دانلود و خرید کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟ ایتالو کالوینو ترجمه اعظم رسولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟ اثر ایتالو کالوینو

کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟

معرفی کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟

چه کسی در دریا مین کاشت؟، مجموعه داستان‌های کوتاهی به قلم ایتالو کالوینو است. کالوینو در این داستان‌ها از مشکلات اجتماعی و اقتصادی ایتالیا دوران جنگ جهانی دوم می‌گوید. اعظم رسولی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است.


درباره کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟

ایتالو کالوینو از تجربیات خود در تشکیلات کمونیستی بریگاد گاریبالدی در آخرین ماه‌های جنگ جهانی دوم، همچنین مشکلات اجتماعی و اقتصادی ایتالیا در این دوران و چالش‌های جامعه ایتالیا پس از جنگ الهام گرفته و ۳۰ داستان کوتاه را به رشته تحریر درآورده است. چه کسی در دریا مین کاشت؟ ترجمه ۱۱ داستان کوتاه از این نویسنده است که در ایران با ترجمه اعظم رسولی منتشر شده است.

خواندن کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟، را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟، را به علاقمندان ادبیات جهان به ویژه طرفداران داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو در در کوبا به دنیا آمد؛ در پنج سالگی به ایتالیا رفت و بیشتر عمر خود را در این کشور سپری کرد. کالوینو در سال ۱۹۴۳ به نهضت مقاومت ایتالیا در جنگ جهانی دوم و بریگاد گاریبالدی، و پس از آن به حزب کمونیست ایتالیا پیوست. او در سال ۱۹۴۷ در رشته ادبیات از دانشگاه تورین فارغ‌التحصیل شد و سپس فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه محلی حزب کمونیست آغاز کرد. او در ادامه با مجلات کمونیستی متعددی همکاری کرد.

کالوینو در طول حیات ادبی خود در ژانرهای گوناگونی همچون داستان کوتاه، رمان، مقاله و رساله علمی قلم زده است. او را باید نویسنده‌ای خلاق و نوآور دانست که داستان‌هایش مخاطب را به حیرت وا می‌دارد. از مجموعه داستان‌های او می‌توان به کوره راه لانه های عنکبوت، شوالیه ناموجود، ویکنت دوشقه، افسانه‌های ایتالیایی، بارون درخت‌نشین، چه کسی در دریا مین کاشت؟، سوداگری در ساخت و ساز، مارکو والدو و .... اشاره کرد.

جملاتی از کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟

طرف‌های ما گاو کم است. نه چراگاهی هست و نه مزرعه بزرگی برای شخم‌زدن؛ برای چریدن تنها بوته‌های خار می‌بینی و باریکه‌زمین‌هایی که فقط با بیل می‌توان شخمشان زد. این درّه‌های تنگ و شیب‌دار جای گاوهای نروماده باابهت و آرامی که صداهای ناهماهنگی سر می‌دهند نیست، اینجایی که ما هستیم فقط به درد حیوانات لاغری مثل الاغ و بز می‌خورد که پوست و استخوان باشند و از روی صخره‌ها بالا بروند.

گاو نر سکاراسّا ها تنها گاو نر آن درّه بود. صدایش در نمی‌آمد،

قوی‌تر امّا رام‌تر از یک الاغ بود؛ گاو نری کوچک، پهن، بیقواره و مخصوص بارکشی به اسم مورِتّو خوشگله. سکاراسّاها، پدر و پسر، هردو با همین گاو زندگی‌شان را تأمین می‌کردند؛ آنها سفرهایی به دستور ملاکین درّه انجام می‌دادند، کیسه‌های گندم را به آسیاب می‌بردند، برگ‌های نخل را به واسطه‌ها می‌رساندند و یا کیسه‌های کود را از اتحادیه می‌آوردند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست داستان‌های کتاب چه کسی در دریا مین کاشت؟

• سپیده‌دم بر شاخه‌های برهنه

• از پدر به پسر

• خانه کندو‌ها

• هم‌خونی

• در یک هتل به انتظار مرگ

• اضطراب در پادگان

• گرسنگی در بوروا

• دیدار در غذاخوری

• آرزو در ماه نوامبر

• اعدام یک قاضی

• چه کسی در دریا مین کاشت؟

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۵/۳۰

(۵-۳۱-[۱۰۷]) ایتالو کالوینو در داستان پردازی، فضا سازی و بیان جزئیات مهارت زیادی داره، در این کتاب حال و هوای جنگ رو به خوبی میشه حس کرد؛ به نظرم "گرسنگی در بورا" و "آرزو در ماه نوامبر " نسبت به بقیه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
به قدری در زندگی‌اش زجر کشیده بود که دیگر هیچ چیز نمی‌توانست ناراحتش کند.
Mohammad
می‌دید هیچ چیز خوب پیش نمی‌رود امّا می‌دانست که یک روز اوضاع بهتر خواهد شد. کارگری اهل مطالعه بود و کمونیست.
Mohammad
چرا باید با انسان‌ها بمانم و برای آنها کار کنم؟ من از دست‌های عرق‌کرده، از مراسم وحشیانه، از پایکوبی‌ها، از کلیساها و از بزاق تند زن‌هایشان حالم به هم می‌خورد.
Mohammad
از من می‌ترسند و حق هم دارند. اینکه می‌گویم حق دارند نه به این خاطر که بعضی داستان‌هایی که درباره من تعریف می‌کنند راست باشند، همه دروغ‌اند و لایق خودشان امّا کار خوبی می‌کنند که از من می‌ترسند. این همان چیزی است که من می‌خواهم.
Maryam Shahriari

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۹,۰۰۰
۵۰%
تومان