دانلود و خرید کتاب راهنمای مربیگری جولی استار ترجمه علی عسگرحلوائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای مربیگری اثر جولی استار

کتاب راهنمای مربیگری

معرفی کتاب راهنمای مربیگری

«راهنمای مربیگری؛ راهنمای عملی برای فرایند، اصول و مهارت‌های مربیگری فردی» اثر جولی استار، متخصص و رهبر فکری در زمینه مربیگری است.

کتاب پرفروش «راهنمای مربیگری» از سال ۲۰۰۲ از طریق اصول ساده و قدرتمند و نگرش‌های کاربردی‌اش منجر به تکامل رشته مربیگری شده است.

جولی با بیش از ۲۰ سال و هزاران ساعت تجربه مربیگری از مدیران عامل و مدیران اجرایی سازمان‌های بزرگ جهان در زمینه آموزش مربیگری حمایت می‌کند. رویکرد او چالش برانگیز است، دلسوزانه است و مهارت رهبری آشکار را تقویت می‌کند.

این کتاب اصول و رویکردهای مربیگری را توضیح می‌دهد و نحوه کاربرد آن‌ها را در وضعیت‌های مختلف مربیگری مانند مربیگری تجاری در محل کار یا وضعیت کلی‌تری مانند مربیگری در زندگی شخصی، نشان می‌دهد. اگر در عرصه مربیگری تازه‌کار هستید، این دستورالعمل به‌صورت کاملاً عملی و اغلب در موقعیت‌های روزمره، به یادگیری و تمرین‌تان کمک می‌کند. برای کسانی که مربی هستند، این دستورالعمل نکات تازه و ایده‌های جالبی را مطرح می‌کند. برای مدیران پرمشغله، شیوه‌هایی را برای استفاده در گروه‌شان ارائه می‌کند.

در حین مطالعه با نکات ریزی مواجه خواهید شد که به یادگیری و تمرینتان کمک می‌کنند. استفاده از آن‌ها موجب افزایش خودآگاهی و توانایی‌تان در کمک به دیگران می‌شود. این نکات عبارتند از: سوالات ارزیابی که با کمک این سؤالات می‌توانید ایده‌ها را به موقعیت خود ارتباط دهید و با بررسی آن‌ها به بینش شخصی برسید. چک‌لیست‌ها که خلاصه‌ای سریع از نکات، برای تضمین یادگیری‌تان هستند و به یادآوری مطالب به شما در مراجعات آینده نیز کمک می‌کنند. مثال های تخیلی نویسنده که برای نشان دادن اصول یا ایده‌ها هستند، تمرین های دوره‌ای، نکات و راهنمایی‌ها یا توصیه‌هایی در زمینه نکات کلیدی. جعبه‌ابزار مربی همراه با نسخه آنلاین که در انتهای کتاب به پرورش مهارت‌هایتان در عرصه مربیگری کمک خواهد کرد.

راهنمای مربیگری به زبان‌های متعددی ترجمه شده است و به‌طور گسترده‌ای به رشد مربیگری کمک می‌کند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۵۰۱۱۹۳
۱۴۰۲/۰۳/۰۷

محتوای کتاب راکمی توضیح دهید

ahmadabolpor
۱۳۹۹/۰۶/۰۷

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
«به‌گونه‌ای از لحظه حال استقبال کنید که گویی آن را دعوت کرده بودید.»
کاربر ۱۵۹۵۳۰۱
مربی مشارکتی به توانایی مراجع در خلق ایده‌ها، تصمیم‌گیری مستقل و حرکت رو به جلو ایمان دارد. او از مهارت‌های پیشرفتۀ گوش دادن، سؤال پرسیدن و (انعکاس) بازخورد استفاده می‌کند تا گفتگو و تجربه بسیار تأثیرگذاری را برای مراجع رقم بزند.
.
مربیگری به رشد و یادگیری افراد کمک می‌کند تا بتوانند به اهداف خود برسند. این بدین دلیل است که مربی طوری با توجه و تعهد بر وضعیت مراجع تمرکز می‌کند که او به‌سختی در جای دیگر نظیر آن را می‌یابد. صرف‌نظر از اینکه مربیگری بر مبنای زندگی کاری یا شخصی مراجع باشد، این نوع گفتگو معمولاً بر هر دو بخش زندگی افراد تأثیر می‌گذارد.
.
مربی مشارکتی در یک فرایند پرس‌وجو، یادگیری و اقدام، به مراجع کمک می‌کند. مانند هر نوعی از مربیگری، هدفمان این است که در رسیدن به نتیجه مطلوبی مانند یک هدف، به مراجع کمک کنیم. ازنظر مراجع، این رابطه از جنس نصیحت یا پدر و فرزندی نیست، بلکه رابطه‌ای از جنس شراکت برابر است.
.
گفتگوهای مربیگری نیز می‌توانند به سادگی در خارج از جلسه رسمی مربیگری رخ دهد. به‌طور مثال، یک گپ غیررسمی درباره یک چالش، مسئله یا هدف می‌تواند منجر به شکل‌گیری گفتگویی شود که ازنظر افراد، اثرات مربیگری بر آن‌ها داشته باشد.
.
معمولاً این مراجع است که می‌تواند در مورد وجود موضوع مربیگری در هر گفتگو قضاوت کند. اگر فردی موارد زیر را پس از اتمام گفتگو تأیید کند، به این معناست که محتوای مربیگری آن را تأیید می‌کند: - موضوع این گفتگو عمدتاً مربوط به مراجع و وضعیتش بود. - این گفتگو منافع زیادی برای تفکر، اقدامات و یادگیری مراجع داشت. - اگر گفتگو رخ نداده بود، بعید بود که در آن برهه زمانی از آن منافع در تفکر یا یادگیری برخوردار شود.
.
گفتگوهای مربیگری می‌توانند در چهارچوب‌های زمانی مختلف و محیط‌های مختلف صورت گیرند. به‌طور مثال، می‌توانید در جلسه حضوری و به مدت دو ساعت به گفتگوی مربیگری بپردازید، یا گفتگوی مربیگری‌تان به‌صورت تلفنی و به مدت ده دقیقه باشد. این بدین دلیل است که عامل تعیین کننده در مربیگری، بیشتر تأثیر گفتگو است تا مدت‌زمان آن.
.
به بیان ساده، مربیگری یک گفتگو یا مجموعه‌ای از گفتگوهای میان دو نفر است. اما وجه تمایز این گفتگو، تأثیرگذاری آن بر مُراجع است. گفتگوی مؤثر مربیگری بر فهم، یادگیری، رفتار و پیشرفت فرد تأثیر می‌گذارد.
.
وقتی ما حس مسئولیت‌پذیری‌مان را کاهش می‌دهیم، تمایل پیدا می‌کنیم که دیگران را نیز سرزنش کنیم.
اعتدالی
زبان و شیوه مربیان مشارکتی معمولاً غیردستوری است.
.

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۳۹,۵۰۰
۵۰%
تومان