دانلود و خرید کتاب رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد جوزف سیاروچی ترجمه ترجمه علی صاحبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد اثر جوزف سیاروچی

کتاب رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد

انتشارات:نشر دانژه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد

کتاب رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد نوشتهٔ جوزف سیاروچی، آن بیلی و راس هریس و ترجمهٔ علی صاحبی است و نشر دانژه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد

وزن و چاقی یکی از مشغله‌های ذهنی رایج همه افراد و اقشار است. امروزه چاقی، قشر خاص و یا حتی سن و سال نمی‌شناسد.

از کودکان تا نوجوانانِ کم جنب و جوشِ چاق تا دختران و پسران جوان و حتی سالمندان، به‌نوعی با چاقی و اضافه وزن سروکار دارند. شاید از همین روست که صنعت و تجارت چند میلیاردیِ لاغری از قرص‌های ضد اشتها گرفته تا رژیم‌های غذایی متفاوت و حتی جراحی‌های متنوع برای کاهش وزن تا این حد فراگیر شده است.

کتاب «رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد» که از منظر رویکرد پذیرش و تعهد (اکت) نوشته شده است، کار با ذهن را در رأس مداخله خود قرار داده و به خواننده کمک می کند تا به جای مبارزه فرساینده با ذهن و عملکردهای مختلف آن و یا نادیده‌گرفتن آن و تأکید و تمرکزِ طاقت‌فرسا بر جسم و رژیم غذایی، با آشنایی علمی با شیوه کارکرد ذهن از در صلح و آرامش با خود، ذهن و جسم در آمده و با پیروی از ارزش‌های بنیادین خود یک زندگی با نشاط و غنی را برای خود فراهم سازد؛ یک زندگی همه‌جانبه و معنادار که نه تنها به وزن ایدئال خود دست یابد؛ بلکه در تمام قلمروهای زندگی احساس رضایت و خشنودی کند.

البته فراموش نکنید که کتاب حکم نقشه را دارد و هیچ نقشه‌ای قلمرو جغرافیایی محسوب نمی‌شود. برای صعود به هر قله یا فتح هر سرزمین یا قلمرویی باید کفش به پا کرد، کوله‌پشتی به دوش کشید و گام‌های استوار برداشت. با مشکلات راه دست و پنجه نرم کرد و سرانجام به قله رسید.

خواندن کتاب رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به وزن دلخواه خود برسند و این مسئله را به صورت ریشه‌ای حل کنند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویسندگان

جوزف سیاروچی استاد رشتهٔ روان‌شناسی در دانشگاه وسترن سیدنی و پژوهشگری فعال با عناوین افتخاری پژوهشی بسیار است. او بیش از نود مقاله و کتاب بین‌المللی نوشته است. در سال ۲۰۱۱جایزه محقق برتر استرالیا را از آن خود کرد؛ جایزه‌ای که او را به یکی از پژوهشگران علمی ممتاز استرالیا تبدیل کرد. او به همراه آن بیلی نویسندهٔ کتاب پر فروش «از ذهنت خارج شو و به زندگی بپرداز» برای نوجوانان است.

آن بیلی یک روان‌شناس بالینی است که جایزهٔ خدمات اجتماعی را دریافت کرده است. او در حال حاضر در مرکز سلامت ایلارا واقع در جنوب شرقی سیدنی مشغول مشاوره روان‌شناختی به افرادی است که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند.

راس هریس، پزشک، روان‌شناس و کارشناس برجستهٔ درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) است. او دارای کتاب‌هایی با عنوان ACT با عشق، ACT به زبان ساده، شکاف اعتماد به نفس، سیلی واقعیت و تله شادمانی است که عنوان آخر تاکنون به ۲۲ زبان ترجمه شده است.

بخشی از کتاب رهایی از چاقی؛ با رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد

«چند کتاب رژیم غذایی دیگر باید بخریم تا بالاخره متوجه شویم آن‌ها ما را به جایی نمی‌رسانند؟ چند سال دیگر چرخهٔ سخت رژیم گرفتن، کاهش وزن و بازگشت دوباره وزن‌مان و سپس انتقاد از خود بابت شکست در حفظ وزن ایده‌آلمان را تکرار کنیم؟ آیا واقعاً می‌خواهیم زندگی همین شکلی باشد؟ آیا کتاب رژیم غذایی دیگری وجود دارد که بتواند مشکلات ما را حل کند؟

اطلاعات راجع به رژیم غذایی، در همه جا موجود است: این اطلاعات را می‌توان در قفسه کتاب فروشی‌ها، کیوسک مجلات، تبلیغات تلویزیونی، سایت‌های اینترنتی و از دهان اعضای خانواده و دوستان مشاهده کرد و شنید. تا این‌جای کار می‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم؛ باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنیم، از مصرف بیش از حد نمک پرهیز کنیم، مصرف نوشیدنی‌های دارای شکر و غذاهای پر کالری را کاهش دهیم و می‌دانیم که باید بیشتر ورزش کنیم. با این حال آنچه که می‌دانیم و کاری که در نهایت انجام می‌دهیم، دو مسأله کاملاً متفاوت از یکدیگر است. بالغ بر ۶۰ درصد افراد جامعه اضافه وزن دارند. اگر مسأله به همین سادگی بود که باید کمتر بخوریم و تحرک بیشتری داشته باشیم، چرا تا به حال در این حوزه به موفقیت دست نیافته‌ایم؟ چیزی بین ما و اهداف رژیم غذایی و ورزش مان وجود دارد؛ آن چیز روانشناسی نامیده می‌شود.

کتابی که در دست دارید یک کتاب رژیم غذایی نیست، بلکه کتابی است در خصوص ایجاد پلی روی شکاف روانی موجود در بینِ کاری که می‌خواهیم انجام دهیم و کاری که در واقع انجام می‌دهیم. این کتاب بر سلامتی و رژیم تمرکز دارد و سلامتی و رژیم را به عنوان یکی از موضوعات اساسی زندگی مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب به گونه‌ای طراحی شده تا به شما کمک کند به سمت یک زندگی با نشاط و هدفمند قدم بردارید.

بیشتر ما به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که انگار قرار است زندگیمان تا ابد ادامه داشته باشد و منتظر روزی هستیم که به اندازه کافی تناسب اندام داشته باشیم و یا لاغر شده باشیم تا بتوانیم تازه از آن به بعد به خودمان اجازه دهیم که زندگی کردن را شروع کنیم. چه می‌شد، اگر می‌توانستید هم اکنون و در این لحظه دیگر مجبور نباشید برای آغاز زندگی مطلوب خود، منتظر رسیدن به وزن مناسب‌تان باشید.

زندگی در لحظه یکی از کارهای دشوار برای انسان است. این کتاب با تعریف داستان‌هایی کوتاه که برخی از آن‌ها بر اساس تجارب خود ما و کسانی است که روی آن‌ها کار کرده‌ایم، ایده‌های جالبی را به شما منتقل می‌کند. همزمان با خواندن این کتاب، دقّت کنید این داستان‌ها چطور به شما و کشمکش‌هایی که دارید مرتبط می‌شوند. شاید این داستان‌ها دقیقاً با تجارب شما یکی نباشند ولی ممکن است شباهت‌هایی با زندگی شما داشته و در نتیجه بتوانید از آن‌ها درس‌هایی بگیرید.»

نظرات کاربران

کاربر ۶۴۵۷۸۰
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

لطفا در قسمت درج صفحات امکان رفتن از صفحه به صفحات بعد را راحت تر کنید

azi8400
۱۴۰۲/۰۳/۲۴

به شدت توصیه میکنم برای کسایی که از گرفتن رژیم های متعدد خسته و ناامید شدن

NZ
۱۳۹۸/۰۶/۰۱

تو قسمت جزییات نوشته کتاب «از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن» نوشته همین نویسنده هست، ولی تو همین طاقچه که جستجو کردم دیدم اون کتاب نوشته «استیون سی هیز» است.

نگار
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۸)
هر زمانی که احساس کردید میل به خوردن دارید، لحظه‌ای مکث کنید، یک نفس آهسته بکشید و بدن خود را مانند مراحل ۱ تا ۸ که در بالا بیان شد بررسی کنید. به احساس‌های موجود در دهان، گونه‌ها، زبان، گلو و شکم خود توجه کنید. با تمرین می‌توانید به راحتی این کار را در ۵ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید. سپس از خود دو سوال بپرسید: ”آیا واقعاً شکم من گرسنه است و یا فقط دهان من است که خواهان طعم و مزه است؟ آیا واقعاً شکم من گرسنه است و یا من دارم تلاش می‌کنم تا با غذا به خودم آرامش ببخشم؟“ نهایتاً به خود یادآوری کنید: ”اگر واقعاً می‌خواهم چیزی بخورم می‌توانم. این انتخاب به عهده من است. ولی آیا واقعاً می‌خواهم این غذا را وارد بدن خودم کنم؟“
بهاره مظاهری
خوردن عصبی ولعِ مصرف با میل به خلاصی از دست یک احساس ناخوشایند همراه است که معمولاً با خوردنی‌های خاصی مانند شکلات ربط دارد. این خوردنی‌ها به‌طور لحظه‌ای درد و رنج عاطفی و روانی ما را تسکین می‌دهند: حواس ما را پرت می‌کنند، به ما کمک می‌کنند تا دیگر به آن درد و رنج روانی فکر نکنیم و به ما آرامش می‌دهند. زمانی که ما یک ولع را از طریق غذا ارضا می‌کنیم، درست مانند آنست که گرسنگی خود را با خوردن غذا ارضا می‌کنیم. جای تعجبی ندارد که چرا ما دچار اشتباه شویم! تنها راه از بین رفتن این اشتباه، افزایش میزان آگاهی خود از گرسنگی واقعی و بهبود توانایی خود در تشخیص ولع است.
بهاره مظاهری
رضایتمندی از طریق ”همیشه در یک مسیر مشخص ماندن“، به وجود نمی‌آید، بلکه رضایتمندی وقتی ایجاد می‌شود که بارها و بارها شکست بخوریم اما دوباره به مسیر خود بازگردیم.
matina
افزایش انضباط شخصی خودکنترلی و یا قدرت اراده را می‌توان به یک عضله تشبیه کرد. هر چه بیشتر روی آن کار کنید، قویتر می‌شود. برای مثال افرادی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند، در حوزه‌های نامرتبط با ورزش، انضباط شخصی بیشتری از خود نشان می‌دهند. چنین افرادی خورد و خوراکی سالمتر را انتخاب می‌کنند و کنترل عاطفی خود را بهبود می‌بخشند، در نظارت بر مخارج خود بهتر عمل کرده و بیشتر به مطالعه عادت دارند. این بدین معناست که اگر یک حوزه را برای انضباط شخصی انتخاب کنید (مانند رژیم گرفتن و یا ورزش کردن) به احتمال زیاد از مزایای دیگری که در سایر حوزه‌ها نیز به وجود می‌آورد برخوردار می‌شوید
زینب دهقانی
چرا سلامتی را به عنوان موضوعی اضافی در زندگی خود می‌بینیم؟ چرا به نظر می‌رسد که برای ورزش کردن و یا خریدن غذاهای سالم و یا پختن غذاهای سالم وقت نداریم؟ آنقدر عجله داریم که صنعتی چندین تریلیارد دلاری به پاخواسته تا برای ما فست فود (غذاهای سریع) آماده کند. سوپر مارکت‌ها پر از غذاهایی است که به صورت ناسالم فرآوری شده است که می‌توان آن‌ها را در کمتر از چند دقیقه آماده کرد. اما مشکل اصلی این است که ارزشی به نام ”سلامتی“ را در درجه دوم اهمیت قرار داده‌ایم و فراموش کرده‌ایم که این ارزش از تمامی ارزش‌های دیگرمان پشتیبانی می‌کند.
زینب دهقانی
اقدام کردن بر اساس ارزش‌هایمان در جهت غنی‌تر و گسترده‌تر کردن زندگی، خود می‌تواند باعث به وجود آمدن استرس شود. برای مثال اگر می‌خواهیم روابطی عاشقانه ایجاد کنیم، در را به روی استرس مرتبط با طرد شدگی، فقدان، سرخوردگی، ناامیدی و تضادهای اجتناب ناپذیری که حتی در بهترین روابط نیز رخ می‌دهند باز می‌کنیم. به همین ترتیب اگر دنبال کردن اهداف معنی دار زندگی خود را انتخاب کنیم، آنگاه با استرس ناشی از شکست مواجه خواهیم شد. و اگر بخواهیم ورزش کنیم، ناچار خواهیم بود به بدن خود استرس وارد کنیم (که البته این استرس، از نوع استرس های سالم است). نکته اصلی این است که استرس و افکار و احساسات ناخوشایند همراه آن، بخش مهمی از زندگی ما هستند.
بهاره مظاهری
بیشتر ما به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که انگار قرار است زندگیمان تا ابد ادامه داشته باشد و منتظر روزی هستیم که به اندازه کافی ”تناسب اندام“ داشته باشیم و یا ”لاغر“ شده باشیم تا بتوانیم تازه از آن به بعد به خودمان اجازه دهیم که زندگی کردن را شروع کنیم.
Atieh Ab
چیزی بین ما و اهداف رژیم غذایی و ورزش مان وجود دارد؛ آن چیز ”روانشناسی“ نامیده می‌شود.
forogh.m
کتاب حاضر که از منظر رویکرد پذیرش و تعهد (اکت) نوشته شده است، کار با ذهن را در رأس مداخله خود قرار داده و به خواننده کمک می‌کند تا به جای مبارزه فرساینده با ذهن و عملکردهای مختلف آن و یا نادیده گرفتن آن و تأکید و تمرکزِ طاقت فرسا بر جسم و رژیم غذایی، با آشنایی علمی با شیوه کارکرد ذهن از در صلح و آرامش با خود، ذهن و جسم در آمده و با پیروی از ارزش‌های بنیادین خود یک زندگی با نشاط و غنی را برای خود فراهم سازد؛ یک زندگی همه جانبه و معنادار که نه تنها به وزن ایده آل خود دست یابد بلکه در تمام قلمروهای زندگی احساس رضایت و خشنودی کند.
isaharshams
به جای جنگیدن با افکار و احساسات ناراحت کننده خود و یا این که به واسطه آن‌ها از پا دربیایید، پذیرای آن‌ها باشید و برای آن‌ها در درون خودتان فضایی ایجاد کنید و اجازه دهید آن‌ها آزادانه در درون شما جریان داشته باشند، هروقت که دوست داشتند بیایند، تا هروقت که خواستند بمانند و هر وقت خواستند بروند.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۷۶,۵۰۰
۳۸,۲۵۰
۵۰%
تومان