفاقات باورنکردنی رخ داد و گذشت. ربکا سولنیت معتقد است که امید به‌معنی انکار واقعیت‌ها نیست. امید یعنی مواجه‌شدن با این‌ها و حلشان از طریق به‌یادداشتن چیزهای دیگری که قرن بیستم با خود آورد؛ یعنی جنبش‌ها، قهرمانان و دگرگونی در آن میزان آگاهی که حالا از این مسائل داریم. نویسنده توضیح داده است که کتاب «امید در تاریکی» در قالب مقاله‌ای آغاز شد که حدود شش هفته پس از شروع جنگ ایالات متحده علیه عراق در اینترنت منتشر و بسیار دیده و خوانده کرد؛ او سپس تصمیم گرفت این کتاب کوچک را بنویسد. کتاب حاضر ۲۱ فصل دارد. عنوان برخی از این فصل‌ها عبارت است از «امید کاذب و ناامیدی بی‌دردسر»، «در باب غیرمستقیم بودن کنش مستقیم»، «پس از ایدئولوژی، یا دست‌کاری زمان»، «همه‌چیز گرد هم می‌آید و درعین‌حال همه‌چیز از هم می‌پاشد»‌ و «سفر به مرکز جهان».

خواندن کتاب امید در تاریکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد امید پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امید در تاریکی

«این کتاب در دفاع از چیزی نوشته شد؛ برای شهامت دادن به کنش‌گرانی که در بخشی از رویاها و ارزش‌های من سهیم‌اند. ما همگی به نحوی کنش‌گر هستیم، چون اعمال ما (و بی‌عملی‌های ما) تاثیر دارند. و کتاب علیه چیزی هم نوشته شد؛ ذهنیت سرخورده و بی‌اعتنایی که زیاده از حد شایع است. ما طوری از سیاست حرف می‌زنیم انگار سیاست یک عمل کاملاً عقلانی در دنیای قباله‌ها و قدرت‌ها است، دیدگاه ما به دنیا و نحوهٔ عمل ما درون آن ریشه در هویت‌ها و عواطف دارد. به بیان دیگر یک زندگی درونی در سیاست وجود دارد و من می‌خواستم به آن‌جا برسم و بذری بکارم.

از ۲۰۰۳ به این سو روانهٔ جاده‌ها شدم و از امید، تغییر، جنبش‌های جامعهٔ مدنی و قدرت روایت‌ها حرف زدم. با استقبال پرشور مردمی که خود مستقلاً به نسخه‌های خاص خودشان از ایده‌هایی که می‌گفتم رسیده بودند و مردمی که خواستار شهامت یافتن یا دیدگاه‌های بدیل بودند مواجه شدم. گاهی با تلخی، سرخوردگی و گاهی خشم هم روبرو می‌شدم. نخست برایم عجیب بود که حرف زدن از امید بعضی افراد را عصبانی می‌کند.

برخی فکر می‌کردند نگهبان دانشی هستند که اگر مراقبش نباشند از دست می‌رود، دانشی راجع به بی‌عدالتی‌ها و خطاها و جراحت‌ها، و این را داستان‌هایی می‌دانستند که باید گفته شود. من درک متفاوتی داشتم، این که ما به داستانی نیاز داریم که بر ویرانی زشت آن بیرون سرپوش نگذارد و در عین حال طوری جلوه ندهد که انگار آن ویرانی تنها واقعیت موجود است. رسانه‌های جریان اصلی چیز زیادی راجع به بنیان نمور نهادهای ما و ویرانی‌ای که به بار می‌آورد نمی‌گویند، اما دربارهٔ شورش‌های مردمی، پیروزی‌های توده یا بدیل‌های زیبا هم چیزی نمی‌گویند. هر دو مهم است؛ چون به اولی به خوبی پرداخته‌اند من دومی را به عنوان مسیر خود انتخاب کردم.

ناامیدان عمیقاً به ناامیدی خود وابسته بودند، آن‌قدر که برنامهٔ خودم را دزدیدن خرس عروسکی ناامیدی از بازوان عاشق چپ‌گرایی نامیده بودم. چه چیزی باعث بروز این جنبهٔ خاص در چپ‌گرایی شد؟ یک دلیل این بود که بار مسئولیت را از شانه‌هایشان برمی‌داشت. اگر جهان فارغ از هر چیزی به کلی محکوم به شکست باشد، لازم نیست شما کار زیادی در واکنش به آن انجام بدهید. اگر همین حالا هم احساس راحتی و ایمنی می‌کنید می‌توانید تلخ‌کام و کرخت روی مبل بمانید. خیره‌کننده بود که مردمی با بیش‌ترین خطرِ از دست دادن امیدوارترین بودند و کسانی که فعال بودند اغلب امیدوار بودند، هرچند شاید ممکن بود برعکس باشد؛ برخی از کسانی که امیدوارند فعالیت می‌کنند. بااین‌حال گسترهٔ امیدواری فراتر می‌رفت و می‌شد امید را در گوشه‌های حیرت‌آوری پیدا کرد.»

نظرات کاربران

Havisht
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

من تا الان این کتاب نخوندم، نظرات منفی دوستان دیدم که نخونده و بدون تحقیق در مورد کتاب نظر دادند. بخاطر همین رفتم در گوگل تحقیق کردم. این کتاب از ۵ امتیاز ، ۴.۵ گرفته است. نظرات کاربرهای انگلیسی میخوندم ، اکثر نظارات

- بیشتر
Maryam
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

انگار تا قبل از این طاقچه روزی صدتا کتاب رایگان میذاشته که باب سلیقه همه بوده و الان تبدیلش کرده به یک کتاب به دردنخور که نود درصد مردم طلبکار شدن! قبل از این کتابی رایگان نبوده و الان لطف کردن

- بیشتر
آمین
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

ربه کا سولنیت خیلی مفصل درباره امید حرف می‌زند و البته در مذمت فراموشی و تاریخ را به این منظور می‌کاود نویسنده علاوه بر نمونه‌های واقعی، جملات محکم و امیدبخشی جلوی رویتان می‌گذارد که می‌تواند هدیه ای باشد که به دیگران می‌بخشید.

- بیشتر
yalda
۱۳۹۸/۰۲/۰۹

سلام وقتی نوشتن ارسال نظر یعنی میتونیم نظر خودمون رو درمورد این کتاب بگیم که هم شامل نظرات مثبت و هم نظرات منفی میشه نه نظر در مورد کتابایی دیگه یا اپلیکشن طاقچه چون نظرات خیلی به خواننده بعدی کمک میکنه

- بیشتر
emeli
۱۳۹۸/۰۸/۲۶

این کتاب راجع به آمریکا و تظاهرات مردم آنجا هست . تا نصفه های کتاب را خوندم . برای من نه کتاب جذابی بود و نه مطلب اموزنده ای داشت و واقعا ترجمه هم بد بود . با قاطعیت اصلا

- بیشتر
جواد
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

بیایید نخونده نظر ندیم من مجبور شدم برای ثبت نظرم نمره متوسط بدم نکنید آقا/خانوم

m.norouzi
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

خداوکیلی چهار تا کتاب خوب رایگان نکردید. همه تبلیغات در باب جنگ ,داعش... 😒

کتاب 1984
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

بنظرم این نوع کتاب های تاریخی رو نه از کتاب ترجمه شده بلکه باید به زبان اصلی خوند. علاوه بر این نباید هرچیزی که گفته میشه رو باور کرد چون هرکس تاریخ رو از دید خودش باتوجه به خوانده هاش

- بیشتر
samira onvani
۱۳۹۸/۰۷/۰۳

چون ترجمه اش روون نیست واقعا نمیشه با انگیزه و علاقه مطالعه اش کرد

farnaz hp
۱۳۹۸/۰۸/۲۶

کتاب خوب با ترجمه افتضااااااااح

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷۵)
«فرض کنید همان انقلابی را دارید که این همه حرفش را می‌زنید و آرزو می‌کنید. فرض کنید برنده شده‌اید و همان جامعه‌ای که می‌خواستید را دارید. شخصاً در چنین جامعه‌ای چطور زندگی می‌کنید؟ همین حالا آن‌طور زندگی کردن را شروع کنید!»
محسن
جرج اورول نوشت: «کسی که مهار گذشته را در اختیار دارد حال را هم کنترل می‌کند. کسی که حال را کنترل می‌کند گذشته را هم در اختیار دارد.»
min
رقبای شما عاشق این هستند که باور کنید امیدی نیست، هیچ قدرتی ندارید، دلیلی برای انجام کاری وجود ندارد و نمی‌توانید ببرید. امید موهبتی است که لازم نیست واگذارش کنید، قدرتی که مجبور نیستید کنار بگذارید. هرچند امید می‌تواند عملی سرکشانه باشد، سرکشی دلیل کافی برای امید داشتن نیست.
Havisht
اگر اخبار را دوست ندارید... بروید بیرون و خودتان خبرساز شوید.
Mahdi Mandegar
هر آن‌چه پیش روی ما قرار می‌گیرد قابل تغییر دادن نیست، اما برای تغییر دادن هر چیزی باید نخست با آن روبه‌رو شد
min
دنیا جای امنی خواهد شد
sayeh
اندوه و امید امکان هم‌زیستی دارند.
Nazanin
قدرت عوام هم‌چنان نیروی مهیبی برای تغییر است
علاقه بند
امید بدون اندیشهٔ انتقادی ساده‌لوحی است.
the Wittral
قرن بیست‌ویکم شاهد ظهور نابرابری اقتصادی هولناکی بوده است که شاید منشاء آن در فراموشی باشد، هم فراموشی مردم طبقهٔ کارگر که از بدتر شدن وضعیت دستمزد، شرایط کاری و خدمات اجتماعی شکایتی ندارند و هم فراموشی نخبگانی که به امید اجتناب از انقلاب از برخی امتیازات دست کشیدند
Zoe

حجم

۱۸۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۱۸۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
۲۱,۰۰۰
۵۰%
تومان